Tapiolan kahluualtaassa olleskellut korona oireinen
Ei tällekään vatipäälle tullut mieleen,että oireisena ei mennä altistamaan muita? Ainiin eihän meillä mitään koronaa enää olekkaan. Paljonkohan näitä vähillä oireilla olevia löytyy baareista ym
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään oireilisit ennen kuin menisit selvittämään mikä vaivaa? Itse elelisin täysin normaalisti oireiden kanssa viikon tai vaihtoehtoisesti jos kuume nousisi neljäänkymppiin, menisin testiin.
Miten on mahdollista, että sinulta on mennyt kaikki koronaviestintä ohi? Nyt ei saa elää normaalisti, jos on oireita. Nyt pitää heti erostäytyä ja hakeutua testiin. Mikään ei ole kuten ennen koronaa. Luuletko, että tässä on huvikseen suljettu kouluja ja laitettu koko maapallo sekaisin???
Poikkeustilan aikana olisin toiminut näin. Jos ja kun poikkeustila uudestaan alkaa, toimin niin.
Hirveästi en ole elämässä mitään luullut. Toki esim. riskiryhmiin kuuluvien kannattaa vältellä julkisia paikkoja.
Suhtaudun koronaan vakavasti, mutta tuo allergiapointti on kyllä silti ihan hyvä.
Koska koronatartunnan voi saada mistä vain, milloin vain, niin eikö allergikkojen tosiaan pitäisi sitten käydä testeissä joka päivä? Vaikka olisi negatiivinen näyte, niin jos seuraavana päivänä aivastaa tai on kurkku kipeä, niin testiin pitäisi mennä uudelleen.
Jos tuota oikeasti noudatettaisiin pilkulleen, yhteiskunta olisi kyllä ihan jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs missä kaikkialla muualla tuo kahluualtaassa uiskennellut on viikon aikana mahtanut oleilla ja liikkua...
Se kahluuallas taitaa olla melko pieni mahdollinen koronalinko jos mietitään kirjastoja, kauppoja ja muita mahdollisia ihmiskeskittymiä jossa on viikon aikana liikuttu...
Tasapuolisuuden nimissä nämäkin paikat pitäisi nimetä. Mitäs siitä, vaikka pitäisi yksityisyyden suojan takia varoittaa kaikkia Isossa Omenassa viime viikolla (mikä päivä tahansa, mikä aika tahansa) käyneitä, että olette muuten voineet saada koronan. Siellä sitten puoli Espoota hysterisoidaan. Mutta eihän tässä pelkän kahluualtaan (ulkotila kuitenkin) ilmoittamisessa ole mitään järkeä varsinkaan, kun kaupunki ei meinaa ketään laittaa karanteeniin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään oireilisit ennen kuin menisit selvittämään mikä vaivaa? Itse elelisin täysin normaalisti oireiden kanssa viikon tai vaihtoehtoisesti jos kuume nousisi neljäänkymppiin, menisin testiin.
Öööm en päivääkään? Viime viikolla heräsin kurkku kipeänä, soitin koronaneuvontaan ja menin samana päivänä testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko vatipäät oikeasti lopettaa. Ei kai se tiennyt että sillä oli Korona siellä ollessaan. Ja varmaan oli lapsen vanhempi tai joku eikä siellä vedessä ole ollut.
Niin, siinäpä syy, miksi kaikkien hengitystieoireiden kanssa PYSYTÄÄN. KOTONA. Et voi ennen testiä tietää onko koronaa vai ei.
Ja mun mielestä nyt korona-aikana olisi syytä pysyä oireisena kotona, vaikka testi olisi negatiivinenkin. Niin paljon tulee negatiivisia testituloksia, vaikka henkilöllä päivänselvästi on korona.
Kuka maksaa laskut ja elämisen, jos ei voi allergisena käydä töissä? Kyllä mulle sopii ihan hyvin, että olen lähes koko vuoden lomalla.
Tässähän nyt kuitenkaan ei ollut kyse töistä (jossa voit pitää vaikka maskiakin). Vaan täysin turhasta altistamisesta oireisena, kun mennään rypemään altaaseen jossa on paljon väkeä. Ja vielä useana päivänä.
Mutta kun saamerin tollo ihminen ei tajua välttämättä että sillä on mikään Korona.
Lopeta vinkuminen.
No just sen takiahan kaikenlaista parveilua ja hengailua tuleekin välttää kun kukaan ei voi tietää olevansa tartuttaja kun kaikilla ei ole niitä oireita. Sehän se oli se syy miksi keväällä alettiin eristäytymään ja siksi niitä turvavälejä täytyy yhä edelleen pitää ja kaikkea tuollaista turhuutta (kuten kahluualtaalla rypemistä) ei pidä nyt harrastaa ollenkaan. Missään rantsussakaan ei pidä olla kuin sillit suolassa vaan sielläkin pitää olla normia väljemmin/ mennä syrjempään ja jos tilaa ei siihen enää ole, niin silloin mesta on jo täynnä ja itselle pitää keksiä muuta tekemistä/toinen paikka. Kauppoihinkaan ei pidä mennä koko perheen voimin vaan edelleen asioidaan yksin/nopsaan jotta sielläkin olisi mahdollisimman helppoa pitää niitä turvavälejä ja jos silti jollakulla tartunta on, niin hän ei altista kovin montaa ihmisistä.
Ei tämän "uuden normaalin" pitäisi enää olla vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääs missä kaikkialla muualla tuo kahluualtaassa uiskennellut on viikon aikana mahtanut oleilla ja liikkua...
Se kahluuallas taitaa olla melko pieni mahdollinen koronalinko jos mietitään kirjastoja, kauppoja ja muita mahdollisia ihmiskeskittymiä jossa on viikon aikana liikuttu...
Tasapuolisuuden nimissä nämäkin paikat pitäisi nimetä. Mitäs siitä, vaikka pitäisi yksityisyyden suojan takia varoittaa kaikkia Isossa Omenassa viime viikolla (mikä päivä tahansa, mikä aika tahansa) käyneitä, että olette muuten voineet saada koronan. Siellä sitten puoli Espoota hysterisoidaan. Mutta eihän tässä pelkän kahluualtaan (ulkotila kuitenkin) ilmoittamisessa ole mitään järkeä varsinkaan, kun kaupunki ei meinaa ketään laittaa karanteeniin.
Oletko varma, että muita paikkoja ylipäänsä on?
Jos tuolla on se korona tarttunut, niin viime viikon alkupuolella siellä käyneet luultavasti oireilevat jo, ja loputkin varmaan tällä viikolla. Eri asia on sitten oireettomat. Toivottavasti ei tule jatkotartuntoja. Ja jospa mahdollisimman moni altaalla käynyt olisi nyt tilanteesta tietoinen, eikä vieraile mummolassa nyt hetkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööm en päivääkään? Viime viikolla heräsin kurkku kipeänä, soitin koronaneuvontaan ja menin samana päivänä testiin.
Oliko sulla korona? Ihan siksi kyselen kun itse en käynyt testissä (se omaolo ei suositellut/en päässyt) mutta olin kyllä ihan suosiolla kotioloissa viikon vaikka olenkin miltei varma, että kurkkukivun syy oli yöksi auki jäänyt ikkuna..
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka saisi tänään sen negatiivisen tuloksen niin sen tartunnan voi saada huomenna. Joten testissä pitäisi käydä joka päivä.
Älähän liioittele. Jos saisit huomenna tartunnan, se ei edes näkyisi huomisessa testissä.
Nuo pienet puljaupaikat on varmaan kauheita tautipesiä muutenkin. Miksi niitä edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on sanottu että kyse aikuisesta? Iltalehden uutisessa puhutaan vain henkilöstä.
"– Saimme eilen tiedon henkilöstä, joka on todettu koronapositiiviseksi. Tartuntatautiyksikkö lähti selvittämään, missä hän on taudintartuttavuusaikana liikkunut. Kävi sitten ilmi, että hän on viime viikolla käynyt useamman kerran Tapiolan kahluualtaalla."
Kuvauksen perusteella ei kyllä vaikuta aikuiselta ellei kyse sitten jonkun pikkulapsen vanhemmasta, mutta ei siltikään ihan koska:
"Svahnin mukaan Tapiolan kahluualtaalla ollut henkilö on jälkikäteen todennut, että hänellä oli ollut altaalla oleillessaan jo joitakin oireita.
– Kun jälkikäteen on asiaa tarkasteltu, niin tällä henkilöllä on ehkä ollut jo niitä oireita silloin, kun hän on käynyt uimassa. Hän ei itse ehkä vielä silloin niitä tiedostanut."
Edes pikkulasten vanhemmat eivät kyllä kahluualtailla ui yleensä, vaan kahlaten vahtivat taaperoitaan. Eihän siinä edes pysty aikuinen uimaan.
Tuskin se nyt mikään taaperokaan on ollut. Olisiko lapsi, joka on jo tarpeeksi vanha käydäkseen tuolla yksin ilman vanhempia? Tämä selittäisi sen, miksei osaa kertoa tarkemmin, milloin on altaalla oleskellut.
Parhain päin selittelystä johtuen veikkaan kurttista.
Ei voi olla Kurttinen. Sellaista sukunimeä ei ole kellään suomalaisella.
Tosin fiktiivisiä löytyy, jopa päähenkilön roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sulla korona? Ihan siksi kyselen kun itse en käynyt testissä (se omaolo ei suositellut/en päässyt) mutta olin kyllä ihan suosiolla kotioloissa viikon vaikka olenkin miltei varma, että kurkkukivun syy oli yöksi auki jäänyt ikkuna..
Ei ollut, ihan tavallinen flunssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko vatipäät oikeasti lopettaa. Ei kai se tiennyt että sillä oli Korona siellä ollessaan. Ja varmaan oli lapsen vanhempi tai joku eikä siellä vedessä ole ollut.
Niin, siinäpä syy, miksi kaikkien hengitystieoireiden kanssa PYSYTÄÄN. KOTONA. Et voi ennen testiä tietää onko koronaa vai ei.
Ja mun mielestä nyt korona-aikana olisi syytä pysyä oireisena kotona, vaikka testi olisi negatiivinenkin. Niin paljon tulee negatiivisia testituloksia, vaikka henkilöllä päivänselvästi on korona.
Kuka maksaa laskut ja elämisen, jos ei voi allergisena käydä töissä? Kyllä mulle sopii ihan hyvin, että olen lähes koko vuoden lomalla.
Eipä tässä ole pelkästä töissä käymisestä kysymys. Jos on oireita, niin tällä hetkellä ei saisi edes ruokakauppaan mennä tai kulkea mihinkään bussilla. Samoin kiireetön terveydenhuolto on pitkälti suljettu, esim. hammashoito (yksityiselläkin) on tosi tarkka näistä. Monia töitä voi tehdä etänäkin, mutta ihan kaikkea elämiseen tarvittavaa ei pysty aina hoitamaan kotoa käsin, ja mitä pitemmästä ajasta puhutaan, sitä pitempi se lista on. Kroonisesti oireilevalle siis ainoa mahdollisuus hoitaa asiansa on se, että hyväksytään ihmisten ilmoilla liikkuminen ainakin välttämättömien asioiden kohdalla, jos oireet liittyvät lääkärin toteamaan ei-tarttuvaan sairauteen.
Minulla on ollut nelisen kuukautta kurkku hiukan kipeä lähes koko ajan. Olen alkanut saada myös siitepölyallergiaoireita näin nelissäkymmenissä, kuumetta tai yskää ei ole, välillä aivastelen tosi rajusti ja silmät vuotavat, nuha allergista. Olen käynyt kevään aikana kuusi kertaa koronatestissä, se on aina negatiivinen. Peruin keväämmällä rajoitusten purun alettua monta menoa ja tapaamista siksi että olen oireinen, menin testiin taas, negatiivinen.
Alan olla ihan loppu tähän touhuun. Miten hoidan lapset ja työn ja elän elämääni kun en saisi oireisena mennä mihinkään missä on muita ihmisiä, edes kauppaan?
Typerää mennä ns tuoreilla oireilla muiden sekaan. Itse vaan ajattelen omaa jaksamista ja muiden joiden on pakko elää vaikka on OIREITA.
Että osaa olla paska vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun koronaan vakavasti, mutta tuo allergiapointti on kyllä silti ihan hyvä.
Koska koronatartunnan voi saada mistä vain, milloin vain, niin eikö allergikkojen tosiaan pitäisi sitten käydä testeissä joka päivä? Vaikka olisi negatiivinen näyte, niin jos seuraavana päivänä aivastaa tai on kurkku kipeä, niin testiin pitäisi mennä uudelleen.
Jos tuota oikeasti noudatettaisiin pilkulleen, yhteiskunta olisi kyllä ihan jumissa.
Allergikot voivat ottaa sitä allergialääkettä, ja jos sillä on vaikutusta niin voidaan olettaa että oireet ovat allergiaa. Sitten vaan varotaan aivastelemasta muiden läsnäollessa koska korona voi olla oireeton ja levitä allergiaoireiden välityksellä.
Koronaan ei allergialääke auta, joten jos näin on niin sitten eristyksiin ja testiin.
Ei siis tarvitse käydä testissä joka päivä vaan käytettävä ihan normaalijärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että sinulta on mennyt kaikki koronaviestintä ohi? Nyt ei saa elää normaalisti, jos on oireita. Nyt pitää heti erostäytyä ja hakeutua testiin. Mikään ei ole kuten ennen koronaa. Luuletko, että tässä on huvikseen suljettu kouluja ja laitettu koko maapallo sekaisin???
Poikkeustilan aikana olisin toiminut näin. Jos ja kun poikkeustila uudestaan alkaa, toimin niin.
Hirveästi en ole elämässä mitään luullut. Toki esim. riskiryhmiin kuuluvien kannattaa vältellä julkisia paikkoja.
Edelleen ihan kaikkien pitää vältellä ihmismassoja eikä mihinkään edes pidä kokoontua parveilemaan ilman kunnon turvavälejä. Ne turvavälit/hihaan yskimiset/hyvä käsihygienia on nyt aiempaakin tarpeellisempia noudattaa, koska nyt on purettu rajoituksia (esim matkustelun suhteen) jotka aiemmin oli hillitsemässä viruksen leviämistä. Yhteiskunta kun ei voi iänkaiken olla lockdownissa, mutta se vaatii sitten meiltä ihmisiltä enemmän ettei viruksella ole mahdollisuuksia päästä leviämään.
Justhan lääkärit pohjois-suomessa kertoi uudesta ongelmasta, että kun ihmiset ei nyt edelleen ymmärrä pysyä omissa oloissaan niin liki jokaisella tartunnansaaneella onkin nyt kymmeniä altistuneita, kun porukka hyörii ja pyörii pitkin ja poikin vaikka ei pitäisi. Tuosta sitten seuraa se, että kukaan ei enää pysty selvittämään kaikkia tartuntaketjuja ja virus lähtee leviämään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa Espoossa on kahluualtaat auki. Meillä Helsingissä ne on kaikki kiinni eli pois käytöstä koko kesän koska korona. Hyvä Espoo!
Miten se kahluuallas on pahempi kuin uimahalli tai ranta 😂
Ainakin isolla uimarannalla voi pitää etäisyyttä. Uimahallit ja pikkulätäköt ovat kyllä ehdoton no-no.
Tulette pettymään. Ei se tuollaisessa tartu. Joku oli lapsen kansa varmaan eikä seurustellut kuin lapsensa kanssa.
Joten varautukaa jällen petymään.
Koska kävisin siten niisä testeissä joka viikko. Saatan saada hetkellisiä oireita kun jossain kukkii joku tai syon vaikka sokerisen vehnäpullan.
Tai ilma vaihtuu helteisestä viileäksi.
Ja lievällä tarkoitan että ne on vain aavistuksen omaisia. En niistä tai tai astele.