Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota mutta ei suostu muuttamaan pois

Vierailija
01.07.2020 |

Mies ilmoitti että hän haluaa erota. Ei kuitenkaan suostu hankkimaan asuntoa ja muuttamaan pois. Meillä on yhteisissä nimissä vuokra-asunto eikä hän suostu siihenkään että minä muutan lasten kanssa pois ja siirrän koko vuokrasopimuksen hänen nimiin. Enkä voi yksin irtisanoa sopimusta kokonaan koska siinä on miehen nimi myös. Mikään mitä ehdotan eron edistämiseksi ei käy hänelle. Silti on sanonut monta kertaa että haluaa erota. En tiedä miksi ei sitten suostu eroamaan. Mitä voin tehdä että hän muuttaisi pois?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntyä tuomioistuimen puoleen.

Vierailija
2/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi irtisanoa vuokrasopimus kokonaan? Sen kuin ilmoitat vuokraisännälle, että muutat pois ja päätät sopimuksen omalta osaltasi. On sitten vuokraisännän ja miehesi välinen asia tehdä uusi sopimus heidän kahden kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollainen tapaus sovittiin lakimiesten avustamana käräjäoikeudessa.

Vierailija
4/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Eli ei koskaan.

Vierailija
5/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käräjäoikeuden vai? Mitä minä sieltä pyydän? Ollaan avoliitossa eli mitään avioeroakaan ei tarvita. Ainoastaan miehen pitäisi suostua muuttamaan pois tai ottamaan sopimus yksin nimiinsä. Haluaisin kyllä itse jäädä tähän koska tässä on lasten huoneet ja lasten kaikki tärkeät asiat ihan lähistöllä eli lasten olisi parempi asua tässä jatkossakin. Ja siis mies ei halua niin että lapset jäisi hänelle. Ap

Vierailija
6/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunti sitten kommetoin pitkän kommentin johon tarkastin faktatkin.

ei näy kommenttia

Ei niitä koskaan julkaista. Toi on automaattinen ilmoitus, joka tulee, kun käytit tekstissäsi jotain kiellettyä sanaa. 

Vierailija
7/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käräjäoikeuden vai? Mitä minä sieltä pyydän? Ollaan avoliitossa eli mitään avioeroakaan ei tarvita. Ainoastaan miehen pitäisi suostua muuttamaan pois tai ottamaan sopimus yksin nimiinsä. Haluaisin kyllä itse jäädä tähän koska tässä on lasten huoneet ja lasten kaikki tärkeät asiat ihan lähistöllä eli lasten olisi parempi asua tässä jatkossakin. Ja siis mies ei halua niin että lapset jäisi hänelle. Ap

Haet yhteistalouden purkamista. 

Vierailija
8/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän sanoo, että haluaa erota, mutta ei suostu eroamaan? No mikäpä siinä sitten. Hän ei suostu. Sinä voit kuitenkin ihan itse muuttaa pois, siihen et tarvitse miehen lupaa. 

Jos vuokrasopimus on yhteinen, niin vuokrasta teillä on yhteisvastuu. Se tarkoittaa, että kun sinä jätät oman osuutesi maksamatta, miehen on maksettava koko vuokra tai häntä uhkaa sitten irtisanominen, perintätoimet, ulosmittaus, häätö ynnä muut. Juridisesti sinä tietysti edelleen vastaat omalla puolikkaallasi niistä, mutta jos mies oikeasti haluaa pitää asunnon, niin ei hän anna tilanteen luisua siihen saakka.

Sinä voit "kiristää" miehen eroamaan asiallisesti tuolla edellämainitulla verukkeella, ei toisinpäin. Lähdet ja jätät ukon yksin maksamaan koko vuokraa, jos hän niin haluaa. Jos ei maksa, niin vuokranantaja on äkkiä hänen niskassaan. 

Tuomioistuimelta voi myös pyytää luvan irtisanoa yhteinen vuokrasopimus yksin. Sen saa nimenomaan eron tapauksessa, jos on selvää että kumpikin oikeasti asuu eri asunnoissa jne. Siinä toki kuluu kuukausia aikaa ja siltä väliltä pahimmillaan voit lopulta joutua maksamaan puolikkaan vuokran miehen puolesta, mutta eihän kukaan olekaan sanonut, että eron saisi ilmaiseksi ja vaivatta jos toinen alkaa hankalaksi. Mieti itse, onko hinta sen väärti. 

Vierailija
9/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa mennä ja tulla niinku tykkää, mutta jakaa arjen kulut. 😂 Huono diili käsillä. Kyni siltä kunnon elatusmaksut.

Vierailija
10/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tarkoittaako se sitren sitä että ne määrää miehen muuttamaan? Ap

Vierailija
11/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Tarkoittaako se sitren sitä että ne määrää miehen muuttamaan? Ap

Teistä jommankumman. 

Vierailija
12/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomioistuin voi esim. sinun vaatiessa yhteisen asumisen päätyttyä määrätä huoneistoa eniten tarvitsevan jatkamaan vuokrasuhdetta sekä vapauttaa toisen vuokrasuhteesta.

(Yleisiä tuomioistuimia ovat käräjäoikeudet, hovioikeudet ja korkein oikeus. Käräjäoikeudet käsittelevät riita- ja rikosasioita.)

Vierailija
13/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tunti sitten kommetoin pitkän kommentin johon tarkastin faktatkin.

ei näy kommenttia

Ei niitä koskaan julkaista. Toi on automaattinen ilmoitus, joka tulee, kun käytit tekstissäsi jotain kiellettyä sanaa. 

Melkoinen palsta. Aiheena oli auton hiilidioksiidipäästöt

Hankala tietää mitkä kaikki sanat on kiellettyjä.

Sivun tuntien biimeri taitaa olla pakko kirjoittaa moiseen  muotoon

Vierailija
14/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano miehelle että toinen teistä muuttaa kahden viikon kuluessa tai viimeistään heinäkuun lopussa pois asunnosta. Toinen jää lasten kanssa asuntoon. Mies voi valita lähteekö yksin vai jääkö lasten kanssa. Ja katsot valmiiksi muutaman vuokra-asunnon joita lähtevä voisi kysellä asunnoikseen. Jos mies ei suostu niin kysy miten mies haluaa asia ratkaistavan?

Lisäintoa muuttoon voisi antaa

- nukutte eri huoneissa, ei mitään läheisyyttä

- jos vastaat kaupassa käynnistä /ruuan laitosta niin siirryt tekemään ruokia joista mies ei niin pidä

- ilmoita että lopetat miehen vaatteiden pesun voi jatkossa pestä itse

- jätä mies paljon iltaisin lasten kanssa ja lähde itse vaikka kirjastoon

Tsemppiä

Vierailija
15/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama juttu oli jo kaksi päivää sitten.

BMW

Vierailija
16/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano mi1ehelle että toinen teistä muuttaa kahden viikon kuluessa tai viimeistään heinäkuun lopussa pois asunnosta. Toinen jää lasten kanssa asuntoon. Mies voi valita lähteekö yksin vai jääkö lasten kanssa. Ja katsot valmiiksi muutaman vuokra-asunnon joita lähtevä voisi kysellä asunnoikseen. Jos mies ei suostu niin kysy miten mies haluaa asia ratkaistavan?

Lisäintoa muuttoon voisi antaa

- nukutte eri huoneissa, ei mitään läheisyyttä

- jos vastaat kaupassa käynnistä /ruuan laitosta niin siirryt tekemään ruokia joista mies ei niin pidä

- ilmoita että lopetat miehen vaatteiden pesun voi jatkossa pestä itse

- jätä mies paljon iltaisin lasten kanssa ja lähde itse vaikka kirjastoon

Tsemppiä

En ole koskaan edes ottanut hoitaakseni hänen pyykkejä ja muutenkin meillä on kotityöt tehty riitelemättä puoliksi joten en pysty kiristämään häntä sillä että lopettaisin hotellipalvelun. En vain ymmärrä miksi haluaa erota mutta käytännössä estää eron vaikka siihen ihan suostuin. Ap

Vierailija
17/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMW

Se oli joku muu kuin minä. Laitako linkin niin katson mitä neuvoja siellä oli. Ap

Vierailija
18/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW

Se oli joku muu kuin minä. Laitako linkin niin katson mitä neuvoja siellä oli. Ap

Mitä neuvoja sinä vielä kaipaat? 

Vierailija
19/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

BMW

https://www.vauva.fi/keskustelu/3801209/miten-saan-miehen-ulos-asunnost…

Vierailija
20/45 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et voi häätää, poliisi ei voi hätää ketään omasta kodistaan eli mitä jää jäjelle? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi