Lapsi oli unohtanut ingmariinin 4h huoneenlämpöön - voiko vielä käyttää?
Ärsyttää, iso 600g rasia ja lähes täysinäinen...
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 20:37"]
kyllä taloissa oli kylmäkomeroita tai kylmäkellareita. Ja uskoisin että silloin ihmiset saivat kyllä vatsavaivoja myös...
[/quote]
Juu ei varmana säilytetty maitoa huoneenlämmössä :) Ja varmaan saatiin vatsavaivoja ja myrkytyksiä vaikka vatsat varmaan olivatkin rautaa, kun olivat tottuneet.
Keiju ainakin alkaa "härskiintyä" oltuaan pitkään huoneenlämmössä, yök.
Kerro lapsille että kaikilla maailman lapsilla ei edes ole ingmaniiria mitä unohdella
Taidat olla vajaaälyinen. Onko elämä mahdollista?
Ingmariini säilyy vaikka 40 tuntia huoneenlämmössä.
OIkeesti? Pelästyin jo että pitää heittää pois. Kun onhan se kuitenkin kylmätuote ja aina vauhkotaan kylmäketjun säilyttämisestä...
ap
Tai vaikka tämän viikon. Tai laittamalla sen jääkaappiin, voi sitä käyttää niin kauan kuin sitä riittää. Onko nykyään ihmisiltä maalaisjärki täysin kadonnut jonnekin? Mitenhän me siellä lapsinakin silloin pärjättiin, kun ruoatkin oli pöydällä monta tuntia. Sitten ne laitettiin "kylmäkaappiin", ja taas tarjolle, Ei oltu koskaan mahataudissa edes.
ja siihenkö se elämä olisi kaatunut? Ilman voimariiniakin selviää, jos ei ole varaa uutta ostaa.
mutta joo, tottakai voit käyttää. senkus laitat jääkaappiiin vaan. kyllä vastaavaa on muillekin käynyt! :)
no voi! sen voi vaikka säilyttää pöydällä.
entisaikaan voit ja mariinit säikytettiin ihan vaan keittiön ruokakomerossa.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 20:06"]
OIkeesti? Pelästyin jo että pitää heittää pois. Kun onhan se kuitenkin kylmätuote ja aina vauhkotaan kylmäketjun säilyttämisestä...
ap
[/quote]
Viranomais- ja kauppiasprogandaa ei nyt lapsukainen kannata uskoa vaan käyttää omaa päätään ja kokeilla sitä margariiniä, ei siihen kuole.
Jaa kyllä mä vaan olen heittänyt monet purkit roskiin, kun ne on koululainen tunneiksi jättänyt. Ne on ihan tummia ja löysiä ja ällöjä. Mutta hyvä sitten tietää että se on ihan normaalia. Miksi ne muuten säilytetään kaupoissakin kylmähyllyssä jos on pöytätavaraa?
Terv. bimbo, vajaaälyinen ja maalaisjärjetön
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 20:18"]
Jaa kyllä mä vaan olen heittänyt monet purkit roskiin, kun ne on koululainen tunneiksi jättänyt. Ne on ihan tummia ja löysiä ja ällöjä. Mutta hyvä sitten tietää että se on ihan normaalia. Miksi ne muuten säilytetään kaupoissakin kylmähyllyssä jos on pöytätavaraa?
Terv. bimbo, vajaaälyinen ja maalaisjärjetön
[/quote]
Miksiköhän aikana jolloin joka talossa ei ollut mm. jääkaappeja, ihmiset käyttivät maitoa, voita jne.? Mitenkähän he edes pysyivät hengissä?
kyllä taloissa oli kylmäkomeroita tai kylmäkellareita. Ja uskoisin että silloin ihmiset saivat kyllä vatsavaivoja myös...