Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette tästä aiheesta? (lapset koirapuistossa)

Vierailija
15.04.2013 |

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/230717-saako-koirapuistoon-vieda-lapsia

Minusta nyt on sanomattakin selvää, että ihmisillä on oikeus liikkua turvallisesti missä haluavat, koirilla ei.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kanssa samoilla linjoilla, mutta silti toivoisin, että koirat edes siellä koirapuistossa saisivat olla vapaammin. Lapsille puistoja on kyllä enemmän yms.

Vierailija
2/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten, olen yh ja meillä koira, joudunko hankkimaan lapsenhoitajan, jos haluan antaa koiramme välillä olla vamaana puistossa. Ja lapseni kyllä osaa käyttäytyä koirien kanssa, vaikka onkin vasta 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koirapuistot ole niitä aidattuja alueita, missä koirat saavat vapaana temmeltää? Miksi sinne aitaukseen pitäisi ottaa lapset mukaan? Koirattomana ihmettelen. Muuallahan koirien pitää olla kiinni.

Vierailija
4/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 11:08"]

Mites sitten, olen yh ja meillä koira, joudunko hankkimaan lapsenhoitajan, jos haluan antaa koiramme välillä olla vamaana puistossa. Ja lapseni kyllä osaa käyttäytyä koirien kanssa, vaikka onkin vasta 2v.

[/quote]

Ei mitään sitten, senkus menette sinne koirapuistoon.

Vierailija
5/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö koirapuistot ole niitä aidattuja alueita, missä koirat saavat vapaana temmeltää? Miksi sinne aitaukseen pitäisi ottaa lapset mukaan? Koirattomana ihmettelen. Muuallahan koirien pitää olla kiinni.

[/quote]

No jos ei ole mahdollista saada lapsia hoitoon ja ulkoilu on perheen yhteinen hetki, siksi.

Ei kyllä puistoon tarvitse tuoda rakkia, joka on niin villi että jyrää kaiken alleen.

Vierailija
6/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, osaa varmasti. Mitäs teet, jos vaikka kaksi isoa koiraa päättää ottaa yhteen ja pieni lapsesi sattuu seisomaan niiden välissä? Nimittäin olen tällaisen tapauksen nähnyt, tosin siinä kävi onneksi hyvin (lapselle). Toisen koiran omistaja sitten olikin reittä myöten purtu.

Vierailija
7/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua itseasiassa varmaan pelottaisi, jos joskus meidän koirapuistossa olisi pieniä lapsia, vaikka koirani eivät ole mitään jyrääviä rakkeja, eivät he ole tottuneet pieniin lapsiin, joten en tiedä, miten suhtautuisivat, huomaisivatko edes? Mutta pääsehään sieltä pois, jos tarve tulisi.

Vierailija
8/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 11:15"]

[/quote]

NO TÄLLÄISIÄ KOIRIA EI SITTEN TUODA KOIRAPUISTOON! Kyllä lapsi on tärkeämpi kuin koira ja katson kyllä pahasti jos joku koiranomistaja kehtaa sanoa, että älä tuo lasta tänne koska MINUN koirani on vihainen.

Joo, osaa varmasti. Mitäs teet, jos vaikka kaksi isoa koiraa päättää ottaa yhteen ja pieni lapsesi sattuu seisomaan niiden välissä? Nimittäin olen tällaisen tapauksen nähnyt, tosin siinä kävi onneksi hyvin (lapselle). Toisen koiran omistaja sitten olikin reittä myöten purtu.

[/quote]

Vierailija
9/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni niiden vanhempien, jotka tuovat PIENIÄ lapsiaan koirapuistoon, täytyy ottaa huomioon se, että puisto on tarkoitettu koirille ja että koirien tarkoituksena on olla puistossa vapaana. Saattaa siis olla että koirat (joille puistot on ensisijaisesti tarkoitettu) voivat provosoitua lapsen käytöksestä tai vaikkapa vahingossa kaataa lapsen. Eli jos tuot lapsen puistoon, niin huolehdit myös lapsestasi.

Joten, mielestäni vastuu on sillä vanhemmalla, joka tuo puistoon pienen lapsen. Samoin ei koiran omistaja saa tuoda edes puistoon vihaista tai agressiivista koira.

Vierailija
10/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille on koirapuisto, lapsille leikkipuisto. Ei niitä koiria sinne lasten leikkipuistoonkaan saa viedä. Jos ei voi käydä puistossa ilman lasta, jonka takia kaikkien muiden koirien pitäisi poistua alueesta, voi viedä sen koiransakkin sitten muualle.

Vierailija
11/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 11:15"]

[/quote]

NO TÄLLÄISIÄ KOIRIA EI SITTEN TUODA KOIRAPUISTOON! Kyllä lapsi on tärkeämpi kuin koira ja katson kyllä pahasti jos joku koiranomistaja kehtaa sanoa, että älä tuo lasta tänne koska MINUN koirani on vihainen.

[/quote]

[/quote]

Koira on eläin ja siten arvaamaton. Se kilteinkin Fifi voi provosoitua ja alkaa tapella toisen koiran kanssa. Ja onhan niitä tapauksia kun koira on yhtäkkiä napannut kiinni ihmiseen, vaikka ei ole koskaan osoittanut minkään sortin aggressiivisuutta.

Itselläni ei enää ole koiraa mutta olen sitä mieltä, että koirapuisto on koirille ja lapset tulevat sinne vanhempien vastuulla.

Vierailija
12/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsia viedä hevosmaneesiin? Tai villieläinten aitauksiin eläinpuistossa? Tai keskelle Mannerheimintietä? Tottakai saa! Ihmisellä on vapaa oikeus liikkua turvallisesti!

Vierailija
13/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 11:21"]

Saako lapsia viedä hevosmaneesiin? Tai villieläinten aitauksiin eläinpuistossa? Tai keskelle Mannerheimintietä? Tottakai saa! Ihmisellä on vapaa oikeus liikkua turvallisesti!

[/quote]

No.. Hevosmaneesiin SAA viedä. Villieläinteinaitauksiin ei, koska on eläinpuiston tehtävä huolehtia ettei sinne kukaan putoa. Odotatko sinä muka villieläimiltä samallaista käytöstä kuin kesyiltä?

Vierailija
14/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lähi koirapuistossamme on myönteinen suhtautuminen lapsiin. Lapseni eivät siellä juoksentele. Yksi on rattaissa ja vanhemmat lapset osaavat käyttäytyä. 

Meillä on myös kokemusta hevosmaneeseista. Ei sinne mennä itkevien tai äkkinäisiä liikkeitä tekevien lasten kanssa. Lastenrattaita en myöskään ota maneesiin mukaan. 

Yksikään hevonen ei ole lapsiani pelästynyt tai koira koirapuistossa provosoitunut.

En tunne tarvetta mennä villieläinten aitauksiin eläintarhoissa (eikä sinne taida lupaa saadakkaan?), joten en lapsianikaan sinne vie.

Vierailija
15/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 jatkaa. Keskellä mannerheimintietä olen pesueeni kanssa ollut, tosin suojatiellä :) Koiraa en ole keskustaan ottanut mukaan.

Vierailija
16/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita arvaamattomia ja aggressiivisia koiria ei saa puistoon edes tuoda. 

Vierailija
17/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen saa mielestäni puistoon viedä jos se osaa istua kiltisti puiston penkillä vanhempansa kanssa. Täällä meillä päin vaan oletetaan että koirapuisto = lapsen ja koiran telmimispuisto. Pikkulapsi saattaa mennä ympäriinsä vanhempien jaloissa ja se on mielestäni väärää käytöstä puistossa niin lapselta kuin aikuiselta. 

Kaikki koirat eivät ole tottuneet lapsiin ja lasten äkkinäiset, yllättävät liikkeet, kiljahdukset, juoksemaan lähteminen saatavat pelästyttää kiltinkin koiran.

Vierailija
18/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 11:40"]

Noita arvaamattomia ja aggressiivisia koiria ei saa puistoon edes tuoda. 

[/quote]

Se koskee lähinnä koiria jotka eivät tule toimeen toisten koirien kanssa.

Vierailija
19/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, koirapuisto yök! Tautipesä, jonne en veisi koiraani maksustakaan. Taajaman ulkopuolella riittä metsää, joissa voi lapset ja koira temmeltää ihan vapaasti.

Vierailija
20/23 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Yh-vapaakortti ja se ainainen pirun huono tekosyy... t. yh since-98

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi