Apua, mistä saan rahaa kun korona vei työn, liitto ruuhkautunut?
Kohta 2 kk oon odotellut liiton rahoja, nyt on se tilanne että ei ole enää senttiäkään, laskut maksamatta, lapset valittaa nälkää. Mä en jaksa, mä en pysty 😭
En ikinä ennen ole ollut tässä tilanteessa! En tiedä mitä tehdä enää!
Kommentit (26)
Anna lapsesi huostaan. Ei heidän nälkää tarvitse nähdä.
Osta Visalla, saat kuukauden maksuaikaa.
Pieni kk-osamaksu
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tosissasi niin toimeentulotuki
En usko että saan, tuolla Kelan sivuilla käsketään hakea muut tuet eka eli just varmaan toi liiton raha? Pärjätään sitten kun se tulee mutta miten kauan siinä voi mennä 😭
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pieni kk-osamaksu
En saa luottokorttia koska en ole töissä enää sain juuri äsken hakemuksen bumerangina takaisin! Kuvittelin että hetkeksi voi lainaa saada kun kerran elämässä sitä tarvitsee, ei näköjään sitten saa!
Ap
Seurakunnan ruoka-apu?
Jos et mistään saa ruokaa pöytään, soita lastensuojeluun ja kerro ettet pysty ruokkimaan lapsiasi. Kyllä heille jostain ruokaa järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että saan, tuolla Kelan sivuilla käsketään hakea muut tuet eka eli just varmaan toi liiton raha? Pärjätään sitten kun se tulee mutta miten kauan siinä voi mennä 😭
Ap
Sinähän olet ne jo hakenut. Ei muuta,kuin toimeentulotuki hakemusta tekemään. Kirjoitat hakemukseen,että haettu mutta päätöstä ei ole tullut. Et ole ainoa tuossa tilanteessa oleva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni kk-osamaksuEn saa luottokorttia koska en ole töissä enää sain juuri äsken hakemuksen bumerangina takaisin! Kuvittelin että hetkeksi voi lainaa saada kun kerran elämässä sitä tarvitsee, ei näköjään sitten saa!
Ap
Otat sitten pikavipin, mutta vain senverran kun tarvitset.
Sun on pakko ainakin ruokaa ostaa.
Jos oot Facebookissa niin siellä on ruokakassi ryhmiä. Apua saatte kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tietysti saat. Olet jo hakenut muut tuet. Se toimeentulotuki varmaan peritään sitten takaisin kun saat ne hakemasi muut rahat.
Kuulostaa provolta, mutta ota selvää sieltä sun kassasta missä vaiheessa sun hakemuksen käsittely on. Omasta kassasta pystyy itse netistä tarkistamaan milloin on kauemmin odottanut hakemus laitettu vetämään.
Jos vielä kestää niin tt-tuki tai ruokajonoon.
Irtisano s-etukortti niin saat satasen.
Toimeentulotuki on juuri näitä tilanteita varten.
Jos on liiton raha hakemus vireillään, kirjoita Kelan sivuille toimeentulotuki hakemukseen että se on vireillään mutta et ole saanut vielä rahoja.
Kerro tuo sama tilanteesi mitä kerroit tänne että tili tyhjä ja ruokakauppaan pitäisi päästä ja maksaa pakollisia laskuja. Saat melko varmasti toimeentulotukea kunnes rupeat saamaan tilillesti noita liiton rahoja, niin että pärjäätte siihen asti! :)
Kelan toimeentulotuki päätös käsitellään 7 arkipäivän sisään. Jos on enemmän kiire niin laita ensin hakemus ja soita sitten sinne puhelinnumeroon ja selitä että on kiire ja paha tilanne. (Jos lähelläsi on jotain ruoka apua/jakoa niin mene, turha hävetä sieltä saa muutkin apua.)
Aloittajalla on lapsiakin, uskomatonta. Nyt kun rahat totaalisesti jo loppu vasta havahdut että jotain pitäisi tehdä.
Soita myös firmoihin ja pyydä maksuaikaa. Lähes aina sitä saa, kun vain ajoissa kysyy.
Olen pahoillani tilanteestasi, mutta pakko sanoa että mitään sympatiaa ei ennen koronaa työttömäksi jääneille herunut. Piti olla puskurit ja säästötilit, kerätä pulloja ja marjoja, ja kyllä tekevä aina töitä löytää!
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani tilanteestasi, mutta pakko sanoa että mitään sympatiaa ei ennen koronaa työttömäksi jääneille herunut. Piti olla puskurit ja säästötilit, kerätä pulloja ja marjoja, ja kyllä tekevä aina töitä löytää!
No ennen koronaa ei työttömyysturvapäätöstä eli ”liiton rahoja” joutunutkaan odottamaan kuukausikaupalla.
Soitto kelaan ja sanot että hätä ja kysyt ohjeet nopeaan päätökseen.
Seurakunnan diakonia-apua voisi kysyä, se tiettävästi on tarkoitettu tueksi akuutissa hätätilanteessa.