Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan muuttamassa Lapualle, mielipiteitä paikasta?

Vierailija
14.04.2013 |

Oltaisiin naisystävän kanssa harkitsemassa muuttoa Lapualle, mutta ollaan molemmat kuultu vähän ristiriitasta palautetta koko paikasta... Olisko täälä palstalla ketään, kuka osais sanoa, että millä lailla sielä suhtaudutaan naispareihin ja vähemmistöihin ja onko hyvä paikka lapsiperheille yms??

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni paikkakunta ja suuri uho. Lapuan Perunan paskanhajua täynnä ja lapualaisten yrittäjien ego ei kestä palvella varsinkaan ulkokuntalaisia ihmisiä; palvelu on siellä tuntematon käsite.

Ennen Seinäjoelle; isompi ja normaali kaupunki tai Lappajärven ympäristökuntiin vaikka Alajärvelle, joissa näkee sentään järveä eikä vain kurapaskaista Lapuanjokea.

Vierailija
42/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais-Suomessa on vielä kylmempää porukkaa. Mutta Lapua tulee hyvin perässä.. Kuka sinne oikeasti haluaa jäädä, junttia porukkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu on töksähtelevää ja hymytöntä. Selän takana sitten puhutaan mitä kukakin osti tänään ja että taas tuo kävi täällä. Suhtautuminen erittäin negatiivista

Vierailija
44/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskaltaisi edes kahville pysähtyä ohiajaessa. Olen feministi, vasemmistolainen, ateisti ja "mamupatja" joten muilutus olisi varma Lapualla. Naisparillekin tulisi varmasti tutuksi raamatunlauseet ja polttopullot Lapualla.

Vierailija
45/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaimosi Arja Laine

Vierailija
46/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homppelilapsi ei pääsisi pelaamaan pesistä Lapuan Muilujusseihin.

Vierailija
47/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homppelilapsi ei pääsisi pelaamaan pesistä Lapuan Muilujusseihin.

Vierailija
48/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portsari joka muiluttaa ;)

Vierailija
49/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapaamani lapualaiset ovat olleet mukavia, puheliaita ja päällepäin avoimia, ihan tavallisia ihmisiä. Toki selvästi huomaa, että tuntematonta pelätään, eli mm. rasismi on ihan voimissaan, ja kaikki muu erilaisuuden pelkääminen ja vihaaminen. Millään muulla noi asenteet ei kyllä muutu, kuin että siellä asuu ja käy ihmisiä muualtakin, ja kertovat mitä mieltä asioista ovat. Esim. jos mulle sanotaan jotain rasistista, sanon kyllä suoraan että olen eri mieltä, ja perustelen. Ihailtavaa itseironiaa kyllä ihmisistä löytyy, vaikka sanotaan, etteivät ikinä haluaisi asua muualla kuin siellä, nauretaan myös itselle ja Etelä-Pohjalaisten maineelle, että täällä on niiiin idiootteja juntteja ja meidän uhoaminen ja pröystäily on ihan naurettavaa. Niinkuin onkin.

Vierailija
50/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän rasistit ja ahdasmieliset kasaantuvat aina samoille paikkakunnille? Vasemmistolaiset ovat yleensä suvaitsevampia ja sallivampia ja oikeistolaiset perinteisempiä. Itse olen Kemistä ja muistan kuinka muualta muuttanut kristillis-perinteis-isänmaallinen tyyppi oli helposti provosoitavissa ja vähän höynättävissä juuri homo/lesbo/ateismi/feminismi/tulonjako -kysymyksissä. 

Vierailija
51/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:55"]

Asiakaspalvelu on töksähtelevää ja hymytöntä. Selän takana sitten puhutaan mitä kukakin osti tänään ja että taas tuo kävi täällä. Suhtautuminen erittäin negatiivista

[/quote]

Selän takana puhutaan ehkä enemmän kuin missään päin Suomea, joten typerät mielikuvat pohjalaisten suoruudesta joutaisivat kyllä romukoppaan. Erittäin paljon kytätään naapureita ja naapurien varallisuutta. Kodit pitää sisustaa naapurien kanssa samanlaisin merkkitekstiilein, merkkiastiastoin ja lapset puettaa samanlaisiin merkkivaatteisiin että ei erotu ja joudu juorujen kohteeksi. 

Vierailija
52/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä muuttaisi mihinkään päin pohjanmaata.

Vierailija
53/55 |
13.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 16:55"]

[/quote]

Selän takana puhutaan ehkä enemmän kuin missään päin Suomea, joten typerät mielikuvat pohjalaisten suoruudesta joutaisivat kyllä romukoppaan. Erittäin paljon kytätään naapureita ja naapurien varallisuutta. Kodit pitää sisustaa naapurien kanssa samanlaisin merkkitekstiilein, merkkiastiastoin ja lapset puettaa samanlaisiin merkkivaatteisiin että ei erotu ja joudu juorujen kohteeksi. 

[/quote]

Pohjalaiset (+lapualaiset) puhuvat suoraan ainoastaan kun haukkuvat selän takana muista . Silloin kyllä tuntuu olevan suoraa sanottavaa vaikka mistä. Onneksi muutan kesällä pois, ei tarvitse enää joutua tuijottelun kohteeksi jossain MInimanissa :D

Vierailija
54/55 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla aikalailla jäänne jostain kaukaisesta menneisyydestä.Lapua ottaa vastaan kaikki ihmiset,riippumatta ketä he ovat.Ihmisestä itse riippuu kuinka sopeutuu tänne.Ennakkoluuloisen ja valmiiksi kyräilevän on totisesti vaikea kotiutua. Ei muuta kuin avoimin mielin tänne asumaan.

Vierailija
55/55 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin Lapualla 3 vuotta, eikä juuri tutustuttu kehenkään, työt oli toisella paikkakunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan