Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kumpi aivopuolisko hallitsee?

Vierailija
08.10.2013 |

http://www.teknolelu.fi/tiede/kumpi-aivopuolisko-hallitsee-sinua/

tuossa testissä tanssija pyörii molempiin suuntiin, mutta suurimmaksi osaksi myötäpäivään, onkohan kaikilla niin? Eli pyöriikö se oikeasti aina molempiin suuntiin ja ihmiset vaan kuvittelee, että joku näkee eri tavalla, on huijausta? Jos ei ole huijausta, niin miten tällainen sitten tehdään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaksiuloitteinen kuva voi pyöriä mihinkään suuntaan?

Vierailija
2/6 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näyttää pyörivän myötäpäivään mutta ei nuo oikean aivopuoliskon toiminnot kyllä minua kuvaa... vain vähän yli puolet on tuosta oikeasta listasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minulla ainakin pyörii

ap

Vierailija
4/6 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pyörii myötäpäivään mutta oikean puoliskon listan asioista en tunnista itseäni: olen aivan selvä vasenaivoinen, putkiaivoinsinööri :) Että en sitten tiedä...

Vierailija
5/6 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään asiallista tutkimustietoa aivopuoliskon dominanssin vaikutuksesta persoonallisuuden piirteisiin, eikä varsinkaan jonkun visuaalisen illuusion hyödyntämisestä sen testaamisessa. Tämä käsitys on yleistynyt lähinnä, kun joku neuropsykologiasta tajuamaton self-help guru on sattunut lukaisemaan yksinkertaistetun uutisen kognitiivisten toimintojen lateralisoitumisesta ja päättänyt repiä päästään siihen liittyvän persoonallisuusteorian.

Vierailija
6/6 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötäpäivään pyörii. Itse tunnistan itseni ennemmin juuri oikean puoliskon listalta, vaikka kaikki ei satukaan kohdalleen ja osa vasemman puoliskon listalta sopii paremmin.