Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettivatko vanhempanne teitä luistelemaan, vai missä opitte? Vai opitteko ollenkaan?

Vierailija
01.07.2020 |

Itse en juurikaan osaa luistella, kun koulun varassa olin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun kun menin, sain luistimet. Osasin mielestäni luistella melko lailla heti, koska olin hiihtänyt paljon. Liikuntatunneilla opeteltiin kaarreluistelua ja muita tekniikoita, iltaisin omalla ajalla lisää.

Vierailija
2/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi voinut kuvitellakaan, että vanhempani olisivat lähteneet kanssani luistelemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kerta kaikkiaan muista miten opin luistelemaan :D Olen kotoisin kaupungista jossa oli paljon ulkoluistinratoja ja luistelu oli suosittu talviharrastus. Pojat pelasivat lätkää ja tytöt luistelivat kaunoa. Kaupungissahan ei hiihdetty lainkaan ja sitä en oikein osaa vieläkään, enkä edes pidä hiihtämisestä. Jotenkin minusta tuntuu, että olisin vaan ikään kuin syntynyt luistimet jalassa. No, en tietenkään. Kaipa sitten vanhempani minua luisteluradalle veivät. Ehkä olin niin pieni, etten muista sitä.

Vierailija
4/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kai minut opetti, entisenä jääkiekkoilijana sitten ihan oikean tekniikankin vielä. Josta sitten sainkin koulussa kuulla, kun kuulemma luistelin kaunokeilla väärin potkiessani sivupotkuja.

Vierailija
5/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi voinut kuvitellakaan, että vanhempani olisivat lähteneet kanssani luistelemaan!

Sama täällä. En usko vanhempieni osanneet luistella. Ainakaan he eivät osanneet uida.

-1.

Vierailija
6/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat opettivat jotakuinkin heti, kun osattiin kävellä. Sekä luistelemaan että hiihtämään. Äitini muistelee vieläkin, miten minulla oli parivuotiaana vanhemmalta serkulta perityt punaiset luistimet, jotka olivat liian isot, joten jalkoihin oli sitten laitettu tosi monta kerrosta villasukkia päällekäin - lopputulos oli se, että samalla oli tietysti aika lailla topattu nilkat taipumattomiksi, joten muut vanhemmat kummastelivat luistelukentällä, miten noin pieni osaakin mennä noin hienosti nilkat suorina :D. Mutta siitä se lähti ja jatkossa ne nilkat pysyivät suorina ilman apukeinojakin.

Vierailija
7/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni opetti kyllä.

Hän oli 70-luvun vanhemmaksi hyvin edistyksellinen monessa asiassa, minkä olen oikestaan vasta viime vuosina tajunnut. Toki kuvittelin lapsena, että vanhemmat yleensäkin toimivat niin, kuin minunkin vanhempani toimivat.

Vierailija
8/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, mutta ilmeisesti lapsena harrastamani mäenlasku tuotti myös luisteluvalmiuksia. En keksi mitään muuta selitystä sille, että osaan aika hyvin luistella. Se tuli testatuksi muutamia vuosia sitten, kun lähdin ystäväni lapsen seuraksi luistelukentälle. Aikani kuluksi laitoin itsekin luistimet jalkaan, ajattelin etten pysyisi ollenkaan pystyssä. Ihmetys oli suuri kun pystyin luistelemaan aivan vaivattomasti, eivätkä nilkatkaan kipeytyneet. Kiersin radan niin lujaa kuin pystyin noin 30 kertaa! Sitä luistelun riemua. Kouluvuosien erittäin vähistä luistelukokemuksista oli jo 30 vuotta! 

Vierailija
9/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kävin lapsena joskus luistelemassa vanhempien kanssa, mutta en silti oikeastaan osaa.

Vierailija
10/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oppinut koskaan, en tiedä vaikuttiko lättäjalat asiaan. :D

Vierailija
11/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 6-7 vuoden iässä (vuonna 1977) sellaiset harjoitusluistimet, niillä luistelu oli toivotonta.

Isä seisoi luustinkentän laidalla äitini kanssa ja huutelivat sieltä neuvoja luisteluun. Lisäksi kommentoivat rumaa tyyliäni luistella. Kotona sain sitten selkään, kun luistelin rumasti.

Myös rumasta hiihtotavasta sai selkään. Muistan kun isä laittoi minut ja äidin hiihtämään ja jäi katsomaan taaksemme miten hiihdimme.. selkään tuli, jos esim sauvat menivät liikaa sivuille(?)

No vanhempani kyllä tappoivat vuosikymmeniksi minusta liikunnan ilon, eivät itse olleet todellakaan mitään urheilijoita.

Ja luistelemaan pystyin normaalisti ja oikein, kun sain koulusta lainaan sellaiset kaunoluistimet.

Vierailija
12/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä kai minut opetti, entisenä jääkiekkoilijana sitten ihan oikean tekniikankin vielä. Josta sitten sainkin koulussa kuulla, kun kuulemma luistelin kaunokeilla väärin potkiessani sivupotkuja.

Minä sain myös kuulla luistelevani "poikien tyylillä".

Mutta samat asiasta mainitsijat luistelivatkin sitten itse yläluokilla hokkareilla.

7

Vierailija
13/13 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin isä entinen jääkiekkoilija ja opetti luistelemaan. Olin koko ala-asteen luokan ainoa tyttö joka osasi luistella oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi