Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreät, ministerinne ajelee ylinopeutta Lexuksella, mites tuo

Vierailija
16.04.2013 |

sopii siihen kuvioon, että ollaan "vihreitä"? Eikö ministerin pitäisi olle esimerkki ja ajella vaikka junalla ja opettaa meitä oikeille tavoille? Miten lie sen omat lapset, oppiiko ne kovinkin "vihreiksi" kun isi opettaa?

Ympäristöministeri Ville Niinistö (vihr.) vastasi tänään eduskunnassa toimittajien kysymyksiin saamistaan ylinopeussakoista.

Niinistö paljasti saaneensa sakot ollessaan perheensä kanssa matkalla Helsingistä Turkuun maaliskuun alussa. Niinistön mukaan poliisi mittasi hänen nopeudekseen Turun moottoritiellä Paimion kohdalla 139 kilometriä tunnissa 100 kilometrin rajoituksella. Hän kertoo saaneensa tilanteesta 18 päiväsakkoa, josta kertyi maksettavaa yli 1500 euroa.

- Olen tästä hyvin pahoillani, että olin näissä hyvissä keliolosuhteissa varomaton ajonopeuden suhteen. Olen sakkoni maksanut, ja rangaistus oli nöyrästi vastaanotettu. Kyllä siinä oltiin nöyrää poikaa poliisiauton takapenkillä, Niinistö kuvaili iltapäivällä eduskunnassa.

Kyydissä olivat Niinistön ex-puoliso sekä perheen kaksi alle 10-vuotiasta lasta. Alla oli autojen yhteiskäyttöpalvelun Lexus-merkkinen hybridiauto, joka oli Niinistön mukaan hänelle ennestään tuttu kulkupeli.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on pätemisentarve sinullakin, kun sitä jossain vauva-foorumilla tyydytät. Minä eksyin tänne vahingossa hakiessani lähdettä sitaatille: "Älkää tehkö kuten minä teen, tehkää kuten opetan." Sitaattihan on varsin tekopyhä; toisia opettavan (sinunkin) tulee olla tekemisissään äärettömän tarkka ja esikuvaksi kelpaava. Ellei sitä ole, on syytä kaivella se kuuluisa malka ensin omasta silmästään pois.

Vierailija
2/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöministeri Ville Niinistö (vihr) on todennäköisesti rikkonut autoverolakia, kertoo Helsingin Sanomat.

Niinistö kertoo ajaneensa ex-vaimolleen Ruotsiin rekisteröityä autoa silloin tällöin.

HS:n haastattelema tulliylitarkastaja Markku Partanen kertoo, että Suomessa asuva voi ajaa autoa vain silloin, kun ulkomailla asuva auton omistaja tai haltija on autossa kyydissä.

- Olen ajanut autoa satunnaisesti yksin niin ettei vaimo ole ollut mukana, Niinistö myöntää HS:lle. 

- En tiennyt, että sääntely on niin tiukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöministeri Ville Niinistö (vihr) kertoo IS:lle, miksi hänen Ford Focuksensa jämähti kuukausiksi Eduskuntatalon parkkihalliin.

Helsingin Uutiset julkaisi viime viikolla jutun, jossa ihmeteltiin, miksi ministeriNiinistön auto on seisonut paikallaan ainakin viime syksystä asti eduskunnan parkkihallissa pölyttymässä. 

– Kyseessä oleva auto on minun ja ex-vaimoni auto, jonka sovittiin erossa jäävän hänelle. Marraskuussa hänen on ollut tarkoitus viedä se Ruotsiin, mutta sitten tulikin ensimmäiset talvipakkaset. Siinä on kesärenkaat alla ja sovittiin niin, että minä luovutan sen hänelle keväällä, koska hän ei halunnut mennä liukkaille rikkomaan määräyksiä.

Niinistön mukaan auton talvirenkaat olivat Ruotsissa, minkä takia niitä ei voinut vaihtaa, ja auto jämähti paikoilleen noin viideksi kuukaudeksi.

– Olen nyt luovuttanut auton hänelle viime viikolla, ja nyt se on takaisin Ruotsissa, minne se kuuluukin. Minulla ei autoa ole.

Vierailija
4/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas kyllä alkaa käyttää busseja ja junia, ei oikeen ole autoilu sopivaa Niinistölle!!!

Vierailija
5/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Heidi Hautala on pimittänyt tosiasioita tai tapauksesta paljastuu uusia asioita, vihreillä voi olla edessään ministerin vaihto.

Vihreiden puheenjohtajan, ympäristöministeri Ville Niinistön mielestä puoluetoveri Heidi Hautalalla on edellytykset jatkaa ministerinä.

Remonttikohu ei ole vielä vienyt Hautalan poliittista uskottavuutta.

– Jos Hautala kertoo julkisuuteen avoimesti asiat, ja faktat pitävät paikkansa, hänellä on edellytyksiä jatkaa, Niinistö sanoi lauantaina Helsingissä vihreiden puoluehallituksen kokouksen yhteydessä.

Niinistö antoi samalla epäsuorasti ymmärtää, että uusien tosiasioiden paljastuminen voi vaikuttaa Hautalan jatkoon ministerinä.

Niinistö luottaa Hautalan selvityksiin

Niinistö ei lähtenyt arvioimaan, tuleeko Hautalan tapaus esille vihreiden eduskuntaryhmässä.

Vierailija
6/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivaaran kaivoksella eilen vieraillut ympäristöministeri Ville Niinistö (vihr) sai suoraa palautetta kansan syviltä riveiltä.

Kaivosherrojen päätä ei silitelty, kun yhtiön jätevesistä kärsivät lähialueen asukkaat aukaisivat suunsa. 

- Suljetaanko kaivos niin pitkäksi aikaa, että kaikki päästöasiat ovat kunnossa? Nyt on se tilanne, että paikallisille ihmisille viimein riittää. Nyt on tappi täynnä, puhisi Reino Rönkkö sormi ojossa.

Samaan aikaan vuotavalla kipsisakka-altaalla vuodon paikkaustyöt jatkuvat. Ison altaan keskelle kuskataan vuotoa tukkivia bentoniittilevyjä muutamalla kumiveneellä.

Kaivosyhtiön ja poliisien Talvivaaran tien varteen pysäyttämät mielenosoittajat saivat ministeriltä sympatiaa, muttei lupausta kaivoksen sulkemisesta.

- Olen kanssanne aivan samaa mieltä. Olen ärsyyntynyt ja turhautunut tästä kaikesta, sanoi Niinistö.

Vierailija
7/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin uudella autolla kuin ikivanhalla. :)

Kyllä mä yksityisautoilun ymmärrän, eihän kaikki ole julkisten liikennevälineiden reiteillä.

Osmo Soininvaaralle yhä pisteet, se jätkää pyörällee kesät talvet! Ministeri aikoinaan laittoi myös autokuskinsa pyöräilemään kanssaan.

Vierailija
8/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:35"]

Osmo Soininvaaralle yhä pisteet, se jätkää pyörällee kesät talvet!

[/quote]

No niinhän tekevät koululaiset, opiskelijat ja muut vähävaraisetkin.

Vierailija
9/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreäthän on tekopyhyyden puolue. "Älkää tehkö niin kuin minä teen vaan tehkää niin kuin minä sanon!" 

Yäk. 

Vierailija
10/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on Helsinki City Car Clubin auto, ei oma.

Vierailija
11/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:38"]

[/quote]

[/quote]

Siis kaikkiko nuo ovat kansanedustajia ja ministereitä olleet? Oho. Saaneet valtion taksikortit ja autoedun ja kuskin? VAU!

Vierailija
12/12 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:38"]

[/quote]

[/quote]

Siis kaikkiko nuo ovat kansanedustajia ja ministereitä olleet? Oho. Saaneet valtion taksikortit ja autoedun ja kuskin? VAU!

[/quote]

Mitä tarkoitat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan