Miten saalapsen tottelemaan neuvolassa?
Kun lapsi kädet puuskassa kieltäytyy kaikesta? Lapsi 3v.
Kommentit (13)
Ei mitenkään.
Meillä poika teki täyden tenän neuvolassa. Varattiin uusi aika ja sekin meni ihan päin jotakin. Loppujen lopuksi th sitten kyseli minulta kaikkea poikaan liittyvää, että saatiin kuva hänen taidoistaan jne.
Ei aina saakaan. Voi yrittää lahjoa, tyyliin että saat sitten kotimatkalla jätskin, jos nyt teet nämä tehtävät neuvolatädin kanssa. Mutta ei se aina onnistu. Meillä hoitaja sitten tosiaan vaan multa kyseli lapsen taidoista.
Meillä 3v neuvola on th:n kotikäynti. Innolla esitteli lelujaan.... :)
:) ei sit niin mitenkään jos lapsi on sillä tuulella. Ja mitäs sitten, sit vaan varataan uusi aika.
Valmistele neuvola käynti ja kerro että jos on reipas neuvolassa ja tekee mitä neuvolatätsy pyytää, niin saa jonkin kivan lelun tai jätskin.
Mun mielestä th:lta pitäisi vaatia vähän psykologista silmää ja taitoa luoda luonteva ilmapiiri. Lapseni sanoi neuvolassa kysytyt eläinten nimet tahallaan väärin, koira oli kissa ja lehmä lammas jne. Th halusi että tulemme uudestaan! Ei mitään huumorintajua tuolla tätsyllä...
Kas kummaa kun meillä ei ole ollut tällaista ongelmaa koskaan ja lapsia on useita.
Unohtuiko kasvatus?
Terkkarilta aiheellinen kysymys, miten saat kotona tottelemaan.
Pidättekö oikeasti normaalina, että lasta lahjotaan niin että tavalliset asiat saadaan hoidetuksi.
Jos tuossa vaiheessa jo vanhemmuus hukassa ettei pärjää lapsensa kanssa niin mitenkäs sitten lapsen kasvaessa. Lapsi oppii käymään kauppaa ja te maksatte, iän myötä vaatimukset kasvaa.
Toimin opettajana ja näen lahjottuja lapsia & vapaan kasvatuksen satoa työssäni.
Lapset tarvitsee rajoja ja rakkautta. Asettakaa rajoja jo pienestä alkaen niin lapsenne elämänpolku on helpompi eikä hän joudu jatkuvasti hankaluuksiin.
Periksiantamisella saa hetken helpotuksen tilanteisiin, pitkässä juoksussa se on vahingollista.
Nuoret sanoo minulle useinkin ettei heistä välitetä kotona, vanhemia ei kiinnosta.
Meidän ihana vanha terveydenhoitaja saa jok`ikisen mukulan mukaanlukien kylän kauhukakarat vaikka seisomaan päällään tai mitä vaan. Lapset oikein odottaa neuvolaan menoa.
Niin että terveydenhoitajan karismasta kaikki riippuu...
Sama täti oli kouluterveydenhoitaja jo omina kouluaikoinani, silloin ujo finninaamainen nuorinainen...
Vo herranen aika ap kuinka onneton ote sulla on lapseesi! Minulla on sata lasta, joista 50 on erityislapsia ja 20 voimakastahtoisia, eikä ne ole ikinä uhmanneet minua tai olleet tottelemattomia. Kun minä sanon, että hypi päälläsi, niin nehän hyppii, vaikka olisivatkin väsyneitä käveltyään 15 km neuvolaan tai vaikka edellisestä pakurikääpä-parskaaliateriasta olisikin jo hyvän aikaa. Varsinkin kolmevuotiaalle tehoaa hyvin, kun mä vaan sanon sille mitä pitää tehdä. Eihän niin pienillä vielä mitään omaa tahtoa ole. Neljävuotiasta voi jo vähän kiristää, että et saa suorittaa avoimen yliopiston matematiikan kesäkurssia jos olet naama nyrpälläsi.
Sinulle ap tekisi oikein hyvää viettää vähän aikaa minun seurassani, että näkisit miten lapsia käsitellään niin ettei omastasi tulee mitään kurling-häirikköä jota saa aina hävetä.
Ei ole tarpeen saada tottelemaan. Minulla ei ole kurinpito-ongelmia neljän lapseni kanssa, mutta én pitäisi ongelmana, jos 3-vuotias on hetkellisesti vieraassa tilanteessa yhteistyöhaluton. Jos ei lasketa rokotuksia, neuvolakäynneistä ei ole ollut kerrassaan mitään hyötyä perheelleemme. Lapset ovat terveitä ja hyvin kehittyneitä, vanhimmat koulussa huippuoppilaita, eikä kukaan ole koskaan saanut palautetta, että olisi huonpkäytöksinen, päinvastoin.
No ei aina mitenkään. Sitten tilataan vaan uusi aika. Ei ole mitenkään hirveän harvinaista, että varsinkin kolmevuotias jännittää niin paljon, tai on muuten niin pahalla päällä, ettei suostu tekemään yhteistyötä.