Oliko vanhemmillasi vastaan tupakointiasi, jos murrosiässä poltit?
Kommentit (5)
enkä kyllä polttanut muutenkaan kuin muutaman kokeilin ja siihen jäi. Kun sain tietää että 18v poikani polttaa, itkin asiaa monena iltana ja vieläkään en halua nähdä kun polttaa. Toivon ja rukoilen että lopettaa, me emme polta hänen isänsä kanssa.
En mäkään ikipäivinä vanhempien edessä olisi polttanut, kun tiesin kuinka vastaan olivat, mutta jäin kyllä säännöllisesti kiinni polttamisesta. Tuli niin valistusta kuin valitusta kuin huutoakin - artikkeleita keuhkosyövästä ilmestyi mun yöpöydälle, menetin kuukausirahani ja muitakin etuja sillä perusteella, että jos olen niin typerä, että poltan, en ilmeisesti ole tarpeeksi järkevä vielä kantamaan vastuuta itsestäni...
Voi luoja, että mä inhosin tota! No, lopetinkin kyllä polttamisen jo aika nuorena. Onneksi. En hyväksyisi omilta lapsiltakaan lainkaan.
Mitään kamalaa valitusta ei tullut, ilmeisesti aika yllätyksenä polttaminen kuitenkin tuli. Kumpikaan vanhemmistani ei polttanut, äiti oli nuoruudessaan polttanut, mutta lopettanut jo 19-vuotiaana, joten hänellä ei tavallaan ollut varaa valittaa kun itsekin teininä oli poltellut.
Kumpikin teki selväksi ettei polttaminen ole järkevää, mutta jotenkin todella fiksulla tavalla..En osaa sitä selittää =) Ei mitään valitusta tai paasausta, tietyllä tavalla antoivat asian olla. Sitten lopetinkin polttamisen 19-vuotiaana omasta tahdostani kuten äitikin oli tehnyt (oli ottanut sen itselleni rajapyykiksi että sen pidempään en polta).
lapseni ei saa poltella nähdeni kuin vasta 18v.