Kun antaa miesten kohdella itseään huonosti kerta toisensa jälkeen
Miten tällaisesta pääsisi eroon? Mulla ei näytä voimat riittävän. Kun kiinnostun jostain ihmisestä, niin ennemmin tai myöhemmin ilmenee, että kiinnostus on lähinnä minun puolella, mutta miehelle toki seksi kelpaa. Jos kelpaa edes sekään.
Ongelmana on siis se, että vaikka tiedostan tämän käyttäytymismallini ja olen satuttanut itseni riittävän monta kertaa, teen saman virheen silti aina uudelleen. En tunnu kiinnostuvan ihmisistä, jotka olisivat tasavertaisesti kiinnostuneita minusta, vaan työnnän heidät pois.
Voiko tästä oppia pois muuten kuin terapiassa? Olen aikoinaan käynyt terapiassa muista syistä useamman vuoden, mutta tosiaan tähän se ei auttanut. Luonnollisesti kärsin myös masennuksesta, itsetunto-ongelmista jne. Tuntuu että elämä on valunut ohi (perhettäkään en ehdi enää saada) näiden typerien miesjuttujeni takia.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä perseestä, kun aina hoetaan, että kun päästät ihmisen lähellesi ja heittäydyt, syntyy aitoja kunnioittavia ihmissuhteita. Paskat. Todennäköisemmin vain haavoitut ja sinua käytetään hyväksi.
Vai onko kyse pikemminkin siitä, että ottaa kontaktia vain miehiin joista tietää jo etukäteen ettei tule toimimaan pitkällä aikavälillä. Sillä tavalla ei tarvitse koskaan antaa itseään ihan täysin ja avautua ja joutua haavoittuvaksi. AP kertoi että on työntänyt pois miehiä, jotka olisivta olleet oikeasti kiinnostuneita.
Tämä on totta. Alitajuisesti päädyn sellaisiin ihmisiin. Mulla on kiintymissuhdeongelma, mutta tosiaan sen parantaminen ei ole helppoa. Suosittelen muuten muillekin suhdeongelmaisille parisuhteen kiintymissuhdeteoriaan tutustumista. Ainakin itse löysin sieltä itseni.
7
ApTaas yksi aggojen selitys itselleen, kun kiertää kaikki jänsgämiehet läpi.
Zinc
Tätä kiinnitysmisongelmaa ei oltu ennen kuultukaan selitykseksi. Käyttäytymismalli on kyllä nähty tällä palstalla tuhansia kertoja.
Tätä meriselitystä ei oltu ennen kuultukaan. Selitykset vaihtuu, samat asiat pysyy.
Menes pois, täällä aikuiset keskustelee. Kiintymyssuhdeongelmia on tutkittu, suomalaisilla miehillä on yleinen ns. välytelevä kiintymystyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ongelmasi ratkeaa sillä, että lopetat jatkuvan etsimisen.
En ole varsinaisesti etsinyt. Ihastunkin hyvin harvoin. Olen viettänyt valtaosan aikuisesta elämästäni yksin. Niin paljon, etten muista miltä oikeassa parisuhteessa oleminen tuntuu.
Nyt tämä viimeisin, ns. sukulaissielu (yeah right) kiinnosti minua ihmisenä ja koska meillä on paljon yhteistä. Mutta huomasin kyllä vaaranmerkkejä alusta lähtien, jätin vain ne huomiotta, koska ajattelin että itsellänikin on puutteita. Ja kaipa myös siksi, että kaipasin yksinäisyyteen vaihtelua. Harmillisesti kun itse aloin kiintyä enemmän, hän alkoi työntää minua pois.
No, suru on surtava pois. Ainakin tunnen jotain.
Ap
Täällä koettu just sama. Ja tuntuu etten ikinä enää halua ketään vähänkään lähelle. Tää pettymys on jotain niin musertavaa, kun sai hetken maistaa miltä tuntuu olla niin liki toista ihmistä, niin fyysisesti kuin henkisesti. Ja sit kaikki taas katoaa ulottumattomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ongelmasi ratkeaa sillä, että lopetat jatkuvan etsimisen.
En ole varsinaisesti etsinyt. Ihastunkin hyvin harvoin. Olen viettänyt valtaosan aikuisesta elämästäni yksin. Niin paljon, etten muista miltä oikeassa parisuhteessa oleminen tuntuu.
Nyt tämä viimeisin, ns. sukulaissielu (yeah right) kiinnosti minua ihmisenä ja koska meillä on paljon yhteistä. Mutta huomasin kyllä vaaranmerkkejä alusta lähtien, jätin vain ne huomiotta, koska ajattelin että itsellänikin on puutteita. Ja kaipa myös siksi, että kaipasin yksinäisyyteen vaihtelua. Harmillisesti kun itse aloin kiintyä enemmän, hän alkoi työntää minua pois.
No, suru on surtava pois. Ainakin tunnen jotain.
Ap
Täällä koettu just sama. Ja tuntuu etten ikinä enää halua ketään vähänkään lähelle. Tää pettymys on jotain niin musertavaa, kun sai hetken maistaa miltä tuntuu olla niin liki toista ihmistä, niin fyysisesti kuin henkisesti. Ja sit kaikki taas katoaa ulottumattomiin.
Tältähän se juuri tuntuu. En usko että mies ymmärsi minua lopulta paljonkaan, tai jos ymmärsi ei ainakaan välittänyt. Minä välitin hänen fiiliksistään liikaakin.
Vieläkin toivon että asiat muuttuisi, vaikka tiedän ettei ne muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai mun on lähdettävä etsimään terapeuttia.
Tässä viimeisimmässä tapauksessa hölmönä luulin, että olin tavannut jonkinlaisen sukulaissielun. Että jos ymmärtää toista, niin silloin se ei kohtele huonosti. Se oli tyhmä luulo, kyllä mä taas olin hakeutunut sellaiseen seuraan, jota minä en ihmisenä kiinnosta. Tuntuu helkkarin pahalta huomata taas.
Ja tiedostan puutteeni, ja että huono itsetunto ei ole viehättävä ominaisuus, mutta jotenkin olen ajatellut, että mäkin kuitenkin ansaitsisin rakkautta.
Ei ole siitä kyse että et ansaitsisi rakkautta. Huono itsetunto on sille esteenä. Normaalisti kun ihmistä kohdellaan huonosti, hän puolustautuu ja jos huono kohtelu jatkuu, kävellään pois ja eteenpäin. Jos on huono itsetunto ei välitä siitä miten itseä kohdellaan, kunhan muut ovat onnellisia. Se ei ole tervettä eikä viehättävää ja kaiken huipuksi altistaa kaikenlaisille hyväksikäyttäjille. Onneksi itseä voi kehittää.
No ainakin itse lopetan tapailun/suhteen siihen paikkaan kun ekan (samalla myös vikan) kerran kohdellaan huonosti eli en sitä jää katselemaan/sietämään ja sehän se ongelma onkin, kun tuo toistuu kerta toisensa jälkeen aina uuden miehen kanssa. Tulen siis aina kuin automaattisesti huonosti kohdelluksi ja tapailu/suhde on sitten siinä eikä mikään ikinä etene parisuhteeksi asti.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai mun on lähdettävä etsimään terapeuttia.
Tässä viimeisimmässä tapauksessa hölmönä luulin, että olin tavannut jonkinlaisen sukulaissielun. Että jos ymmärtää toista, niin silloin se ei kohtele huonosti. Se oli tyhmä luulo, kyllä mä taas olin hakeutunut sellaiseen seuraan, jota minä en ihmisenä kiinnosta. Tuntuu helkkarin pahalta huomata taas.
Ja tiedostan puutteeni, ja että huono itsetunto ei ole viehättävä ominaisuus, mutta jotenkin olen ajatellut, että mäkin kuitenkin ansaitsisin rakkautta.
Ei ole siitä kyse että et ansaitsisi rakkautta. Huono itsetunto on sille esteenä. Normaalisti kun ihmistä kohdellaan huonosti, hän puolustautuu ja jos huono kohtelu jatkuu, kävellään pois ja eteenpäin. Jos on huono itsetunto ei välitä siitä miten itseä kohdellaan, kunhan muut ovat onnellisia. Se ei ole tervettä eikä viehättävää ja kaiken huipuksi altistaa kaikenlaisille hyväksikäyttäjille. Onneksi itseä voi kehittää.
No ainakin itse lopetan tapailun/suhteen siihen paikkaan kun ekan (samalla myös vikan) kerran kohdellaan huonosti eli en sitä jää katselemaan/sietämään ja sehän se ongelma onkin, kun tuo toistuu kerta toisensa jälkeen aina uuden miehen kanssa. Tulen siis aina kuin automaattisesti huonosti kohdelluksi ja tapailu/suhde on sitten siinä eikä mikään ikinä etene parisuhteeksi asti.
eri
Sä siis valikoit, ehkä alitajuisesti, huonoja tyyppejä. Vaikka onhan heitä varmaan aika paljon koko miespopulaatiossa olemassa. Huono onnikin voi selittää.
Voit oppia siitä pois, että annat kohdella itseäsi huonosti. Ole ainakin vuosi yksin. Ei edes seksisuhteita. Hoida itseäsi. Opettele olee yksin. Mieti mitä haluat ja mitä et. Sit voit pikku hiljaa alkaa käymään treffeillä. Jos tunnet että sinua ei kohdella oikein. Sano siitä heti. Anna toiselle jossain asioissa tilaisuus korjata asia. Jos hän ei tee sitä. Poista se elämästäsi. Seksiä ei kannata heti harrastaa. Tutustu ihmiseen ensin ihmisenä. Vain noin vahvistut. Tsemppiä 🙂
Tuntuu vähän erikoiselta, miksi naiset (ja miehet) hakevat itsestään syytä väärinkohtelulle. Vaikka ihminen olisi kuinka huonoitsetuntoinen tahansa, niin silti pitää kohdella kauniisti. Huonosta kohtelusta vastuu on aina tekijällä. Eikä se nyt ihan sattumaa ole, miksi miehet sukupuolena ovat huonossa käytöksessä yliedustettuina.
Ongelma poistuu, kun lopetat näiden tomppeleiden kanssa irtoseksin harrastamisen, vaikka se kivalta ajatukselta tuntuisikin. Säästä seksi parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä perseestä, kun aina hoetaan, että kun päästät ihmisen lähellesi ja heittäydyt, syntyy aitoja kunnioittavia ihmissuhteita. Paskat. Todennäköisemmin vain haavoitut ja sinua käytetään hyväksi.
Tämä on surullista mutta totta, voin vahvistaa myös miehen näkökulmasta.
Minä en tykkää siitä, kun ihmiset tuomitsevat toisiaan liian hätäisesti. Enkä siten itse halua tuomita toista heti, vaikka käyttäytyisi huonosti tai tylysti tms. Annan uuden mahdollisuuden.
Mutta sitten en huomaakaan, että olen antanut jo kymmenen uutta mahdollisuutta. Kun olisi pitänyt uskoa viimeistään kolmannesta, että uudet mahdollisuudet on käytetty loppuun.
Jokin kirjanpito ehkä auttaisi pysymään laskuissa.
Ei oo kellään oikeutta kohdella sua paskasti. Jos kohtelee nin ei muuta kun henkilötiedot ylös (jotka kai tiiätkin) ja rikosilmotusta kehiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä pitää ymmärtää se, että ei saa koskaan näyttää naiselle tunteita. Varsinkaan minkäänlaista heikkoutta. Eikä sitä, miten tärkeä nainen sinulle on. Koska heti jos nainen tuntee olevansa miehen yläpuolella, hän ei enää voi kunnioittaa ja rakastaa miestä ja sitten tulee ero. Naisesta pitää aina tuntua vähän siltä, että hän saa juuri ja juuri pidettyä miehen kuvioissa, että on saanut vähän niin kuin liian hyvää itselleen ja se voi karata milloin vain.
Aion kokeilla tätä seuraavassa suhteessa, jospa se sitten kestäisi pidempään kuin sen vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä pitää ymmärtää se, että ei saa koskaan näyttää naiselle tunteita. Varsinkaan minkäänlaista heikkoutta. Eikä sitä, miten tärkeä nainen sinulle on. Koska heti jos nainen tuntee olevansa miehen yläpuolella, hän ei enää voi kunnioittaa ja rakastaa miestä ja sitten tulee ero. Naisesta pitää aina tuntua vähän siltä, että hän saa juuri ja juuri pidettyä miehen kuvioissa, että on saanut vähän niin kuin liian hyvää itselleen ja se voi karata milloin vain.
Aion kokeilla tätä seuraavassa suhteessa, jospa se sitten kestäisi pidempään kuin sen vuoden.
Jos nainen kokee että pidät jalkaa ovenraossa niin kyllä ne useat alkavat tehdä niin itsekin, ja karkaavat ehkä itse jonkun mukaan joka näyttää tunteitaan, ja nainen kokee olevansa arvostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen kokee että pidät jalkaa ovenraossa niin kyllä ne useat alkavat tehdä niin itsekin, ja karkaavat ehkä itse jonkun mukaan joka näyttää tunteitaan, ja nainen kokee olevansa arvostettu.
Niinhän sitä luulisi, mutta homma toimii ilmeisesti ihan järjenvastaisesti ja päinvastoin kuin mitä kaikki romanttinen hömppä meille opettaa. Alkukantaiset vaistot ja mitä siinä nyt sitten on.
Siipirikko kirjoitti:
Ongelma poistuu, kun lopetat näiden tomppeleiden kanssa irtoseksin harrastamisen, vaikka se kivalta ajatukselta tuntuisikin. Säästä seksi parisuhteeseen.
Tässä on oikea vastaus. Ei sitä ehkä viralliseen parisuhteeseen asti tarvitse odotella, mutta aloita tutustuminen muut asiat kuin seksi edellä. Voi olla läheisyyttä ja kosketusta, mutta käytä enin aika tutustumiseen. Jos mies on oikea ja tuntee samoin niin hän ei koe tilannetta mitenkään huonona.
Tämä on niin totta, sen kerran kun päästin toisen lähelle ja annoin mennä, niin juuri näin kävi