Iltatähti vai ei? Nyt 10 vastausta ja
Sit mä päätän. Olen nyt vuoden jahkannut, enkä pysty päättämään. Miehelle ok , jos haluan mutta yhtä ok jos en. Isommat koululaisia , kolme , lähes 7v ikäero tulis nuorimpaan ja 17v vanhimpaan. Kannattaako aloittaa alusta?
Kommentit (29)
Ei
t. iltatähti, joka ei ikinä haluaisi omalle lapselle samaa kohtaloa
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 23:00"]
Joo viestejä oli enemmän:) kiitos... Ehkä mä nyt rohkaistun ja sit musta tulee mummoäiti, jos se raskautuminen nyt tässä iässä enää edes onnistuu... Ja mä olen 37v. Viimeiset hetket käsillä. Olis kyllä niin ihanaa olla kotonakin 3 vuotta , siinä sais isommatkin erilailla aikaa ja aina olis ruoka ja äiti kotona odottamassa:) raha kyllä hieman huolettaa lähinnä harratusten takia ja se että miten kaikille riittää aikaa yksilöllisesti, mutta nyt mä en enää jahkaa. Tervetuloa vauva!!! Kiitos kommenteista. Lisääkin saa lähettää jos haluutte vielä kannustaa tai estää
[/quote]
Voi itku. Eli kiva kun sais tauon töistä ja isommat aikaa. Hei haloo, se sun iltatähti on myös ihminen. Sun pitää ottaa vastuuta siitä ihmisestä myöskin sen 3 vuoden jälkeen.
t. iltatähti
Ei. En missään nimessä tekisi. Sain 32v. kolmannen, ikäeroa vanhempiin 6-9 vuotta. Nytkin jo vaikeuttaa elämää aika paljon. Rakastan kuopusta paljon, mutta en ole varma, jaksanko ja pystynkö olla hänelle yhtä hyvä äiti kuin vanhemmille. Olen väsynyt. Isommat harrastaa, pieni menee "siinä sivussa". Istuu autossa ja kaukalon laidalla. ..
Meillä ei varsinaista iltatähteä, koska ikäero 3 vuotta edelliseen. Mutta tuttua on meilläkin tuo, että nuorin istuu auton takapenkillä illat, kun isompia kuskaan harkkoihin (mies ei ole aina iltaisin kotona). Kylpylässä toinen menee isompien kanssa ja toinen jää kykkimään lasten altaaseen.
On tämä vähän viilentänyt perheen välejä, kun koko ajan toinen vanhemmista menee isompien kanssa ja toinen vahtii pienempää. Vanhinta varsinkin harmittaa, kun perheen yhteiset puuhat loppui vauvantuloon ja on ollut aina pakko sanoa, että äiti ei voi nyt kun äiti imettää, äiti ei jouda, äidin pitää jäädä vauvan kanssa kotiin, äiti ei sitä, ei tätä...
Huono omatunto vaivaa koko ajan ja perhedynamiikka on muuttunut täysin ja ei välttämättä positiiviseen suuntaan. Seksielämä on kuihduksissa, kun olen väsynyt vauvan takia ja omat harrastukset on jäissä.
Mä taas jaksan joka päivä kiittää yläkertaa meidän iltatähdestä.
Isommat lapsetkin sanoi, että miten köyhää elämä olisi ilman häntä.
t: 12
[quote author="Vierailija" time="18.04.2013 klo 17:32"]
Ei. En missään nimessä tekisi. Sain 32v. kolmannen, ikäeroa vanhempiin 6-9 vuotta. Nytkin jo vaikeuttaa elämää aika paljon. Rakastan kuopusta paljon, mutta en ole varma, jaksanko ja pystynkö olla hänelle yhtä hyvä äiti kuin vanhemmille. Olen väsynyt. Isommat harrastaa, pieni menee "siinä sivussa". Istuu autossa ja kaukalon laidalla. ..
[/quote]
Tää on kyllä huomioon otettava asia! Meillä isommat harrastaa ja nuorimman harrastuksen määrä tulee lisääntymään kohta. Joutuisko pikkuinen sit vaan istuun autossa...
Kohta voitais myös lähteä jopa kaupunkilomille isompien kanssa.
Mutta ihana pikkuinen ja kaikki vauva ja taaperoajat olis niin ihanaa vielä kokea. Siitä ei ole kiinni ettenkö jaksaisi kaikkea uudelleen.
On tää niin vaikeaa.
Meilläkin isommat harrastaa, mutta toinen vanhempi jää kotiin pienimmän kanssa tai sitten käyn sillä välin kaupassa sen pienemmän kanssa. Ei todellakaan mikään ongelma.
Seuraan tässä aika läheltä yhtä iltatähtiperheen elämää. Isommat on 14v ja 15v eli pärjäävät jo kahdestaan kotonakin. Iltatähti on 7v. Jo vuosia on iltatähteä raahattu jos minne hoitoon, että vanhemmat pääsisi yhdessä jonnekin. Jatkuva valitus, kun iltatähti on pallona jalassa. Ottaisitko viikonlopuksi, saisiko tulla teille, voisitko katsoa jne..
Surullinen iltatähti, joka varmaan ajattelee, että isi ja äiti olisi onnellisempia ilman häntä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 08:12"]
Iltatähti jos tekee sen kun ikä alkaa kolmosella? Haloo... Ensisynnyttäjät ovat nykyään n. 35-vuotiaita.
Ota huomioon miten aikuiset lapsesi suhtautuvat kun yhtäkkiä tuleekin vauva. Riittääkö teistä vanhemmiksi samaan aikaan myös opiskelijoille ja teineille? Jääkö teiltä isovanhemmuus väliin oman vauvan takia... tai lapsenlapsilta mummola kokematta kun siellä riehuu joku huomionkipeä iltatähtiteini...
[/quote]
isovanhemmuus onkin yksi juttu miksi tätä mietin. Jaksanko olla vauvan perään alle 10 v aikana isoäiti jos niin kävisi? Sinänsä odotan sitä aikaa jo innolla ja jos tietäisin esikoisen tekevän lapsia 5v aikana, en välttämättä vauvaa tarvitsisikaan... Mutta nyt ei kyllä näytä yhtään siltä, toki voihan tilanteet muuttua nopeastikin. Olisi vaan niin ihanaa yksi pieni. Mutta pelottaa, että jos onkin sairas. Tää pelko on nyt kasvanut niin suureksi etten tiedä uskallanko sittenkään enää. Nyt kaikki niin hyvin.