Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa liikkuminen - Heathrow

Vierailija
15.04.2013 |

Viikon matka Lontooseen on varattu ja matkaan on lähdössä kaksi aikuista ja 11-vuotias lapsi.

Edellisestä Lontoon matkasta onkin kulunut sellaiset 20 vuotta ja nuo matkustamissysteemit ovat jonkin verran sen jälkeen muuttuneet... Tällä palstalla kävijöillä on taatusti tuoreempaa ja parempaa tietoa. Voisitteko kertoa miten liikkuminen tulisi mahdollisimman helpoksi ja halvaksi. Tarkoituksena on liikkua melko paljon, mutta lähinnä 1 ja 2 zonella.

Olisiko järkevää hankkia aikuisille Heathrowilta Travelcardit? Entä lapselle?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saapuisin kaupunkiin heathtrow expressillä, koska se on kätevin tapa päästä keskikaupungille, tosin rippuu vähän missä hotellinne on. Travel Cardin toki voitte myös ostaa siksi päiväksi jo valmiiksi. Mutta muuten kannattaa ostaa off peak travel card, jolla voi matkustaa 9.30 jälkeen, lapselle oma. Käykää toki Wimbledonissa tubella/metrolla, sinne pääsee suoraan siis vihreän linjan metrolla, siellä on kiva kauppakeskus ja kadulla pari kivaa pubia, jossa voi syödä. Mun lapseni 10 v. tykkäsi todella paljon Tower of Londonista sekä Science Museumista. Piccadilly circuksella on M&M iso karkkikauppa, sekin oli hitti :). Kävimme myös Harrodsilla, Buckinhamin palatsilla ja St. Jamesin puistossa. Me tosin olimme hotellissa kapungin ulkopuolella joten reissasimme aika paljon junalla myös

Vierailija
2/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Hotellimme sijaitsee Bayswaterissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bayswateriin pääsee superhelposti Heathrow'lta metrolla.

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:50"]

Kiitos!

Hotellimme sijaitsee Bayswaterissa.

[/quote]

Vierailija
4/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia heti travelcard ja tulla metrolla Heathrowilta 

Itse suosittelen esim Canary wharfia tai The Brunswick ostaria

http://www.londontoolkit.com/briefing/travelcard.htm

Vierailija
5/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heathrow express on toki hyvä, mutta ei kovin edullinen tapa saapua Lontooseen. Itse hyppäisin metroon. Hauskaa lomaa Lontoossa.

Vierailija
6/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankkisin ne travel cardit kaikille. Travel cardeissa on lasten lippu, joka on noin 10-15 vuotiaille, en muista tarkkoja ikärajoja. Sitten kannattaa ottaa kuitenkin huomioon niiden zonejen kanssa se miten pääsette Heathrow:lta kaupunkiin. Sieltähän tulee ihan metrolinja keskustaan asti, jota me viimeksi käytettin, en kuolemaksenikaan muista minkä niminen mutta se metro oli tosi kätevä. Meidänkin käynnistä on jo viitisen vuotta aikaa ja ei enää meinaa muistaa muuta kuin että se travel card toimi erinomaisesti.

Vierailija
7/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin Heathrowlta on hyvät metroyhteydet Bayswateriin, taksi tulee paljon kalliimmaksi.

Vierailija
8/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitteko Travelcardit etukäteen netistä vai lentokentältä?

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 17:00"]

Mä hankkisin ne travel cardit kaikille. Travel cardeissa on lasten lippu, joka on noin 10-15 vuotiaille, en muista tarkkoja ikärajoja. Sitten kannattaa ottaa kuitenkin huomioon niiden zonejen kanssa se miten pääsette Heathrow:lta kaupunkiin. Sieltähän tulee ihan metrolinja keskustaan asti, jota me viimeksi käytettin, en kuolemaksenikaan muista minkä niminen mutta se metro oli tosi kätevä. Meidänkin käynnistä on jo viitisen vuotta aikaa ja ei enää meinaa muistaa muuta kuin että se travel card toimi erinomaisesti.

[/quote]

Vierailija
9/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metromatka saattaa kestää 1,5 tuntia... Jos kiire ei ole, se on varmasti halvin. 

Vierailija
10/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heathrow express menee suoraan Paddingtonin asemalla. Bayswaterrin metrolla kestää aika kauan, kun lähtee köröttelemään.

Vierailija
11/11 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta!

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 17:09"]

Metromatka saattaa kestää 1,5 tuntia... Jos kiire ei ole, se on varmasti halvin. 

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme