Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Nicer Dicer -saalattipilkkojasta?

Vierailija
14.04.2013 |

Oisko kellään kokemuksia tuosta ostos-tv:ssä näkyvästä Nicer Dicer-kojeesta jolla voi pilkkoa vihanneksia yms.? Toimiiko vai onko ihan huijausta, niinkuin nuo ostos-tv krääsät yleensä on..

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoittelen NicerDicerin terävyydestä, se todella on sellainen että jotkut riittävän notkeat mutta edes vähän mahdollisilta lipsahduksilta suojaavat hanskat voivat olla tarpeen. Jos on tottunut käsittelemään veistä, ei tätä tuotetta ole mikään pakko omistaa. Kuitenkin kaikki on kuorittava ja hiukan esipienennättäväkin. Ja kyllä tämä tykötarpeineen vie vähän enemmän tilaa kuin yksi limppu! Teräosat on syytä pakata kannelliseen astiaan pois lasten ja varomattomien ulottuvilta.

Vierailija
2/33 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just yks päivä tilasin ebaystä, postareineen n.22 eur. Nyt oottelen kieli pitkällä, että pääsen silppuamaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 02:11"]Varoittelen NicerDicerin terävyydestä, se todella on sellainen että jotkut riittävän notkeat mutta edes vähän mahdollisilta lipsahduksilta suojaavat hanskat voivat olla tarpeen. Jos on tottunut käsittelemään veistä, ei tätä tuotetta ole mikään pakko omistaa. Kuitenkin kaikki on kuorittava ja hiukan esipienennättäväkin. Ja kyllä tämä tykötarpeineen vie vähän enemmän tilaa kuin yksi limppu! Teräosat on syytä pakata kannelliseen astiaan pois lasten ja varomattomien ulottuvilta.
[/quote]

Miksi et pakkaa niitä kaikkia osia sinne laitteen omaan muovilootaan? Ne mahtuu sinne aivan hyvin.

Ja sinä joka et saa porkkanaa ja perunaa pilkottua. Mene punttisalille! Eihän sitä edes tarvi kunnolla painaa kun kokonainen peruna humahtaa siivuiksi!

Vierailija
4/33 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä, mutta TV shopissa sen hinta on aivan poskellaan.

Nettikaupoista sen saa halvimmillaan 15 eurolla.

Vierailija
5/33 |
23.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se raastinosa ei taida olla kummoisempi kuin peruskäsiraastin, siis sellainen, joka raastaa sormet mukana. Tuo nicer on käsittääkseni ensisijaisesti pilkkomiseen ajateltu, ja me tarvittais sellainen vekotin, joka raastaa vauhdilla porkkanat ja lantut.

Mainoksen perusteella olen samaa mieltä, että ei varmaan pilko kovin helposti kovia vihanneksia ja juureksia. 

Vierailija
6/33 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kokemusta ei ole, mutta äidilläni semmoinen on ja hän on ollut siihen ärsyttävyyteen asti tyytyväinen. Minä siis olen kyllästynyt kun hän hehkuttaa sitä niin kovasti vähän joka käänteessä. Hänelle on käsin pilkkominen jo vähän hankalaa vaikka on vasta 62-vuotta, nivelissä ongelmia.

Omenahilloakin teki litrakaupalla kun otin siemenkodat omenaporalla pois ja hän "paukutteli" Nicerillään ne kuutioiksi. Ei kuulemma ole ollut koskaan niin nopeaa hillon teko.

Eli luulisin, että voi olla hyväkin laite jos paljon pitää pilkkoa, mutta yhden tai kahden salaatin tekemiseen ehkä ei niin kätevä.

Äidillä on Nicerinsä ollut parisen vuotta, ei levinnyt heti käsiin kuten luulisi.

Vierailija
7/33 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii kuulemma kohtalaisesti suhteellisen pehmeiden raaka-aineiden kanssa, mutta ihan paska kovempien kanssa esim porkkana, raaka peruna. Joku taisi jossain väittää, että siihen mainokseen nuo olisi esikeitetty eli pehmennetty, että näyttää niiden kanssakin niin helpolta. Todellisuus ihan muuta.

Vierailija
8/33 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko, että mainoksessa juurekset on pilkottu valmiiksi tätä laitetta varten sopivan kokoisiksi. Siinä vaiheessa kun esivalmistelet suuren määrän kasviksia laitetta varten, pilkkoisit ne jo itsekin palasiksi. Pieniä määriä varten laitteella ei ole mitään merkitystä, koska aikaa menee kuitenkin vain vähän.

Vierailija
9/33 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika on todellisuus. 

Vierailija
10/33 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, hyvä pointti tuo, että raaka peruna ei mene läpi kuten mainoksessa. Tosin sen kyllä tajuaa maalaisjärjellä, että kokonaisen perunan läpi survomiseen tarvitaan aika paljon voimaa, joten vaikka kone olisi miten vakaa ja kestävä, niin kyllähän siihen päälle tarvii suunnilleen jalalla asua, ennen kuin kokonainen peruna survoutuu teristä läpi.

Vierailija
11/33 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Genius Nicer Dicer Plus ja voin kyllä pilkkoa sillä mitä vain (raakaa porkkanaa en ole ehtinyt kokeilla, mutta uskon että menee ). Raaka peruna menee yhdellä kevyellä painalluksella (tosin olen puolittanut ne etukäteen).

Mutta pilkon sillä paljon: paprikaa, sipuliin aivan ehdoton, selleriä...you name it.

Oon tosi tyytyväinen! Kyllä käsin pilkkomiseen vaan menee enemmän aikaa. Sitäpaitsi kuutiot ovat tasakokoisia.

Vierailija
12/33 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... Katselin itsekin tuota ostos-tv:ssä kun on vähän nivelvaivaa (mulla on nivelreuma). Mutta olen työskennellyt myös ravointolassa ja olen aika kätevä veitsien kanssa. Hiukan epäilyttää, jos terä hajoaa kovemman kasviksen kohdalla. 

Vierailija
13/33 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.ebay.com/itm/12-Pcs-Nicer-Dicer-Plus-Vegetable-Fruit-Multi-P…

Tuosta linkistä alle 17 euroa sama laite. Toki jos on ylimääräistä, niin voi sen ostaa telkkaristakin....

Vierailija
14/33 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset teristä on ihan toimivia, toisilla ei tee yhtään mitään.

Erityisen ongelmallista on kokemukseni mukaan tomaattien pilkkominen. Menee joko muhjuksi (jos käyttää liikaa voimaa) tai sitten terä jää tomaatin kuoreen kiinni eikä pilkkoudu (kun ei käytä tarpeeksi voimaa).

Koville vihanneksille (porkkanat, perunat jne.) kannattaa valita perinteinen veitsi ja leikkuulauta mieluummin.

Vierailija
15/33 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tuote ebaysta perille ja kui kauan siinä suunnilleen kestää?

Vierailija
16/33 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tilasin joskus ebaysta, ei tullut koskaan perille (yleensä tavarat tulleet).. Nyt näitä saa alennuksesta cittarista ja netistä

Vierailija
17/33 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ihan huvin vuoksi testasin miten raaka peruna pilkkoontuu sillä siivulointi terällä hyvin meni. Nicer dicer on minun mielestä ihan toimiva ja rahan arvoinen peli!

Vierailija
18/33 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko lanttu sille jo liian haastava??

Vierailija
19/33 |
18.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tilasin joskus ebaysta, ei tullut koskaan perille (yleensä tavarat tulleet).. Nyt näitä saa alennuksesta cittarista ja netistä

Niin no, ainahan tuotteita postissa joskus katoaa.

Kyllä ebaysta (paypalilta) rahat saa takaisin, jos tuote ei tule perille / ei ole sellainen kuin on ilmoitettu.

Vierailija
20/33 |
19.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo "merkkituote" jotenkin selvästi parempilaatuinen kuin halvemmat samannäköiset? Esim Bilteman:

http://www.biltema.fi/fi/Koti/Keittio/Leikkaaminen-pilkkominen-ja-raast…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme