Korkeakoulutettujen edut, spotify yms. Epäoikeudenmukaisuus
Miksi maailma on näin epätasa-arvoinen?
Spotifyssa saat alennusta jos olet opiskelija. Eiku et saakaan, saat alennusta jos oot korkeakouluopiskelija.
Minkä takia ei amikset, lukiossa olevat saa?
Amiksessa voi olla myös saman ikäisiä kuin korkeakouluissa.
Oon kuullut että yliopistossa (ainakin joissain) saa ilmaista terveydenhuoltoa, esim hammaslääkärissä käynnit.
Aika reilua?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ammattikoululainen ja lukiolainen ovat usein sen ikäisiä, että vanhemmalla on vielä elatusvelvollisuus. Korkeakouluopiskelijat taas eläv
ät velaksi, jos opiskelevat yhtään isommassa kaupungissa missä tuet menevät aikalailla jo vuokraan.
Niinhän opiskelijan pitääkin elää velaksi, vai pitäisikö korkeakoulumussukoiden elämä olla ilmaista, korkeakouluopiskelijat omituisia kermaperseitä.
Taitaa olla jotain patoutumia sulla. Eihän tuossa sanottukaan ettei pitäisi elää velaksi, selitettiin vain eroja tuloissa ja menoissa ammattikoulu/korkeakouluopiskelijan välillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ammattikoululainen ja lukiolainen ovat usein sen ikäisiä, että vanhemmalla on vielä elatusvelvollisuus. Korkeakouluopiskelijat taas elävät velaksi, jos opiskelevat yhtään isommassa kaupungissa missä tuet menevät aikalailla jo vuokraan.
Lisätäkseni: yliopisto-opiskelijat maksavat vuosimaksun YTHS, eli terveydenhoitopalveluista
Ja tämän lisäksi suurin osa vastaanottokäynneistä maksaa vielä erikseen jokusen kympin. Halvemmaksi tuli terveydenhuolto lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap olen akateeminen ja olen sitä mieltä, että opiskeijoita pitäisi kohdella tasa-arvoisesti. Luulisin, että korkeakouluopiskekijoiden etujärjestöt ovat aktiivisesti toimineet saadakseen alennuksia. Ehkäpä perustatte oman etujärjestön jos teillä ei vielä ole? Toki yrittäjät voisivat automaattisesti antaa edun kaikille opiskelijoille.
Ketkä te?
T. AP
Oon itsekin yliopistossa. Mutta en ajattele vain omaa napaani.
Opiskelet yliopistossa, mutta horiset jotain yliopisto-opiskelijoiden ilmaisesta terveydenhuollosta? Okei.
Mitä teet jollain spotyfyllä ?
Käy julkisella tarkistamassa hampaat joka toinen vuosi ja pese hyvin hampaat päivittäin , iso säästö.
Ketkä te?
T. AP
Oon itsekin yliopistossa. Mutta en ajattele vain omaa napaani.