Allergia alkaa olla jo elämmää rajoittava
Mulla on todettu näin aikuisen alaajat allergiat jotka haittaavat jo elämääni huomattavasti. Kaikki viljat, myös riisit,soijat. ym. kaikki mausteet, paitsi suola, pippuri. kaikki hedelmät ja vihannekset, pähkinät mantelit. Kaikki eläimet ja tietenkin paha siitepölyallergia. Jopa kahvista tulee oireita, koska siinä on niin paljon nikkeliä. .Oireena näistä on hengenahdistus, mulla on lääkkeitä kyllä. Kortisoni,adrenaliinikynä ja normaali allergialääke. Olen saanut siedätyshoitoa ja auttoi muutaman vuoden, mutta sen jälkeen oireet pahenivat. Olen myös joutunut sairaalaan tiputukseen, kun nielu on alkanut turpoamaan. Aika hankalalta alkaa tuntumaan tämä arki ja ennen kaikkea masentavalta, tuntuu ettei mitään voi syödä, paitsi lihaa ja maitotuotteita, sekä joitain vihanneksia kypsänä. Onko kelään mitään vinkkiä millä vois helpottaa oireita tai jotain
Kommentit (8)
Sopiiko tattarijauhot? (nam lettuja, pannaria, pitsaa, leipää) Entä Quinoa (itseasiassa siemen eikä vilja)?
Koska allergiani on ristiallergia koivuun, leppään ja muihin kukkiviin.
ap.
Minulla on vähän sama tilanne. Sallittuja ruoka-aineita on kymmenkunta sisältäen mausteet ja juomat.Olen allerginen kaikille jauhoille, siemenille ja hedelmille. Sallittujen listalla on neljä vihannesta, joita en tosin voi raakana syödä kuitenkaan. Olen myös allerginen perunalle, maitotuotteille, suurimmalle osalle karkeista ja mustikoita lukuun ottamatta kaikille marjoille.
Lisäksi saan oireita kylmästä (turvotus), hikiallergia on paha ja elimistö on ruvennut hyökkäämään myös niveliä vastaan. Kosketusallergioita on myös monia, samoin olen allerginen kaikille eläimille ja siitepölyille.
Itse en kuitenkaan ole lainkaan masentunut muusta kuin tuosta hiki ja kylmäallergiasta ja niveltulehduksesta. Ne haittaavat elämää oikeasti pahasti.
Niin pitkään kuin selviän hengissä syömällä kaalijauheliha keittoa ja lihapullia, ei minulla ole mitään hätää.
Muutaman kerran olen meinannut kuolla anafylaksiaan.
Okei, eli mulla ei siis vielä edes paha tilanne, en itse tunne muita jotka ovat näin allergisia.
Tosin lääkäri sanoikin että on meitä.
Täytyy ottaa itseä niskasta kiinni ja nauttia siitä mitä voi syödä
-ap
Allergiaan kuuluva surutyö on vaan tehtävä. Ja oltava kiitollinen siitä, että elää nyt eikä sata vuotta sitten, jolloin olisi väistämättä kuollut allergioihin jo vauvana.
Mulla on ollut tosi pahat allergiat, pahin oli se että kun kotoa löytyi hometta oli vähän aikaa se tilanne että joka paikassa sain oireita (allergia, astma sekä reumatyyppisiä niveloireita). En kestänyt enää mitään: tekstiilipölystä maaleihin ja liimoihin, eläimistä siitepölyihin jne jne. Monista vaatteistakin sain oireita, kun niihin on ruiskituu kemikaaleja tai säilytetty homeisissa varastoissa.
Pikku hiljaa on allergiat vähentyneet, karsin ruokavalioni viljoista yms vaikken ollut niille varsinaisesti allerginen. Edelleen saan monmissa asuinnoissa/julkisissa tiloissa oireita, mutta ne ovat siedettävissä. Koivu ja leppä ovat minulle edelleen tosi pahoja.
Olet varmasti jo kokeillut hengityssuojaimia katupölyä vastaan,nenäkannua poskionteloiden puhdistamiseen ja vesipiippua höyryhengitykseen? Miten sulle sopii maitotuotteet? Kovin monelle allergiselle eivät sovi... Lisäävät limaneritystä ja muutenkin.