Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota mutta ei suostu muuttamaan pois

Vierailija
01.07.2020 |

Mies ilmoitti että hän haluaa erota. Ei kuitenkaan suostu hankkimaan asuntoa ja muuttamaan pois. Meillä on yhteisissä nimissä vuokra-asunto eikä hän suostu siihenkään että minä muutan lasten kanssa pois ja siirrän koko vuokrasopimuksen hänen nimiin. Enkä voi yksin irtisanoa sopimusta kokonaan koska siinä on miehen nimi myös. Mikään mitä ehdotan eron edistämiseksi ei käy hänelle. Silti on sanonut monta kertaa että haluaa erota. En tiedä miksi ei sitten suostu eroamaan. Mitä voin tehdä että hän muuttaisi pois?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää sama juttu oli jo kaksi päivää sitten.

BMW

Se oli joku muu kuin minä. Laitako linkin niin katson mitä neuvoja siellä oli. Ap

Mitä neuvoja sinä vielä kaipaat? 

Että miksi joku haluaa erota mutta ei suostu eroamaan. Ap

Vierailija
22/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sinä erota?

Miksi mies haluaa erota? Tai miksi oikeastaan ei haluakaan?

Onko teillä mahdollista puhua asiat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW

Se oli joku muu kuin minä. Laitako linkin niin katson mitä neuvoja siellä oli. Ap

On paha olla. Ihan yksinkertainen syy.

Oletteko jutelleet asiasta ja asioista?

Vierailija
24/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW

Tavattoman monet jakaa yhteisen asunnon vaikka ovat eronneet. Eli eiköhän se mies elä ihan eronneen miehen elämää vaikka osoiteenne on vielä yhteinen.

Vierailija
25/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW

Ero ei ole = erilleen muuttaminen. Hän on ero päätöksen tehnyt ja eronnut sinusta. 

Vierailija
26/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW

Erota voi ilman erilleen muuttoakin.

Vierailija
27/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua erota virallisesti,koska tietää että joutuu maksamaan elareita lapsista.

Kun asutte saman katon alla, mutta kuitenkin eronneina hän saa mennä ja tulla kuten haluaa,

eikä tarvitse maksaa sinulle penniäkään.

Hyvä diili siis miehellesi.

Vierailija
28/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua erota virallisesti,koska tietää että joutuu maksamaan elareita lapsista.

Kun asutte saman katon alla, mutta kuitenkin eronneina hän saa mennä ja tulla kuten haluaa,

Miksi se aloittajallekaan olisi huono? Mies jakaa kulut ja lasten hoidon...ja ap saa tulla mennä siinä missä mieskin.

Vierailija
29/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja sitten jossain nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa? Sama vapaus hänellä on.

Vierailija
30/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoiten pääset kun itse lähdet. Omasta kokemuksesta tiedän, miestä ei ulos saa edes asunnosta joka on pelkästään sinun nimissä jos se ei tee elettäkään lähteä, mutta ei myöskään olla parisuhteessa.

Vierailija
31/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano mi1ehelle että toinen teistä muuttaa kahden viikon kuluessa tai viimeistään heinäkuun lopussa pois asunnosta. Toinen jää lasten kanssa asuntoon. Mies voi valita lähteekö yksin vai jääkö lasten kanssa. Ja katsot valmiiksi muutaman vuokra-asunnon joita lähtevä voisi kysellä asunnoikseen. Jos mies ei suostu niin kysy miten mies haluaa asia ratkaistavan?

Lisäintoa muuttoon voisi antaa

- nukutte eri huoneissa, ei mitään läheisyyttä

- jos vastaat kaupassa käynnistä /ruuan laitosta niin siirryt tekemään ruokia joista mies ei niin pidä

- ilmoita että lopetat miehen vaatteiden pesun voi jatkossa pestä itse

- jätä mies paljon iltaisin lasten kanssa ja lähde itse vaikka kirjastoon

Tsemppiä

En ole koskaan edes ottanut hoitaakseni hänen pyykkejä ja muutenkin meillä on kotityöt tehty riitelemättä puoliksi joten en pysty kiristämään häntä sillä että lopettaisin hotellipalvelun. En vain ymmärrä miksi haluaa erota mutta käytännössä estää eron vaikka siihen ihan suostuin. Ap

Ai miksi haluaa erota? Siksi, että hän haluaa sinkun vapaudet, mennä ja painaa jota muuta/muita. Mutta ei luopua siitä, että joku jakaa kustannukset asumisesta ja siivoaa, kokkaa, hoitaa lapset.

Mahtava rusinat pullasta -diili.

Vierailija
32/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et voi häätää, poliisi ei voi hätää ketään omasta kodistaan eli mitä jää jäjelle? 

Käräjäoikeuden päätös, sitä on toteltava ja antaa poliisille valtuudet.

Vierailija
33/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tietysti jäädä taistelemaan, mutta helpompi sinun on muuttaa lasten kanssa pois kun saada mies liikahtamaan. Samankokoinen asunto läheltä.

Mies ei voi estää sinua muuttamasta. Isännöitsijätoimistoon ilmoitat, että ole muuttanut pois.

Vierailija
34/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se aloittajallekaan olisi huono? Mies jakaa kulut ja lasten hoidon...ja ap saa tulla mennä siinä missä mieskin.

Siinä on "kiva" alkaa tapailla uutta kumppania, kun mies luuhaa samassa kodissa.

Vierailija
35/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tietysti jäädä taistelemaan, mutta helpompi sinun on muuttaa lasten kanssa pois kun saada mies liikahtamaan. Samankokoinen asunto läheltä.

Mies ei voi estää sinua muuttamasta. Isännöitsijätoimistoon ilmoitat, että ole muuttanut pois.

Jos on yhteishuoltajuus, niin lapsen osoitetta ei voi muuttaa ilman molempien vanhempien suostumusta.

Vierailija
36/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on "kiva" alkaa tapailla uutta kumppania, kun mies luuhaa samassa kodissa.

Varmaan muutenkin tuossa tilanteessa ne uudet pidetään pois omasta kodista, kun on niitä lapsia. Ei muuta, ku ap olemaan vaan niitä öitä poissa kotoa.

Vierailija
37/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sinä erota?

Miksi mies haluaa erota? Tai miksi oikeastaan ei haluakaan?

Onko teillä mahdollista puhua asiat?

No en ensin halunnut erota, mutta kun mies sanoi, että haluaa erota, niin nyt haluan minäkin, koska en minä halua sellaisen kanssa olla joka minusta eron haluaa. En tiedä ihan tarkkaan miksi hän haluaa erota. On sanonut monta syytä, kyllästyminen, ei enää rakasta jne. Puhumiseen ei ole mahdollisuutta, koska mies ilmoitti haluavansa erota eikä sen jälkeen ole suostunut asiasta keskustelemaan. Eikä mistään muustakaan. Minä olen hänelle sitten kirjoittanut sähköposteja siitä että miten järjestetään asumiset ym. mutta ei vastaa niihinkään. Ap

Vierailija
38/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle tämä ei sovi tällainen. Jos minusta haluaa erota niin sitten joutuu kyllä ihan kokonaan eroamaan. Ap

Vierailija
39/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano mi1ehelle että toinen teistä muuttaa kahden viikon kuluessa tai viimeistään heinäkuun lopussa pois asunnosta. Toinen jää lasten kanssa asuntoon. Mies voi valita lähteekö yksin vai jääkö lasten kanssa. Ja katsot valmiiksi muutaman vuokra-asunnon joita lähtevä voisi kysellä asunnoikseen. Jos mies ei suostu niin kysy miten mies haluaa asia ratkaistavan?

Lisäintoa muuttoon voisi antaa

- nukutte eri huoneissa, ei mitään läheisyyttä

- jos vastaat kaupassa käynnistä /ruuan laitosta niin siirryt tekemään ruokia joista mies ei niin pidä

- ilmoita että lopetat miehen vaatteiden pesun voi jatkossa pestä itse

- jätä mies paljon iltaisin lasten kanssa ja lähde itse vaikka kirjastoon

Tsemppiä

En ole koskaan edes ottanut hoitaakseni hänen pyykkejä ja muutenkin meillä on kotityöt tehty riitelemättä puoliksi joten en pysty kiristämään häntä sillä että lopettaisin hotellipalvelun. En vain ymmärrä miksi haluaa erota mutta käytännössä estää eron vaikka siihen ihan suostuin. Ap

Ai miksi haluaa erota? Siksi, että hän haluaa sinkun vapaudet, mennä ja painaa jota muuta/muita. Mutta ei luopua siitä, että joku jakaa kustannukset asumisesta ja siivoaa, kokkaa, hoitaa lapset.

Mahtava rusinat pullasta -diili.

Me ollaan aina kokattu ja siivottu puoliksi, joten ei ole tuollaista diiliä miehellä. Oikeastaan hänen arkensa helpottuisi kun muuttaisi pois, koska sitten hän ei enää joutuisi siivoamaan lasten sotkuja kuin vain joka toinen vkl (sanoi että ei voi asua lasten kanssa eron jälkeen). Ap

Vierailija
40/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et yksin pärjää niin eiköhän apua ja oikeaa tietoa ole saatavissa. Jos olet köyhä niin soita vaikka oikeusaputoimistoon ja soskaan ym ym. Asumisasiat ja lasten asiat pitää kuitenkin järjestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi