Mitäs teillä on pesty vahingossa pyykin mukana?
Pesin farkkuja ja taskuun oli unohtunut Nokian langaton handsfree...40 asteen pesun kävi läpi ja mokoma toimii vielä! Mitä teillä on mennyt vahingossa pesuun ja mitä oli lopputulos?
Kommentit (50)
No tää on tosi ällö juttu (teitä on varoitettu), mutta:
Mies sai ruokamyrkytyksen kiinalaisesta ravintolasta. Oli sitten matkalla vessaan ajatellut päästää hieman ilmoja, ja sieltähän tuli ripuli samalla. Mies oli tällöin yksin kotona. Otti sitten housut pois ja laittoi pyykkikoneeseen ja samanvärisiä vaatteita sekaan pyykkikopasta. Kun tulin töistä kotiin, mies nukkui pöpöä pois. Katsoin tyytyväisenä, että pyykkikone on käytetty ja ajattelin ripustaa ne pyykit.
Muuten hyvä, mutta siellä oli vaatteiden seassa bambua (sellaisia vaaleankeltaisia/vihreitä kiinteitä kasvinpaloja). Olin niin hämilläni, että menin herättämään miehen ja kysymään että miks siellä on bambua! Mies sitten kertoi että pääsi isot ripulit housuun ja laittoi ne pyykkiin, eli siinä seassa oli sulamatonta kinkkiruokaa... Luonnollisesti oli laittanut koneeseen myös mun parhaat housut ja lempipaidan, mutta ei siinä mitään, nypittiin kimpassa kaikki "kiinteät palaset" sieltä joukosta pois ja käytin sen koneellisen (ne kaikki vaatteet) pesussa vielä kahteen kertaan, varmuuden vuoksi. Ällötti ihan hirveesti.
Sanoin kyllä miehelle että vastaavanlaisissa tilanteissa olisi suotavaa huuhdella ne housut ennen pyykkikoneeseen laittoa... Yök.
Muuten meillä onkin mennyt vain näitä tavallisia, nenäliinaa sun muuta. Mä tarkistan taskut AINA, mutta mies yleensä ei... :D
Meillä säilytetään vessapaperirullia pesukoneen päällä hyllyllä. Kerran yksi kokonainen rulla oli ilmeisesti pudonnut pyykkikoneeseen - ja totta kai juuri sillä kerralla, kun kone oli täynnä pyyhepyykkiä! Arvatkaa montako hetkeä sitä möhnää sai nyppiä...
Työpaikan ruokalippuja, vaippa, pikkuhousunsuoja, Samsungin kosketusnäyttö ( ei toiminut enää sen jälkeen). Noi nyt ainakin.
Kiviä mukuloitten taskuista yms yms.
Meillä mutsi on pessyt kissanpaskaa samanlailla kuin tuon yhden mies ripulipaskaa.
Ei viittinyt edes isompia siivota pois vaan mätkäs pesukoneeseen ja mä kun heitin pyykit kuivumaan niin ihmettelin hiukan lattialle pudonnutta paskakasaa. Mutsi ei ole koskaan ollut siisteyden ihmenainen.
Vaippa,sytkäri,rahaa kolikoita että seteleitä,namia,paperia,jotain semmosta joka ei ole laillista mutta en kerro mitä,kyniä,pampuloita, tässä ne jotka muistivat mieleen.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 12:31"]
Rahanpesuun olen myös syyllistynyt useasti:)
[/quote]
täällä myös toinen rahanpesijä. Australian setelit ovat muovia, sellainen on kohta 5 v ollut yksien housujen takataskussa, eli aika monta pesua.
Vaippoja olen minäkin pessyt peräti parikin kertaa (touhukas taapero on ollut apunani konetta täyttämässä). Aikamoinen siivohan siitä tulee. Toisessa oli vielä kakatkin sisällä, joten luukkua aukaistessa ei vastassa ollut suinkaan puhtaan pyykin tuoksu. Uusiksi meni.
Minä olen pessyt lompakon, sytkärin ja kaiken maailman ruuveja ja popniittejä. Sytkäri toimi ja lompakon tavarat oli muuten ok, mutta paperinen kalastuslupa vähän kärsi. Maksukortit toimi ihan hyvin.
Rahaa, legoja, ponnareita ja hiuspinnejä, korvakuulokkoita .....
Paperinen ajokortti. Oli onneksi muovitaskussa, niin tärkeimmät tiedot säilyi.
Paperinenäliina on ärsyttävin pestävä.
Vaippa, kuukautisside, nenäliina, pesusieni, rahaa ja paperilappuja.
Sakset.
Meni pesukoneen kuminen oven tiiviste rikki. Kova homma oli vaihtaa uusi tiiviste tilalle...
Ei mitään niin mielenkiintoista kuin muilla vastanneilla. Bambujuttu oli jo ihan omaa luokkaansa x_x
Mutta takaisin kysymykseen: käytettyjen nenäliinojen (hajoavat mukavaksi hötöksi) lisäksi olen pessyt avatun pussillisen Fisherman's friendejä. Tuli ihan hyväntuoksuista pyykkiä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 13:19"]
Meillä mutsi on pessyt kissanpaskaa samanlailla kuin tuon yhden mies ripulipaskaa.
Ei viittinyt edes isompia siivota pois vaan mätkäs pesukoneeseen ja mä kun heitin pyykit kuivumaan niin ihmettelin hiukan lattialle pudonnutta paskakasaa. Mutsi ei ole koskaan ollut siisteyden ihmenainen.
[/quote]
Yök!
Mekaanisen ilmankosteus- ja ilmanpainemittarin. Olenko eka? Olin ostanut ne ja käärinyt pehmikkeeksi vanhaan paitaan. Kotona hajamielisenä nakkasin paidan ja muuta pyykkiä laukusta koneeseen. Pestyä pyykkiä ottaessani mittarit löytyi pyykin seasta osina. :)
Eilen etsin puhelintani ja sieltähän se iPhone 6 löytyi lopulta pyykkiä ripustaessani. :(
Pesin peräkkäisinä päivinä molempien tyttärieni kännykät.Onneksi oli ekaluokkalaisilla halvat perusnokiat. Mutta kuvittelis kerrasta oppivan ja tarkistavan taskut. Aika jäätävä tunne kun tajusin sen toisenkin kännykän olevan siellä takin taskussa.
Molemmat puhelimet toimivat noin teknisesti kuivettuaan, mutta molempien näyttö oli mennyt aivan pimeäksi. Puhelinkauppaan oli marssittava.
Rikkinäinen kaukosäädin, alkoi toimia pesun jälkeen!
Kerran mies uitti lavuaarissa paidan taskussa olleen puhelimensa. No sököksihän se meni, mutta ei ollut onneksi mikään hintava älypuhelin silloin. Muuten ei ole tullut vahinkoa. Joskus joku ei-tärkeä lappu jäänyt jonnekkin taskuun ja tullut vaan vähän moskaista pyykkiä sillä kertaa.