Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi elää kerrostalossa niin ettei tarvitse päästää ketään sisään?

Vierailija
30.06.2020 |

Meillä ainakin huoltomies on vähän välillä tulemassa sisään. Tai sitten taloyhtiö keksii jonkun turhan remontin että ainakin hallituksen puheenjohtaja pääsee kyttäämään. Kertaakaan ei varmaan vuottakaan ole saanut olla rauhassa omassa asunnossa. Haluan vain elää omassa rauhassa omassa asunnossa. Maalle ei ole varaa muuttaa jossa se onnistuisi. Pitäisikö ostaa koira ja opettaa se puremaan jokaista tunkeutuvaa. Vatuttaa vain kaikki kyttääjä naapurit.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en avaa ovea kellekään. Jos ovikello soi, en avaa. Jos jollakin on tarve sisälle päästä, osaa varmasti ottaa puhelimellaan yhteyttä.

Vain suomessa ollaan niin tolloja että kuvitellaan omistavansa kaikki eikä muilla ole mitään asiaa.

Vierailija
22/27 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en avaa ovea kellekään. Jos ovikello soi, en avaa. Jos jollakin on tarve sisälle päästä, osaa varmasti ottaa puhelimellaan yhteyttä.

Onnekas olet, jos tuo toimii. Monessa talossa huoltomies paukkaa omin lupineen yleisavaimella sisään, jos ovea ei avaa 10 sekunttiin. Siinäs sitten istut ripulip*skalla samalla kun huoltoukko kolistelee omiaan oven toisella puolella...

Miksi olit alasti?

Asuin yksin 17-vuotiaana ja sisälle rynni omilla avaimillaan jotain huoltomiehiä, vaikka kuinka huusin, että ei saa tulla, oon alasti. Varmasti kuulivat, mutta tulivat silti. Enkä ollut saanut mitään ennakkoilmoitustakaan. En muista enää, millä asialla olivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/27 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomieskäynnit kerran tai pari vuodessa kuuluu ihan normaaliin kerrostaloasumiseen. Ei niitä voi välttää. Onneksi niistä (ainakin meillä) tiedotetaan hyvissä ajoin etukäteen. Lähden yleensä itse pois kotoa käyntien ajaksi.

Vierailija
24/27 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistusasuntoon tulo ilman ilmoitusta. Minä ainakaan huoltoyhtiön työntekijänä en uskaltaisi.

Ei vuokra-asuntoonkaan saa mennä etukäteen ilmoittamatta, jos ei ole esim. epäilys vesivahingosta. 

Asiallisissa taloyhtiöissä (omistus- tai vuokratalo), huolto ja muutkin joilla on oikeaa asiaa, ilmoittavat aina etukäteen tulostaan. Ei ainoastaan siksi, että kunnioittavat kotirauhaa vaan myös erilaisten huijausten takia ("koronatarkastukset" yms.).

Taloyhtiön puheenjohtajalla tai hallituksen jäsenillä ei ole sen kummempaa oikeutta mennä kenenkään asuntoon kuin muillakaan. 

Vierailija
25/27 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten olin etätöissä kotonani kun ovikello soi. Ajattelin että poikaystävä (jolla avain) siellä pimpottaa. Jatkoin töitä, avain kiertyi lukossa ja joku astui sisään. Hihkaisin jotakin hauskaa ja katsoin olkani yli: Kaksi ventovierasta ukkoa siinä nolon näköisenä sönköttää että pitää jotakin mennä parvekkeelle katsomaan. Joo, menkää vain. Hetken siellä jotakin tutkivat, edelleenkään en tiedä mitä. Miesten poistuessa kysyin, että tuliko homma hoidettua - vähin äänin luikkivat pois. Vasta jälkeenpäin tuli mieleen että millä asialla oikeasti olivat, ja voiko noin vain paukata yleisavaimella sisään jos asukas ei avaa ovea. Yleensä jos asuntoon on joku ollut tulossa huoltotöiden tms. takia, asiasta on tullut ilmoitus ajankohdasta. Tässä tapauksessa mitään ilmoitusta ei tullut. Tapauksen jälkeen on mietityttänyt että käykö asunnossa useamminkin näitä tarkastajia, kun en ole paikalla.

Vierailija
26/27 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ketään käy, pari kertaa olen joutunut kutsumaan. Toisella kerralla asia vaati jatkokäynnin ja silloin pyysivät lupaa tulla yleisavaimella jos en ole kotona. Annoin luvan, koska tiesin kuitenkin olevani töissä kun tulevat.

Vierailija
27/27 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole niin helppo nakki, että lasket kaikki sisään. Käytä ainakin kumia, niin ei tule tauteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan