Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittava kysymys pitkien lentojen ruokailusta:

Vierailija
14.04.2013 |

Onko kellekään koskaan käynyt niin että olette nukkuneet kun on ollut "ruoka-aika"? Ajattelin että tullaanko ruoka tuomaan sitten myöhemmin vai herätetäänkö vai jääkö silloin kokonaan ilman ruokaa?:D Tulin siihen tulokseen että lentoemo herättää tai sitten jos istut ikkunapaikalla, niin ehkä vieressä istuva matkustaja:D

Mutta onko täällä joku ollut unessa silloin kun ruoka on tarjoiltu?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä uudelleen tarjoilla. Jos nukut niin jäät ilman.

Vierailija
2/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikohan se yleensa menee nain. Ihminen joka nukkuu tai sittenkni hereilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätellä eikä tarjoilla uudelleen.

Vierailija
4/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poyta on avattuna edessa lentoemo laittaa ruuan yleensa sille ja syot sitten kun heraat, jos ei niin voit pyytaa ruokaa herattyasi.

Vierailija
5/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olen nukkunut aamupalan ohi yölennolla, kun kukaan ei käynyt tönimään ja minulla oli korvatulpat. Voihan vieruskaverin kanssa sopia, että mahdollisesti hereillä oleva tönii sitten toista jos ruokaa halutaan tms :) Mielestäni näillä lennoilla voisi kyllä olla joku systeemi, että lentoemot tietäisi, kenet saa/pitää herättää ruokaa varten.

Vierailija
6/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 14:08"]

Jos poyta on avattuna edessa lentoemo laittaa ruuan yleensa sille ja syot sitten kun heraat, jos ei niin voit pyytaa ruokaa herattyasi.

[/quote]

siina on joku aikaraja, etta saat ruokasi myohemmin. Tarkoitan, etta tietyn tuntimaaran jalkeen ruokaa ei pilaantumisvaaran takia saa enaa tarjoilla

Vierailija
7/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ainoan kerran, kun mut siirrettiin bisnesluokkaan, MÄ NUKUIN TARJOILUJEN AJAN. Trauma. 

Vierailija
8/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kysyä etukäteen, jos säästää ruoan jos ei herää ja voi myös pyytää, että he herättävät. Toinen vaihtoehto on käydä kysymässä sitä ruokaa. Lämpimien ruokien lämmitykseen ei aina ole mahdollisuutta useasta eri syystä.

Itse olen usein euroopan lennolla nukkunut ja kun olen herännyt, lentoemo saattoi aikaisemmin käydä kysymässä haluanko ruoan nyt. Nykyään se on turistiluokassa oman aktiivisuuden varassa.

Todellisuudessa sanoisin, että lento-osastot ovat kokeneet inflaation. Suomalainen turistiluokka on sikaosasto, suomalainen business vastaa sitä perinteistä turistia. Sitten joillain lentoyhtiöillä first class on vanhaa businesta vastaava ja emiraateilla on vielä yksi taso ylöspäin.

Kun me suomalaiset lennämme karjaosastolla, niin saamme myös sen karja-osaston palvelun. Pitää itse pitää huoli, että saa ruokaa. Muilla skandinaaveilla se karjaosasto on vieläkin heikompi...

Vierailija
9/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avaan suuni ja sanon lentoemännälle mitä haluan -joko tilaan herätyksen kun ruoka saapuu tai käsken jättää minut rauhaan.

Kas, ongelma ratkaistu!

Vierailija
10/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen yleensa,en nukkuu.

Vierailija
11/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 14:23"]

Sen ainoan kerran, kun mut siirrettiin bisnesluokkaan, MÄ NUKUIN TARJOILUJEN AJAN. Trauma. 

[/quote]

Jos olet businesluokassa ja nukut, tarjoilut tuodaan herättyäsi, ellei lentokone ole jo laskeutumassa. Tarjoilut monesti alkavat jo ennen koneen lentoon lähtöä juomatarjoilulla, viimeistään heti, kun turvavyövalot ovat sammuneet. Olen matkustanut usein businesluokassa ja olen muutamankin kerran tarjoilujen aikana. Sinällään siinä ei paljoa menetä, ei se busineksen ruoka nyt paljoa ravintoloiden alkupaloja kummoisempi ole ja siinä tarjoiltavia juomiakin saa melkein mistä vain pubista. Toki jos haluaa juoda itsensä änkyräkänniin kalliilla juomilla, saattaa busineksen juomilla säästää jonkun kympin, mutta enpä ole ajatellut, että busineksen lähtökohtana ylipäätään on säästö. Siinä saa levätä paljon paremmassa rauhassa kuin turistipuolella ja siinä on paremmat edellytykset valmistautua tapaamisiin ja tehdä töitä.

Vierailija
12/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nukkunut muutaman kerran ja saanut ruoan pyydettyäni jälkikäteen. Kyse ei Finnairin lennoista. Ja ihan Economy-luokassa. Olen myös saanut esim. kahvia ja täytettyä sämpylää, siis ilman eri korvausta. Riippunee lentoyhtiön omasta käytännöstä.

Vierailija
13/13 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hyvin täytyy nukkua. Itselläni on lennoista kokemusta sen verran, kun tulee ruuan aika, laitetaan valot päälle ja ihmiset alkavat jonottelee vessaan ja pälättämään ympärillä.

Todella sikeäuninen täytyy olla jotta ei moiseen meteliin herää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan