Kuinka hyvin/huonosti lomasuunnitelmanne kohtaavat puolison kanssa?
Loma alkamassa vajaan viikon päästä, jippii, ihanaa, vaan...miehen kanssa intressit on jokseenkin kuusta ja maasta :( Mies haluaa mökille, siellä sitten ollaan keskellä metsää, kalaan ja kauppaan voidaan lähteä. Mä taas haluaisin reissata, kyläillä, käydä teatterissa, syödä ravintoloissa jne. Ja tästä seuraa jälleen kerran, jossain kohdassa lomaa, lihava riita.
Ehkä ärsyttävintä on se, et mä lähden sinne mökille kyllä (ja onhan sielläkin ihan ok olla), mutta mies taas vastaa jyrkän ein, kun yritän jotain muuta ehdottaa! Joten loma tulossa, mutta ei omilla ehdoilla ilman riitaa :(
Kommentit (4)
kyllä suunnitellaan kaikki yhdessä eli siinä mielessä parempi tilanne. Molemmat voivat esittää omia toiveita ja sitten huomioidaan myös lapset. Olemme kyllä aika samantyyppisiäkin, joten kai ne toiveet luonnostaan osuu yksiin. Mun isäni on tuollainen dominoiva tyyppi, joka aina halusi määrätä lomatekemiset yksin :(. Olisi kyllä reilua ottaa sunkin mielipide huomioon ja viettää osa lomasta ihmisten ilmoilla!
Hiukan matkustelua, hiukan kotona ja hiukan veneilyä.
meilla on ollut tapana, etta molemmilla on ns. oma viikko. Eli viikon saa teha mita haluaa. Tana vuonna, ma lahden omien ystavieni kanssa lomalle ja mies lahtee golffaamaan jonnekin.
Loput ollaan sitten perheena ja tullaan kaymaan Suomessa. Odotamme sita jo innolla. Siella kaymme sitten Helsingin riennoissa, kun isovanhemmat huolehtivat lapsista.
Mulla se on pieni toive, saisin olla yhden viikonlopun tekemättä sapuskaa, siivoamatta, saisin nukkua... Eli tähän ratkaisu on varata sviitti hotellista (niissä 2 huonetta ja kun lapset heräävät niin mies vie heidät toiseen huoneeseen...) Ja ruoathan hotellilta löytyy... Ravintoloita moneen makuun ja jos ei jaksa laittautua raflaan niin roomservice toimii =)
Miehen toive oli mökkikeikka vanhojen hyvien kavereiden kanssa (eivät ole tehneet tuota mökkikeikkaa 5 vuoteen kavereiden kesken perheiden , töiden ,tms takia. Tämän heille suon mielihyvin!!!
No, noihin menee vain kaksi viikonloppua, joten vielä jää monta viikkoa elää sitä yhteistä lomaa!!!! =D