Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä verran 6vko ikäinen nukkuu?

Vierailija
14.04.2013 |

Onko normaalia, että tämän ikäinen jaksaa hereillä korkeintaan 1h kerrallaan. Alkaa itkeä, herää rinnalle on hetken syötyään tyytyväinen jonka jälkeen alkaa itkeskellä ja nukahtaa. Nukkuu sitten n.2h, yön nukkuu kokonaan (syö 1-3h välein yöllä). Onko lapsi poikkeavan väsynyt? Pohdin siksi kun pään kasvu kulkee yli käyrien, ollen syntymästä liki kohtisuorassa nousussa (5cm yli syntymämitan) ja seuraava nla on varattu vasta 3kk ikään (tämä siis kokeneen th:n arvio).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, josko illalla olisi konkariäitejä tai terkkoja paikalla. Onko siis ihan normaalia, että tämän ikäinen enää vain syö ja nukkuu. Syötyään vaipanvaihdolla alkaa haukotella, eli on virkeä (syö silmät ummessa) n.15 min (jona aikana kyllä jokeltelee, hymyilee jne), sitten itkustelee kunnes nukahtaa, eli kokonaisaika hereillä on n.60 min syöttöineen.

Vierailija
2/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia.

Mulla oli päinvastainen tilanne eli olin huolissani liikaa valvomista. Vauva valvoi pariviikkoisena 5h (!!) putkeen. Ei vain nukahtanut tai sitten nukahti välissä ehkä minuutiksi. Nyt ikää 6kk ja nukkuu tyypillisesti 30min päiväunia ja valvoo välissä n. 3h. Vuorokaudessa unta kertyy n. 13h. Pikkuvauvanakin nukkui vuorokaudessa 14-15h, vaikka sen ikäisen pitäisi kuulemma nukkua 20h...

Niin ja kuusiviikkoisena mun vauva ei paljon muuta tehnyt kuin syönyt. jonkin verran viihtyi lattialla, mutta muuten roikkui tississä kiinni paljon.

Nauti hyvistä öistä, täällä nukutaan edelleen max. 3h pätkiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kakkonen. Hämm..hyvistä öistä? Vauvani siis herättää minut antamaan tissiä 1-3h välein läpi yön (eli nukun 30-2.5h pätkissä maksimissaan). Mutta siis kaipaa tissien lisäksi seurustelua tms, eli minun näkökulmastani nukkuu/torkkuu läpi yön :-).

Vierailija
4/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kaipaa yöllä seurustelua. Ja nukun 30min-2.5h (n.kerran yössä tämän pätkän) pätkissä yöt. Tämä on minusta ihan normaalia, mutta aiheuttaa näitä kirjoitusvirheitä. 

Päiväväsymys siis minua huolestuttaa...lapsi ei oikein tunnu vielä heränneen vastasyntyneisyydestään, enkä muista enää aiemmista, milloiän lapset eivät enää nuku joka syöttöväliä.

Vierailija
5/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kumpikin on pikkuvauvana nukkunut tosi vähän. Kuopus esim. saattoi pariviikkoisena nukkua päivällä vaikka vain puoli tuntia tai tunnin (eikä sitäkään yhtäjaksoisesti), yöt olivat onneksi helpommat. Niitä vauvoja on vaan joka lähtöön :)

Vierailija
6/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 20:38"]

Kiitos kakkonen. Hämm..hyvistä öistä? Vauvani siis herättää minut antamaan tissiä 1-3h välein läpi yön (eli nukun 30-2.5h pätkissä maksimissaan). Mutta siis kaipaa tissien lisäksi seurustelua tms, eli minun näkökulmastani nukkuu/torkkuu läpi yön :-).

[/quote]

Ai, oho. Luin että herää 1-3x yössä!

Vierailija
7/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkuu 7vk vauva yöllä 7-8h, päivällä jopa 4h kahteen otteeseen ja pieniä torkkuja välissä eli eiköhän ole ihan normaalia teidänkin vauvan nukkuminen :)

Vierailija
8/8 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti kasi. Se on käsittämätöntä miten itselleen voi kehittää huolia vauva-aikana. Edellinen lapseni oli tosi rauhallinen ja tyytyväinen. Viihtyi itsekseen sitterissä katsellen perheen touhuja. Olin varma, että hänessä oli jotain vakavaa valuvikaa (kehitysvamma tai autismia) kunnes oli n.1v kohdalla pakko tajuta, että lapsi oli iloinen ja sosiaalisuuden perikuva. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi