Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnyttämään lähtemisestä ja lastenhoidosta

Vierailija
15.04.2013 |

Kysyimme hyvissä ajoin erästä sukulaista lapsenvahdiksi esikoiselle sitten kun minun pitää lähteä synnyttämään. Hän lupautui ja oli tosi kannustava, kyseli usein kuulumisia jne. mutta sitten kun synnytykseni lähtikin käyntiin... "saatteko ketään muuta sille ja sille kellonajalle, mulla ois yks meno..." jne. Uskomatonta! Kyseessä ihan aikuinen ihminen eikä mikään teini. Tuo meno ei ollut mitään tärkeää mutta hän teki selväksi miten inhottavaa olisi joutua perumaan se. No, yritimme saada asiat silti järjestymään ja mies sai sovittua että hätätapauksessa voi viedä lapsen ystävälleen hetkeksi: "mutta ei sitten kovin pitkälle iltaa vasten, mulla on kuitenkin aamulla töitä". Jaa, no minäpä sanon tuolle masuvauvalle että muistaa tuon!

Olen järkyttynyt. Nämä molemmat ihmiset ovat sellaisia, joita meidänkin perhe on auttanut useampaan otteeseen ilman vastapalveluksia tai mukinoita. Nyt kun itse tarvitsisimme apua, lopputulos on tämä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista. Meillä oli useampi ystävä jotka jakoivat vuorot koska kukin voi olla varalla. Kuopus syntyi sitten lopulta niin , että isommat olivat päiväkodissa ja mies oli töissä, hyvä kun itse ehdin sairaalaan ponnistamaan.Eli ei tarvittu lastenhoitoa.

Vierailija
2/3 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika sitovaa olla varalla monta viikkoa ympäri vuorokauden, joten toisaalta ymmärrän lapsenvahtiannekin. Teille oman vauvan syntymä on ainutlaatuinen hetki, lapsenvahdille vain yksi kaverin auttelu muiden joukossa. Saattoi olla todellakin, että tuo meno ystävälle ainoa tärkeä meno näille viikoille.

Samoin jos minulle soitettaisiin, että vauva syntyy voisinko ottaa isomman hoitoon, niin ottaisin, jos suinkin mahdollista, mutta en kyllä sekoittaisi omia menojani sen vuoksi eli yllätysvieras saisi samaa ruokaa kuin omakin perhe ja lähtisi mukaan jos jonnekkin oltaisiin menossa ja menisi nukkumaan samaan tahtiin omieni kanssa. Ja tietenkin olisin harmissani, jos hänet haluttaisiin hakea juuri nukuttamisaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. inhottava tilanne. Toki on vaikea mennä tässä kenenkään puolelle, kun en tunne teitä ja itse ajattelen asiasta vähän eri tavalla kuin sinä.

Mikäli me ei saada lapsille hoitajaa, menen yksin synnyttämään. Sillä tavalla jouduimme tekemään kolmanne lapsen kohdalla, koska tuttavat olivat kesälomareissuillaan ja lapsi syntyi keskellä yötä, joten ei viitsinyt puolituttua naapuriakaan hätyyttää apuun.

Mutta tosiaan on ymmärrettävä, ettei kaikki välttämättä ajattele niin että isän on ihan pakko päästä mukaan. Ja toisilla voi todella olla tärkeitä menoja, joita eivät välttämättä halua edes kertoa, miksi on tärkeä.

Tuo miehesi ystävä taisi olla mies, joka ei halunnut liian myöhään lasta hoitaa? Aika hassu kommentti, mutta ihan ymmärrettävä ihmiseltä, joka ei ole hoitanut lapsia tai ei tunne teidän lastanne eikä ymmärrä, että lapset menevätkin ajoissa nukkumaan =)

Älä murehdi, ei siitä kannata kantaa kaunaa, jos lapsenvahdille ei aika sovi tai hän tuntee, ettei ole valmis ottamaan lasta hoiviin.