Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskaltaako täysin ummikko lähteä suolle?

Vierailija
30.06.2020 |

Keräämään hilloja? Tietysti sitten kun ovat kypsiä. Vai uppoanko johonkin suonsilmään? Mitä pitää ottaa huomioon kun suolle menee?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosittain vain alle kymmenen hillastajaa katoaa lopullisesti, joten riski on pieni.

Vierailija
2/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt :/

Toimisiko lumikengät hyvin suolla? Ei varmasti upottaisi niin pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoilla avosoilla on helppo eksyä. Jotkut kokeneet hillastajat ovat neuvoneet sitomaan suon laitaan johonkin puuhun (siis sinne, mistä suolle tulit) jonkun kirkkaan värisen kankaan, muovipussin tms. muun maamerkin, joka näkyy kauas. Puhelin mukaan, sijaintipalvelut päälle, akkuun riittävästi virtaa ja vaikka powerbank mukaan sekä syötävää ja juotavaa. Puhelimen karttaan voi jopa tallentaa paikkamerkin siihen kohtaan, mistä suolle menit, jolloin karttasovellusta käyttäen voisi navigoida takaisin. Jos vain kännykkä ja sen paikannus toimii.

Suolle joko uppoaa tai ei uppoa, se riippuu ihan suon märkyydestä. Osa soista vain notkuu jalan alla, osan ylittämiseen tarvisisi välillä jopa uida.

Vierailija
4/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä sinne.

Vierailija
5/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin vaara lienee paarmat ja hyttyset.

Olen kulkenut paljon soilla enkä ole ollut lähelläkään uppoamista. Olin yhtenä kesänä töissäkin apulaisena mittaushommissa ja silloin mentiin suon yli siitä mistä linja kulki.

Kun vältät aivan avoimempia ja vetisempiä kohtia etkä heittäydy uhkarohkeaksi niin ei hätää. Eikä niissä suojärvissä ja aivan avoimemmilla paikoin kasva hillakaan.

Vierailija
6/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumikengät on hyvät. Helpompi löytää metallinpaljastimella.

Vierailija
7/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä. 

Vierailija
8/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosittain vain alle kymmenen hillastajaa katoaa lopullisesti, joten riski on pieni.

Yleensä päätyvät karhun ateriaksi.

Vierailija
9/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon saappaat ja maalaisjärki riittää. Ei oo tullut vähään aikaan oltua. Ikävä sitä suon tuoksua.

Vierailija
10/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät metsäsukset parhaat

Vierailija
11/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu suolle menee vapaaehtoisesti. Siellä on paarmoja, mäkäräisiä ja vtusti hyttysiä.

Vierailija
12/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en menis. En ainakaan yksin. Olenkin nössö city-tyttö. Puistattaakin ajatus, siitä että uppoaisi suonsilmään.

Vierailija
13/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä päätyvät karhun ateriaksi.

Tai suden ja karhu syönyt loput tai toistepäin. 

Vierailija
14/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripusta vessapaperinpalasia pensaisiin reittisi varrella. Näin löydät takaisin. Vessapaperia kannattaa muutenkin pitää mukana.Heh.

Vierailija
15/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu sellaseen isoon ilmalla täytettävään sumopukuun, niin et ihan pikkusista silmäkkeistä vajoa. ;)

Vierailija
16/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat irroittaa ämpäristä ennen vajoamista niin etsijät tietää mistä kohtaa kaivaa.

Vierailija
17/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummikko höh Ei kai siellä kielillä puhuta

Vierailija
18/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripusta vessapaperinpalasia pensaisiin reittisi varrella. Näin löydät takaisin. Vessapaperia kannattaa muutenkin pitää mukana.Heh.

Tai sit vessapaperia pitkin löytää takaisin. Aina kun  loppuu vessapaperi rullasta, aloittaa sitten uudesta rullasta sitoen sen edellisen loppuun.

Vierailija
19/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kerran tippunut suonsilmään lapsena, hujahdin kerralla päätämyöten humps!. Onneksi isä sai mun kädestä kiinni ja sai mut ylös.

Vierailija
20/54 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Ja he ovat olleet kaikki ummikkoja jotka kadonneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme