Sykemittarista ihottumaa?
Mulla on ihan uusi Polar Ignite, ja tuntuu että se kohta mikä on ihoa vasten, ja mistä sykelukema otetaan ärsyttä ihoa. Iholle jää mittarin kuva, vaikka ranneke olisi miten löysällä.
Onko jotain temppua millä tuota ärsytystä saisi vähenemään, paitsi lopettaa mittarin käyttö? Jotakin siihen väliin, mitä? Ei taida enää sitten mitata sykettä.
Kommentit (8)
Puhdista sitä usein. Käytä välillä toisessa ranteessa, ettei ole aina samassa kohdassa. Kesällä varmasti hiostaa ja siksi ärsyttää ihoa.
Voihan tietysti olla sellaista materiaaliakin, mikä aiheuttaa ihottumaa.
Tuttua, ja kuulemani mukaan samaa ongelmaa on monillakin sykemittarin käyttäjillä, merkistä ja mallista riippumatta. Mulla ainakin on se ongelma, että ranne hautuu sieltä rannekkeen alta ja varsinkin siitä kellotaulun / anturien kohdalta. Tälläkään hetkellä mulla ei ole kello ranteessa, tullut kesän aikana käytettyä sitä normaalia vähemmän juuri tuosta syystä. Ignite siis mullakin.
Nikkeliä. Jos on nikkeliallergia, tulee ihottuma. Näin kävi itsellekin.
Sama juttu. Alkaa ihan polttaa se kellon kohta. Mulla Suunto ollut noin 3 vuotta. Vaihtelen rannetta välillä ja laitan hydrokortisonivoidetta ihottumaan. Laitoin kans mahdollisimman löysälle sen kellon ja pesen usein kellon takapuolelta. Mutta ikävä juttu, epäilen myös nikkeliallergiaa. Korviksissa oireet tulee heti jos erehdyn käyttämään sellaisia joissa on
Se hautuu sieltä. Muovi/silikoniranneke, hikinen iho, normaalit ihobakteerit --> tulehdus ja kutina.
Pidä löysällä sitä ja kiristä vain lenkkien ajaksi. Kello on vedenkestävä, joten pese se kun käyt suihkussa.
Rokotustodistus ei ole voimassa koronapassina, jos rokotustodistuksessa on merkintä 1/2 tai 2/3. Näissä tapauksissa rokotussarjasi on vielä kesken.
Desinfioin rannekkeen välillä.