Ettekö te kanat tajua, että toisten tekstareiden/sähköpostin lukeminen...
on laitonta!!
Kyllä, tämä pätee myös siihen teidän omaan mussukkaanne. Avioliitto ei mitätöi perusoikeuksia.
" Kirjesalaisuuden rikkoja voidaan tuomita rikoslain perusteella viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Jos viestintäsalaisuuden loukkaus on törkeä, rikoksentekijä on tuomittava vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi."
Voi että mä toivon, että kun seuraavan kerran luette miestenne viestejä ja jäätte kiinni niin miehenne tekee teistä rikosilmoituksen.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 06:15"]
Mun mieheni on seksiaddikti joka suhteen alussa jäi monta kertaa kiinni pettämisestä ja netti- ja puhelinseksistä ja pitkään tuli välillä tekstareita entisiltä panoilta. Puhelimen ja sivuhistorian tutkiminen on pitänyt meidät yhdessä, sillä muuten ei olisi luottamusta yhtään vaikka mies itse sanoo muuttuneensa ja häpeää entistä itseään. Jatkuvasti on epäilys siitä onko rehellinen ja luottamusta lisännyt ainoastaan se että olen tarkistanut puhelinta. Ilman sitä mahdollisuutta olisin tullut hulluksi ja varmaan jo heittänyt miehen pihalle.
[/quote]
Tota noin, kyllä puhelimestakin voi viestit poistaa ja lokitiedot niiden osalta joita ei halua puoliskonsa näkevän. Olen sitä mieltä että parempi olla tutkimatta, eipä tarvi mielikuvituksen lähteä laukkaamaan jostain mitättömästä ja mitä ei tiedä, se ei voi kauheesti satuttaa.
Tosin meillä mies on se joka on lukenut mun viestejä ja ärsyttää ihan sikana. Minä en hänen. Tästä on tapeltukin kun sit kuvittelee mitättömiä, oon miesvaltaisella alalla töissä ja tietysti tulee puheluja miehiltä. Viesteissä nyt ei mitään sellaista ole mistä voisi mitään epäillä, mut PERIAATTEESSA kun ne ei kuulu sille, niin sen ei tarvis niitä lukea.
Mies taas sellaisella alalla että pettäminen kävis helposti siitä kiinni jäämättä ja monet niin tekeekin, mut en silti koe tarpeelliseksi kytätä. Jos niin tapahtuu, sit katsotaan missä mennään.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 16:47"]
Lukee ne ukotkin, meidän akkojen viestejä vaikkei lain mukaan sais...>.<
[/quote]
Minun viesteihini ei pääse käsiksi kukaan. Eikä mieheni lukisi vaikka pääsisikin.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 06:15"]
Mun mieheni on seksiaddikti joka suhteen alussa jäi monta kertaa kiinni pettämisestä ja netti- ja puhelinseksistä ja pitkään tuli välillä tekstareita entisiltä panoilta. Puhelimen ja sivuhistorian tutkiminen on pitänyt meidät yhdessä, sillä muuten ei olisi luottamusta yhtään vaikka mies itse sanoo muuttuneensa ja häpeää entistä itseään. Jatkuvasti on epäilys siitä onko rehellinen ja luottamusta lisännyt ainoastaan se että olen tarkistanut puhelinta. Ilman sitä mahdollisuutta olisin tullut hulluksi ja varmaan jo heittänyt miehen pihalle.
[/quote]
Onpa kadehdittavan hieno suhde teillä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:02"]
[/quote]
Ellei sitten ole tälläinen tilanne. Teillä on todennäköisesti luottoa suhteessa (peukuttaa*).
Niin pitää/pitäisikin olla suhteessa.
Minun viesteihini ei pääse käsiksi kukaan. Eikä mieheni lukisi vaikka pääsisikin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 17:02"]
[/quote]
Ellei sitten ole tälläinen tilanne. Teillä on todennäköisesti luottoa suhteessa (peukuttaa*).
Niin pitää/pitäisikin olla suhteessa.
[/quote]
[/quote]
Luotamme toisiimme täysin.
Valitettavasti mieheni on antanut minulle luvan avata ja lukea niin kirjeensä kuin tekstiviestinsäkin. Toisinaan soittaa ja pyytää lukemaan sähköpostinsakin jos ei itse voi avata sähköpostia ja odottaa jotain tärkeää sinne. Käsittääkseni en siis tee rikosta vaikka luenkin noita mieheni saamia viestejä koska minulla on hänen lupansa. Vai miten on ?
Saa niitä luvan kanssa lukea, älä viitsi tärkeillä.
Vitun vauhkoaja!
Lait on vaan sopimuksia. Minä menen punaisia päin silloin kun en jaksa odottaa ja ajan ylinopeutta jos on kiire. Otan työpaikalta pikkutavaraa itselleni. Nuuskin toisten ihmisten laukkuja huvikseni. Ja jos tulee aihetta ja tilaisuus niin luen mieneni postit ja kirjeet. Ihan sama saanko siitä jotain.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 00:01"]
Saa niitä luvan kanssa lukea, älä viitsi tärkeillä.
[/quote]
Juu, ei ollut kyse luvan kanssa lueskelusta, vaan ilman lupaa.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 00:08"]
Luvan kanssa on vähän eriasia ;)
[/quote]
ap ei kyllä mitenkään erotellut aloituksessaan että onko tuohon lukemiseen lupaa vai ei ? Aika olennainen asia kuitenkin =)
Mammat ihan oikeasti kuvittelee että avioonmenon myötä kaikki on yhteistä, jopa miehen tekstarit :)
Joo ei kuule kiinnosta, tsekkaan tekstarit silloin tällöin kun mies on suihkussa ja niin aion tehdä edelleenkin. Sori jos se sua noin kovasti ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 00:08"]
Luvan kanssa on vähän eriasia ;)
[/quote]
ap ei kyllä mitenkään erotellut aloituksessaan että onko tuohon lukemiseen lupaa vai ei ? Aika olennainen asia kuitenkin =)
[/quote]
Olen pahoillani, jos ei maalaisjärki riitä niin pitkälle, että tajuaisi ihan itsestään, että kyseessä on siis luvatta lueskelu. Voi kyllä olla, että mammat saivartelee nyt ihan tahallaan, kun muuten omatunto kolkuttaa vähän liikaa ;). Tarkennan sen siis vähän jälkikäteen:
Puhuin luvatta luetuista tekstareista ja sähköposteista.
Kelpaako? -ap
Tottakai tajuan, kuin myös kunnioitan mieheni yksityisyyttä koska luotan häneen eikä minulla ei ole mitään syytä epäillä että hän pettäisi tai muuten pimittäisi minulta jotain tärkeää. Mutta jos sellainen tilanne tulisi eteen, että alkaisin epäillä mieheni uskottomuutta, niin lakipykälät eivät kyllä siinä paljoa estäisi puhelimen tai sähköpostin urkkimista!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 00:20"]
Joo ei kuule kiinnosta, tsekkaan tekstarit silloin tällöin kun mies on suihkussa ja niin aion tehdä edelleenkin. Sori jos se sua noin kovasti ärsyttää.
[/quote]
Sulle on varmaan ihan ok, jos mies tsekkaa salaa sun tekstarit?
Niinhän se on. Silti mielestäni on epäilyttävää, jos parisuhteessa kovasti salaillaan viestintää.
Meillä on kuitenkin sovittu, että minä avaan kaikki kirjeet, elleivät ne ole henkilökohtaisen näköisiä selvästi. Jos epäilyttää, keskustellaan. Jos kännykkäni piippaa tekstaria, saatan pyytää miestä katsomaan, keneltä se on. Sähköpostiin ei ole toisella asiaa, mutta kieltämättä joskus on vahingossa nähnyt jotakin, jos toinen jättää koneelle sähköpostin auki.