Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te ammattikoulutuksen saaneet..

Vierailija
16.04.2013 |

Korostatteko te ikinä omaa koulutustanne niin kuin akateemiset? Oon nyt kiinnittänyt huomioo kuinka ainakin tällä palstalla akateemiset jaksaa allekirjoittaa joka viestinsä "ammatillaan" ja hyvin usein lisäävät vielä palkkansa ja säästötilinsä lukeman vaikka niitä ei edes kysyttäisi.

Jaksavat myös ruikuttaa alemmasta kastista ja haukkua Wt:ksi tosi usein.

Tuntuu vähän säälittävältä, että jos ketjussa kysytään mitä tekisit tonnilla niin akateeminen tulee kertomaan koko cv:sä siihen ja säästötilinsä lukeman  sekä omakotitalonsa sijainnin ja neliömäärän ja lopuksi kertoo että ihan sama yks tonni.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

= D Hauskasti huomioitu. Näyttää kyllä olevan melkoisen totta, että suuri osa akateemisen koulutuksen saaneista harrastaa juuri tuota mainitsemaasi tyyliä. Ja kuka muu täälläkään yhteiskuntaluokista utelee kuin joku tuollainen. Ei sairaanhoitajia tai kaupan kassoja taida ihmeemmin kiinnosta onko ne wt- väkeä vai eivät.

Vierailija
2/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en kehuskele :D

Mun mielestä ei se koulutus tosiaan ole niin tärkeä kellään, että sitä pitää muistaa mainostaa "Kun mä nyt kuitenkin oon opiskellut". Ei se opiskelu korjaa sitä, jos henkilö on täys mulkku, kohteliaisuutta kun ei voi opiskella kirjoista, kun se opetaan kotona :) Tosin, senkin oon huomannut, että omalla ala-asteella, nää keiden vanhemmat oli hyvin koulutettuja, niin lapset oli koulukiusaajia, leveili, kun "mä saan tän ja tän, näin paljon viikkorahaa, mun iskä ostaa ton mulle kun mä haluun" ja käytöstapoja ei ollut nimeksikään. Kun sit taas nämä, keiden vanhemmat oli tavallisia duunareita, käytöstavat löytyi, oltiin kohteliaita ja poikkeuksetta kiusattuja. Materialla ei ollut väliä, kun haluttiin olla kohteliaita.

Oma veljeni, joka on kouluttautunut enemmän kuin minä, on kuitenkin myös samanlainen, niitä harvoja, jotka eivät mainosta sitä, kun on kouluttautunut :) Isoin siskoni muistaa kyllä mainostaa, kun on käynyt niiiiin paljon kouluja, että on niiin paljon viisaampi, mutta toi maalaisjärki puuttuu kokonaan.

Ihmiset on :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua suorastaan huvitti kun useat ilmeisesti korkeasti kouluttetut tossa tatskaketjussa haukkuivat juuri Wt:ksi kaikki tatuoidut mutta ja sitten kun joku sanoi että mitä se teille kuuluu tai teitä haittaa niin alkoivat vaahdota että Ei se mulle kuulu ja ei haittaa mutta säälittää.. Ihan kuin normaalia ihmistä kiinostaisi tuntemattomien mielipide..

Mutta sellaista sakkia nuo akateemiset näyttää olevan on hirveän tärkeää miltä ulospäin näyttää ja että tuntemattomat ihmiset hyväksyy, mitään erilaista ei hyväksytä ja kaikki erilainen on heti Wt- sakkia, oli kyse sitten sisustuksesta tatuoinnista tms..

Vierailija
4/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ihmetellyt että ketkä tuota wt - juttua jaksaa heittää viikosta toiseen, jotenkin äärettömän vastenmielistä ja sivistymätöntä luokitella ihmisiä noin. Jokainen wt - herjaa heittävä voisi lisätä viestinsä loppuun ammattinsa ja koulutuksensa, sillä siinä yhteydessä se olisi mielenkiintoista!

Muutenkin vähän ihmetyttää mitä lisäarvoa oman koulutuksen korostaminen tuo keskusteluun, ellei nyt puhuta jostain sairaudesta ja vastaajana on lääkäri. Pitäisikö se ymmärtää niin että vastaajan mielipide on jotenkin "parempi" jos vastaajana on sitten vaikka lääkäri tai DI? Siis vaikka puheenaiheena olisikin juuri tatuoinnit tai jotain vastaavaa.

Vierailija
5/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokaus, akateemisia on koko Suomi täynnä, luuletteko te todella, että ne kaikki ovat tuollaisia? Mulla on kokemusta tuollaisista ihmisistä ihan kaikista koulutusluokista: kehuskellaan rahoilla ja kerrotaan muille, että mää oon niiiiin älykäs kyllä, aivan toista kuin nuo muut.

Näitä on paljon myös amiksissa, ovat monesti sellaisia jotka ensimmäisenä ovat parjaamassa akateemisia ja sylkemässä tutkintojen päälle. Eivät varmasti ikinä mihinkään vaikeaan kouluun olisi päässeetkään. Siitä on sitten varmaan jäänyt joku alemmuuskompleksi, jota hoidetaan tuolla kehulla.

Samaan tyyliin osa akateemisista on varmaan alkujaan pitänyt itseään vähän tyhmänä ja ikään kuin vasta-argumentiksi hankkinut maisterin paperit.

Kaikenlaista kulkijaa....

Vierailija
6/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 10:55"]

Voi huokaus, akateemisia on koko Suomi täynnä, luuletteko te todella, että ne kaikki ovat tuollaisia? Mulla on kokemusta tuollaisista ihmisistä ihan kaikista koulutusluokista: kehuskellaan rahoilla ja kerrotaan muille, että mää oon niiiiin älykäs kyllä, aivan toista kuin nuo muut.

Näitä on paljon myös amiksissa, ovat monesti sellaisia jotka ensimmäisenä ovat parjaamassa akateemisia ja sylkemässä tutkintojen päälle. Eivät varmasti ikinä mihinkään vaikeaan kouluun olisi päässeetkään. Siitä on sitten varmaan jäänyt joku alemmuuskompleksi, jota hoidetaan tuolla kehulla.

Samaan tyyliin osa akateemisista on varmaan alkujaan pitänyt itseään vähän tyhmänä ja ikään kuin vasta-argumentiksi hankkinut maisterin paperit.

[/quote]

suurin osa koska käyttää sanontaa wt on akateemisia. Samoin alempi kasti ilmaisua käyttävät. Minusta aika törkeästi sanottu ja kun saattavat vielä samassa ketjussa puhua käytöstavoista:) 

tän palstan perusteella akateemiset on itsekästä sakkia, mutta omasta ystäväpiirissä löytyy kyllä ihan normaaleja yksilöitä.

Vierailija
7/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIetynlaiset ketjut kerää tietynlaiset tyypit, jos palstan perusteella vois jotain päätellä suomalaisista niin erilainen totuus tulisi kuin nyt kuitenkin on oikeasti. Täällä osataan kertoa vain se oma hyvyys ja erinomaisuus.

Vierailija
8/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat akateemisen koulutuksen saaneet kehujat ovat olleet opettajat. Ja niiden työ tänä päivänä on NIIN kadehtittavaa, että.

Palstalla joku voi kertoa että on vaikka prinsessa, tosielämässä ei Suomessa koulutusta nosteta jalustalle kuin juntit.

Tiedän tapauksen joka ei ota käskyjä vastaan alempikoulutetulta. Arvaa saiko kenkää ? Arvaa mitä esimies sanoi kun tyyppi oli käynyt työpaikkahaastattelussa ja oli edelliseen työpaikkaan soitettu ja kysytty ?

Vierailija
9/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En korosta, enkä myöskään jaksa välittää jos joku keskenkasvuinen pitää itseään parempana vain siksi että on kouluttautunut.

Olen itse opiskellut itselleni ammatin josta pidän ja jossa olen hyvä ja josta mun on kuitenkin mahdollista vielä jatkokouluttautua siihen ah- niin ihanaan akateemiseenkin tutkintoon.

Vierailija
10/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:13"]

[/quote]

suurin osa koska käyttää sanontaa wt on akateemisia. Samoin alempi kasti ilmaisua käyttävät. Minusta aika törkeästi sanottu ja kun saattavat vielä samassa ketjussa puhua käytöstavoista:) 

tän palstan perusteella akateemiset on itsekästä sakkia, mutta omasta ystäväpiirissä löytyy kyllä ihan normaaleja yksilöitä.

[/quote]

Mistä sinä tiedät, että suurin osa tuota typerää ilmaisua käyttävistä on akateemisia? Luen itsekin tätä palstaa ja harvemmin samassa viestissä mainitaan tuo ilmaisu + oma koulutus. Olet kyllä nyt hiukan hutkinut. Omassa elämässäni tällainen "olen parempi" -asenne näkyy sellaisilla, joilla on muutenkin sellainen luonne ja jonkinlaisia alemmuuskomplekseja.

Vierailija
11/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeilla jäljillä! :)

Itseasiassa aika usein on kommentissa "plääplääplää terveisin akateeminen se ja se."

Juurikin löytyy tällaisista "kauhee mikä wt-sakki" - ketjuista.

Wt:ksi mollaa nämä "akateemiset" ja "sivistyneet" ihmiset. Vaikka tosiasiassa he edelleenkin ovat käytöksensä perusteella pohjalla :p

Vierailija
12/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:13"]

[/quote]

[/quote]

Mistä sinä tiedät, että suurin osa tuota typerää ilmaisua käyttävistä on akateemisia? Luen itsekin tätä palstaa ja harvemmin samassa viestissä mainitaan tuo ilmaisu + oma koulutus. Olet kyllä nyt hiukan hutkinut. Omassa elämässäni tällainen "olen parempi" -asenne näkyy sellaisilla, joilla on muutenkin sellainen luonne ja jonkinlaisia alemmuuskomplekseja.

[/quote]kyllä aika usein on selvinnyt että viestin kirjoittaja on itse akateeminen. Ja en omassa ystäväpiirissä tunne ketään joka sanoisi että oma ammatti on alempaa kastia. Itse asiassa ystäväpiirini joka koostuu siis duunareista en ole koskaan kuullut haukkuvat muita aloja alempaa kastia olevaksi tai wt:ksi. 

Kyllä se nyt ikävästi näyttää siltä että akateemiset näitä sanoja tällä palstalla viljelee.

Vierailija
13/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin Suomessa kyllä huvittaa tuo oman koulutuksen korostus siinä mielessä että normaalin järjen omaava saa kyllä vapaasti valita mitä opiskelee ja kuinka pitkälle opiskelee. Yliopistoon pääsy kun ei mitenkään ylimaallisia kykyjä vaadi, joskin tietynlaista sinnikkyyttä kylläkin. 

Vierailija
14/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, no herranen aika en minäkään ole yhdenkään akateemisen ystäväni (suurin osa) kuullut sanovan yhtään ketään wt:ksi, eivät varmaan tuota kirjainyhdistelmää edes ymmärtäisi!

Sen sijaan olen kuullut, kuinka duunari on nauranut koulutukselleni ja sanonut, että vitun turhaan kävit kouluja jne.

Vierailija
15/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:46"]

13, no herranen aika en minäkään ole yhdenkään akateemisen ystäväni (suurin osa) kuullut sanovan yhtään ketään wt:ksi, eivät varmaan tuota kirjainyhdistelmää edes ymmärtäisi!

Sen sijaan olen kuullut, kuinka duunari on nauranut koulutukselleni ja sanonut, että vitun turhaan kävit kouluja jne.

[/quote]

No ei me vaan ne muut ;)

Varmasti on voineetkin duunarit sanoa, että turhaan olet opiskellut jos oikeasti turhaan olet opiskellut ammatin jossa ei ole töitä?

Voinhan minäkin sanoa, etten tuota usko, koska kukaan minun duunari kavereistani ei ole koskaan noin sanoneet ;)

Vierailija
16/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No tällä palstalla se ainakin ilmenee. 

Ja jos vertaamaan haluat ryhtyä niin useammin akateeminen väheksyy duunaria kuin duunari akateemista.

Vierailija
17/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta korostaa, en esimerkiksi koskaan juttele kavereiden/perheen kanssa koulutuksesta koska kaikista se on niin tylsä puheenaihe :D

Vierailija
18/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti missä tahansa keskustelupalstalla akateemiset haukkuvat muita! Kylmä fakta ja usein he vielä kuittaavat viestinsä niin kuin ap sanoi:)

Ja livenä tätä ei niin huomaa kun tosiaan haluavat näyttää fiksuilta ulospäin joten pakko se on sitten nimettömänä omaa ekoaan pönkittää ja haukkua muut Wt:ksi

Vierailija
19/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:49"]

[/quote]

No ei me vaan ne muut ;)

Varmasti on voineetkin duunarit sanoa, että turhaan olet opiskellut jos oikeasti turhaan olet opiskellut ammatin jossa ei ole töitä?

Voinhan minäkin sanoa, etten tuota usko, koska kukaan minun duunari kavereistani ei ole koskaan noin sanoneet ;)

[/quote]

Allani on kyllä töitä. ;) Hän tarkoitti, että pääsee nopeasti töihin, jos ei mene mihinkään "turhaan pitkään kouluun". Olisiko se siis ok, että sanoisin amikselle, että mitä vittua menit noin matalapalkkaiseen koulutukseen?

Ja lähinnä tämä oli nyt vasta-argumentti sille viestille, jossa kirjoittaja viittasi omiin ystäviinsä ja heidän sanomisiinsa. Eli tein sen, minkä sinä yritit nyt tehdä minulle. :)

Aina voi sanoa, että "kaikki akateemiset haukkuu weeteeksi", mutta tiedätte kyllä, että eihän se niin ole. Ei edes suurin osa.

-13

Vierailija
20/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tie mutta nauratti toi ap:n kirjoitus kun taannoin luin "mitä tekisit ylimääräisellä X summalla" nii siihen oli vastannut akateemisia jotka tosiaan olivat kertoneet sijoitusasuntojensa paikat ja pinta-alat sekä muut salkkujensa summat.. Osa ei edes huomannut vastata itse kysymykseeen ja ne jotka vastasivat oli vastaus luokkaa "En ees huomaisi jos tilille tupsahtaisi Terv. DI, kolmen  lapsen äiti"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi