Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin sitten huijatuksi huutonetissä, apua?

Vierailija
16.04.2013 |

Ostin huutonetin kautta tuotteen, josta olin kysynyt kuntoa etukäteen. Hyvässä kunnossa piti olla kaikin puolin. Kun paketti saapui perille, tuote oli rikkinäinen ja kömpelösti teipillä paikattu.

Laitoin saman tien sähköpostia myyjälle ja pyysin kaupan purkua. Myyjä vastasi ettei tuotteen vika hänen mielestään haittaa käyttöä. Pyysin uudessa viestissä edelleen purkua, koska tuote on joka tapauksessa rikki, enkä sellaisena uskalla käyttää.

Myyjä ei ole vastannut mitään.

Sekava tarina, mutta onko tällaisessa tilanteessa mitään tehtävissä, siis koska myyjä ei ilmeisesti halua purkaa kauppaa. Onko vaan nieltävä harmi ja rahanmeno vai voiko asialle tehdä jotain? Onko muilla käynyt vastaavia ja miten tilanne päättyi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on tallessa viestit, joissa kysyt tuotteen kuntoa ja myyjä vastaa sen olevan ehjä, voit ottaa yhteyttä Huuto.netin ylläpitoon ja kertoa myyjästä, joka ei aio purkaa kauppoja vaikka on myynyt viallista tuotetta ehjänä. Tuskin he voivat pakottaa myyjää palauttamaan rahoja mutta ainakin esim. sulkea tunnuksen.

En tiedä, onko mistään kuluttaja-asiamiehestä apua yksityishenkilöiden välisessä kaupassa. Jos kyse on arvokkaasta tuotteesta, voit olla yhteydessä poliisiin. Kyllä rikkinäisen tuotteen myyminen ehjänä varmasti jonkun huijauksen tai vastaavan rikosnimikkeen tunnusmerkit täyttää. Ihan pikkusummasta jos on kyse, poliisi tuskin puuttuu, mutta esim. useamman sadan euron tuotteesta pitäisi kyllä. Ainakin voit kertoa myyjälle (asiallisesti ja kiihkottomasti), että aiot ottaa yhteyttä em. tahoihin.

Vierailija
2/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa negatiivisen palautteen ja ilmoittaa asiasta ylläpidolle (Valvonta. Mikäli havaitset Huuto.netissä palvelun käyttöehtoja, sääntöjä tai hyviä tapoja rikkovaa toimintaa, voit ilmoittaa asiasta ylläpidolle. Ylläpito ryhtyy tarvittaviin toimenpiteisiin ja pyrkii estämään vastaavat rikkomukset jatkossa. Rikkomusten seurauksena voi olla tunnuksen käyttöoikeuksien poistaminen.)

.Jos ei ollut kallis ostos, ei kannata yöunia menettää. Tarkistitko myyjän saamat palautteet ennen kuin teit huudon? Itse tarkistan ne aina enkä huuda epäluotettavilta myyjiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksen säännöissä lukee, että normaalia kuluttajasuojaa ei ole. Petoksen tunnusmerkit tuo kuitenkin täyttää, koska tuotteen tiedossa olevat viat on ilmoituksessa kerrottava. Hinta oli 50€ eli ei mitenkään mahdottomasti, mutta vituttaa kyllä älyttömän paljon. Pienotuloisena minulla olisi ollut muutakin käyttöä tuolle rahalle..

Tuntuu vaan hiuikan älyttömältä poliisille lähteä rikosilmoitusta 50€:n takia..

Vierailija
4/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äskeinen siis ap.

Tarkistin palautteet ennen ostoa ja joitan neutraaleja ja pari negatiivista oli, mutta myös suuri määrä positiivisia ja noihin negatiivisiinkin aivan järkevästi vastattu

Vierailija
5/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia muita palstoja seuranneena olen huomannut, että ainakin kone- ja komponenttikaupoissa ottavat kyllä todella herkästi yhteyttä poliisiin.

Vierailija
6/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen palaute ja yhteys huuto.netin asiakaspalveluun,

Jos ei auta, niin rikosilmoitus poliisille.

Vierailija
7/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei viisikymppisestä voi poliisille mennä, vaikka periaatteenhan pitäisi tietysti summasta riippumatta olla sama - rehellinen kaupankäynti. 50 euroa on monelle iso raha, muttei (poliisinkaan mielestä todennäköisesti) syyteharkinnan arvoista. Joka tapauksessa ilmoita asiasta palvelun ylläpidolle sen lisäksi, että negatiivisessa palautteessa kerrot tarinan. Mainitse, että sinulla on tallessa viestit, joissa myyjä lupaa tuotteen olevan kunnossa.

Vierailija
8/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten seuraavaksi tyhmä kysymys: Voiko huutonetin ylläpidolle laittaa viestiä jotain muuta kautta kuin alareunan palautelaatikon? Sitä kautta annettuun palautteeseen kun ei vastata henkilökohtaisesti ja voisi kuvitella, että viesti hukkuu yleisen palautteen sekaan.

Poliisilla voisi myös koittaa ainakin uhkailla

ap

Vierailija
9/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Nostan vielä jos jollain olisi omakohtaista kokemusta?

ap

Vierailija
10/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosissa summissa yleensä poliisi soittaa sille myyjälle ja suostuttelee palauttamaan rahat. Sanot myyjälle tekeväsi rikosilmoituksen jos kaupanpurku ei onnistu, moni säikähtää tuosta.

Vierailija
11/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sinun sanasi ja myyjän sana, joten poliisi ei tee mitään eikä tee ylläpitokaan, koska kukaan ei voi todistaa, kuka ostoksesi rikkoi. Voisithan kiusallasi hajoittaa sen tuotteen ja sitten syyttää viatonta myyjää - tätäkin kun tehdään.

Eli annat myyjälle negan ja unohdat koko jutun.

Vierailija
12/18 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä tallessa kaikki viestit jotka myyjän kanssa on käyty. Vastatessaan hän myönsi tuotteen olevan ríkki tavalla, joka ei hänen mielestään estä käyttöä. Minun mielestäni kyllä estää (turvallisuudesta kyse), eikä minulla ole tavaralle muuta virkaa kun kiikuttaa roskiin. Tätä ei voi ketään kunniallinen myyjä edes myydä eteenpäin..

ap

Vierailija
13/18 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 13:23"]

Minulla on kyllä tallessa kaikki viestit jotka myyjän kanssa on käyty. Vastatessaan hän myönsi tuotteen olevan ríkki tavalla, joka ei hänen mielestään estä käyttöä. Minun mielestäni kyllä estää (turvallisuudesta kyse), eikä minulla ole tavaralle muuta virkaa kun kiikuttaa roskiin. Tätä ei voi ketään kunniallinen myyjä edes myydä eteenpäin..

ap

[/quote]

Jos on tallessa viestit, jossa kysyt tuotteen kuntoa ennen ostoa, ja viestit, joissa myyjä oston jälkeen myöntää vian, voit uhata poliisilla. Varaudu tosin siihen, että poliisi varmasti nihkeilee kuullessaan asian ("eikö tätä nyt muuten voi sopia", "summakin on niin pieni" jne.) mutta kyllä sinulla periaatteessa on oikeus ilmoitus tehdä joten pidä siitä kiinni. Jo pelkästään poliisilla uhkaaminenkin saattaa pistää vipinää myyjän punttiin. Ja laita vaan myös se viesti Huutiksen ylläpidolle, vaikka minkä luukun kautta.

Vierailija
14/18 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt 20 eurosta rikosilmoituksen, tosin en saanut koskaan tuotetta. Nettiä selaillessa löytyi myyjästä paljon "keskusteltavaa". Poliisi ottikin yhteyttä n.2kk ilmoituksen tekemisestä ja kertoi että n.30 ilmoitusta on tullut tästä kaverista tähän vyyhtiin. Rahoja en tule saamaan mutta hyvä mieli tuli kun tein rikosilmoituksen. Poliisi kertoi vielä että tuntee ja on nähnytkin kaverin ja ei tule tätä touhua lopettamaan, oli ihan itse kertonut tämän poliisille.

Netissä on kätevä tehdä rikosilmoitus.

Vierailija
15/18 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta huuto netistä Canon 600d kameraa tai vastaavaa pakettia, mulla meni rahat! Ei tullut kameraa.

Vierailija
16/18 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten - sittenkö - sittenkinkö - sittenkinköhän!

Vierailija
17/18 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita nyt ihmeessä myyjälle, että jos hän ei pura kauppaa niin sinä viet asian poliisille. Perustele sillä, että myyjä on ennen kauppaa kertonut tavaran olevan kunnossa ja myöntänyt kaupan jälkeen, että on tietoisesti myynyt rikkinäisen. Ja kerro, että sinulla on viestit tallella. Luultavimmin myyjä tässä vaiheessa suostuu purkamaan kaupan. Ja jos ei suostu niin vie asia poliisille, poliisille on helppo kertoa, että olet kaikin tavoin yrittänyt päästä sopuun myyjän kanssa.

Vierailija
18/18 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro myyjälle, että ilmoitat ylläpitoon ja poliisille. Mielestäni on vähän omakohtainen asia, voiko rikkinäistä tuotetta käyttää vai ei. Jos kyseessä on esim. lapsen turvaistuin tai kaukalo tai vaikka polkupyöräkypärä tms. rikkinäistä tuotetta ei voi käyttää, joten siinä tapauksessa myyjä on väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi