Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun tilaat netistä tavaraa ajatteletko kuinka tuhoat luontoa?

Vierailija
30.06.2020 |

Eikö nationalisempi politiikka missä kulutustarvikkeet tehdään lähellä Suomessa olisi luonnollisempi teko?
Myös vähemmällä riippuvuudella kaukomaihin tulisi vähemmän viruksia maahamme.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa netistä koskaan mitään ja ihme ja kumma, minulla on vaatteet päällä, asunto, huonekaluja, muut tarpeelliset tavarat sekä kosmetiikka, enkä ole kuollut nälkään. Miksi olisi pakko tilata? Uhkaako joku pistooli ohimolla, että nyt tilaat, teitä, jotka tilaatte pakon edessä?

Vierailija
62/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä tilaaja ei tarvitse saastuttavaa autoa tavaroiden kuljettamiseen ja pakkaus on kierrätettävä. Kuljetusala saavat työtä. Olen ostanut viimeisen puolen vuoden aikana netin kautta mm.

- ruokia Fiksuruoka.fi:stä (vähentää turhaa hävikkiä), joka on suomalainen yritys

- pyykinpesukoneen ja siihen liittyvät asennuspalvelut suomalaiselta yritykseltä (vanha kone rikki)

- Suomessa valmistetun Savo-liesituulettimen (mies asentaa itse)

- paljon suomalaisia Novitan tarjousvillalankoja hyväntekeväisyystöitäni varten

- laatuviinejä Viinikellari.com:in kautta (suomalainen yritys, alvit hoidetaan jne) viinikaapin täydennykseksi

- villavaatteita, laukkuja, kenkiä ja muita asusteita Stockmannin alennusmyynnistä

- kännykkäkoteloita suomalaisesta yrityksestä

- remonttitarvikkeita tilattu netin kautta ja noudettu esim. K-raudasta.

Saksasta olen joskus tilannut laukkuja, joita Suomesta ei saa. Halpisvaatteita en ulkomailta enkä Suomestakaan osta, mutta olen käynyt kerran vuodessa Stockholm's Quality Outletissa. 

Toki osan noista tavaroista olisi voinut jättää ostamatta, mutta ruokia ostaessani suosin suomalaista, periaatteen, maun ja turvallisuuden vuoksi.  

Talouselämäkään ei kirppismyynnillä pyöri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska tilaan vain sellaista mitä oikeasti tarvitsen. En tilaisi mitään jos tuotteet saisi haettua jostakin tämän kaupungin kaupasta mutta kun ei saa.

Vierailija
64/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät politiikot ja yritysjohtajat aikoinaan halusivat laittaa kaiken tuotannon yhteen koriin, eli Kiinaan. Nyt huomattiin, että tämä ei välttämättä ole kovinkaan fiksua kun rajat menee kiinni, niin kannattaa hajaannuttaa tuotantoa ja ottaa osan takaisin kotiin.

Vierailija
65/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät politiikot ja yritysjohtajat aikoinaan halusivat laittaa kaiken tuotannon yhteen koriin, eli Kiinaan. Nyt huomattiin, että tämä ei välttämättä ole kovinkaan fiksua kun rajat menee kiinni, niin kannattaa hajaannuttaa tuotantoa ja ottaa osan takaisin kotiin.

Kiina on kuitenkin turvallisempi kumppani kuin esmi. Ruotsi. Jällivaara on Wuhania pahempi epidemiakeskus.

Vierailija
66/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globalismi ja halpuutus on johtanut siihen että jopa lääkkeet loppuun apteeksista. On tää niin hullua. kun pitää näiden sairaalloisen ahneiden Käteisten pillin mukaan kaikki tehä.

Vierailija
67/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa ulkomailta suoraan. Kotimaisista yrityksistä tilaan suurimmaksi osaksi kotimaisia tuotteita. Tilaan vain sen minkä tarvitsen enkä mitään ylimääräistä.

Vierailija
68/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan netistä ruokaa. Minun tarvitsee vähemmän ajaa autolla kauppaan, jos paketintuoja tuo ruokaostokseni samalla kun hän vie muitakin paketteja. Tilaan netistä myös hävikkiruokaa.

Vierailija
69/69 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele. Tilaan surutta varsinkin ebaysta, englannista ja saksasta asti. Joskus jopa japanista! Maksan mieluummin rahani ulkomaille kun tuen Suomen, pohjoismaiden suuria ketjuja missä hinnat yleensä 40-50% kalliimmat.

Pohjoismaalaiset ketjut käyttävät harvemmin lapsityövoimaa.

Höpö höpö. 

https://qz.com/763384/hm-reportedly-used-garment-factories-that-worked-…

https://wellmadeclothes.com/articles/HMChildLabelUnsafeWorkerAccusation…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä