Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15 vuotias oli sitten mennyt ottamaan itselleen tatuoinnin

Vierailija
14.04.2013 |

Voi tätä häpeän määrää. ei ole siis mikään trampstamp vaan ihan "viaton"'tähti tuossa vatsan seudua. 

Onko teillä mitään hyvää rangaistuskeinoa?? 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä liikkeessä on tehty tatuointi alaikäiselle ilman vanhemman lupaa?

Vierailija
2/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on, kukaan laillinen tatuoija ei tee alle 18v tatuiointeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 16:53"]

[/quote]

kysyin tytöltä itseltään. Sanoi ettei ole otettu missään liikkeessä vaan kaverin tuttu oli tehnyt molemmille pilkkahintaan. 

Vierailija
4/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa se vankilaan, niin kaikki on tyytyväisiä, myös teini. Linnassa saa hienoja ruusu-tatskoja omakustannushintaan!

Vierailija
5/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 16:53"]

[/quote]Ne kysyy lupaa, teini näyttää paperia, jonka on itse kirjoittanut.

Itse kävin ottamassa itselleni tatuoinnin, kun olin juuri täyttänyt 19v. Ei kyselty papereita, kuten ei keltään muultakaan nuorelta.

Vierailija
6/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei tänäpäivänä tarvitse edes liikkeessä sitä tehdä, kun koti tatuoitsijoita on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin paljon, aina jonku kaveri tuntee jonkun ...Uskokaa vaa.. näin mun 16 vee tyttö kerto.

Vierailija
7/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hakuun sitten se joka on tehnyt tatuoinnin lapselle. Kävisin poliisin puheilla neuvottelemassa miten tyyppi saadaan kiipeliin. Kotitatuoijalla ei varmaankaan ole hygienia- yms. taidot hanskassa joten sieltähän voi saada vaikka HIV:n tai hepatiitin. Kyllä siihen joku lakipykälä löytyy, pahoinpitely tms. Ja poiston laserilla joutuu maksamaan.

Vierailija
8/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SITTEN-SITTEN!

Vierailija
9/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana, itse veisin tytön heti testeihin, esim. hepatiittitartunta voi olla TÄYSIN mahdollinen, jos on käytetty jotain kotivehkeitä. Itselläni on lävistyksiä ja tatuointeja ja olen todella tarkka näissä asioissa.

Vierailija
10/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enpä sanoisi muuta, kuin että siinä se sitten on ja pysyy.

Vierailija
11/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minullekin tehty 14-vuotiaana, kyllä teinit aina keinot keksii

Vierailija
12/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, poistata se siitä rangaistukseksi.

Vierailija
13/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:05"]

No hakuun sitten se joka on tehnyt tatuoinnin lapselle. Kävisin poliisin puheilla neuvottelemassa miten tyyppi saadaan kiipeliin. Kotitatuoijalla ei varmaankaan ole hygienia- yms. taidot hanskassa joten sieltähän voi saada vaikka HIV:n tai hepatiitin. Kyllä siihen joku lakipykälä löytyy, pahoinpitely tms. Ja poiston laserilla joutuu maksamaan.

[/quote]

Ei löydy. Tatuointialan yleinen käytäntö on se, että tatuointeja ei tehdä alaikäisille ilman vanhemman suostumusta, mutta mitään lainsäädäntöä asiaan ei liity.

Vierailija
14/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy nyt alkuu tytöltäsi että miten varmisti ettei saanut tatuoinni mukana välineistä loppuiäkseen hepatiittia tai hiv tartuntaa ??

Kysäise myös että mitä mieltä on jos tatsa aiheuttaa tulehduksen tai allergisen reaktion niin onkohan se sen jälkeen kaunis ??

Oliko asia varmasti ennalta suunniteltu ja jäkevästi toteutettu (tartuntavaarat ym. huomioon ottaen) ??

Sitten jättäisin nuoren miettimään vastaukset näihin kysymyksiin ja itse saisi ehdottaa sopivaa rangaistusta asioita mietittyään.

Itse kyllä ottaisin yhteyttä tatuoinnin tehneeseen ihmiseen ja pyytäisin jatkossa miettimään onko asiallista tehdä tatuointeja alaikäisille ilman vanhempien lupaa. Kysyisin myös millaiset vakuutukset hänellä on jos tatuoinnista tuleekin isompia terveydellisiä vaikutuksia. Ja vielä utselisin että miten hoitaa tarvittavan hygienian ja hoito-ohjeet tatuoinnille.

Vierailija
15/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuosta rankaisemaan, itse sen halusi ja itse sen kanssa saa elää.

Vierailija
16/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rangaistus, rangaistus, rangaistus ja vielä vähän rangaistusta! Miksi se rangaistus on niin tärkeä?! Huoh...

Vierailija
17/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, poliisi ei auta mitään, koska laissa ei kielletä tatuoinnintekoa alaikäiselle, ja tapauksessa jossa teini on vielä ihan väärentänyt luvan, niin hän itseasiassa on sitten syyllistynyt itse rikokseen, joten omaan nilkkaan kolisee sitten jos  tuotte asian  ilmi.

Ikärajat tatskaliikkeissä on vain yleisiä käytäntöjä, ja ssuositushan on ettei alle 18-vuotiaita tatuoitaisi, mutta lakipykälissä ette voi saattaa tatuoijaa vastuuseen, vaikka tarttus hepatiitit + kuppa ja kuus muuta. Itse otin muuten ihan liikkeessä 15-vuotiaana tatskan. Kuopiossa oli aiemmin Melica niminen liike joka teki myös tatskoja, eikä muuten ikää kyselty. Tollasta kahtoo kaikki itseäänkunnioittavat tatuoijat kieroon, mutta mikäs siinä jos ei heitä hetkauta se, että pikkupennut typeryyksiissään ottaa kuvia liian nuorena.

Tämän tapauksen Tatuoija ehkä saa niskaansa sen, että tekee pimeää ansiotyötä, mutta kun siitäkään ei voi tietää jos maksaakin veroa.... Eli jättäsin poliisin ulkopuolelle, mutta tokihan voit ottaa siihen henkilöön yhteyttä ja moralisoida, mutta ihan suotta vaadit maksamaan tatskan poistoa tai mitään muutakaan korvausta, koska mihinkään lakiin nojaten et voi sitä tehdä. Ja vaikka tatuoija tatuoisi pimeänä, niin sinun lastas ei sekään auta.

Jos lapsesi on väärentänyt luvan tatskaan (minkä tatuoijat yleensä siis vaativat kun kyse on alaikäisestä, vaikka sellaista ei oikeasti tarvitse), niin ekana ottaisin varmaan tuon väärentämisen puheeksi lapsesi kanssa. Se nimittäin on rikos, ja joss kasvaa isompiin mittasuhteisiin, niin alkaa muodostua jo vähän vakavampikin rikos. Siihen ottautuisin rankimmalla kädellä, koska tatiuoinnille et enää mahda mitään. Lapsesi voi helposti väärentää nimeäsi jatkossakin ja siitä voi koitua ongelmia sekä hänelle että sinulle. Tuo tatuointi on kuitenkin lapsesi ihossa, eikä sinun, joten joku päivä kun asia kaduttaa, hän siitä rangaistuksensa kärsii.

Sanot, että rahaa ei tule enää tippumaan, ja kaikki mitä hän saa muualta, menee säästöön odottamaan täysi-ikäisyyttä, mikäli vastaavia juttuja vielä käy. Ole kiitollinen että kyse on kohtuullisesta kuvasta-.

Vierailija
18/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 18:16"]

Itse kyllä ottaisin yhteyttä tatuoinnin tehneeseen ihmiseen ja pyytäisin jatkossa miettimään onko asiallista tehdä tatuointeja alaikäisille ilman vanhempien lupaa. Kysyisin myös millaiset vakuutukset hänellä on jos tatuoinnista tuleekin isompia terveydellisiä vaikutuksia. Ja vielä utselisin että miten hoitaa tarvittavan hygienian ja hoito-ohjeet tatuoinnille.

[/quote]

Tatuoinnin tekijäkin voi olla joku 15-vuotias kimuli, jota tuskin kiinnostaa samanikäisten kavereiden lupalaput. Niitä tatskavälineitä voi kuka tahansa netistä tilata itelleen, ja eikun tikkaamaan!

Vierailija
19/22 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin rangaistus on jo tapahtunut ja se on se tatska.

Tiedän minäkin 16-vuotiaita joilla on jo tatuointeja. WT-porukkaa.

En rankaisisi, vaatisin että käy testauttamassa hepatiitin ja hivin jonkun viikon päästä. Nehän ei taida heti näkyä.

Pientä pelkoa voisi ruokkia kun tuot julki että voi olla vakavan taudin kantaja.Perheenkin takia teidän täytyy tietää onko teillä em. tautien kantajia.

Tilaat lapselle lääkäriajan ja menette yhdessä.

Jos "viaton tähti" on pentagrammi niin voi voi, lapsi on hukassa.

Vierailija
20/22 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoijat eivät ole vastuussa allergia reaktioista tai tulehduksista.
Ihansama onko tatuointi tehty kotona tai liikkeesä, kun ei liikkeetkään ole vastuussa noista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi