kamala sen pienen Lara-tytön kohtalo
kyllä pistää vihaksi että noin ammatitaidottomia ihmisiä toimii hätäkeskuksissa! Pienen tytön ja tämän perheen elämä pilalla tuon välinpitämättömän aasin takia...ja lyönyt vielä hätääntyneelle vanhemmalle luuri korvaan. Inhimillisiä virheitä sattuu mutta tämä ei lukeudu niihin vaan on osoitus pätemättömyydestä työhön. Verenmyrkytysoireet olivat selvät ja kyseessä pikkulapsi, eikö pitäisi tollommallakin hoitsulla jo vähän hätäkellojen soida.
Toivottavasti ko. päivystäjän nimi leviää julkisesti ja menettää työnsä sekä ammattimaineensa, ehkä jopa joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen. Voimia Laran perheelle.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:16"]
Psst.. hätäkeskuksessa ei vastaa mikään hoitsu puhelimeen.
[/quote]
mikä koulutus niillä muuten on? ei näköjään mikään erityisen kattava...
No kai ne vanhemmatkin jossain vastuussa on lapsestaan?
Mikseivät vieneet itse sairaalaan? Vaikka taksilla, en mä ainakaan jäisi ihmettelemään kun lapsen tila huononee. Olisin vienyt jo paljon ennen noita puheluja.
Juu, kyllä tuli aikamoinen virhearvio todellakin riskinarviossa, kun laittoi lanssin tulemaan kaikista kiireettömimpänä paikalle..onneksi sentään tuli 45 minuutissa, eikä mennyt 2h, mikä on aikaraja noille D-keikoille...
Ja häkessä ei kyllä vastaa puhelimeen mikään "hoitsu", vaan hätäkeskuspäivystäjä. Nythän tuo asia tutkitaan perinpohjin ja hyvä tietysti niin. Virheitä sattuu, ikävät seuraamukset.
Voimia perheelle ja tytölle!
Ambulanssi olisi toki pitänyt lähettää heti mutta siitä huolimatta hoitoon pääsy viivästyi alle tunnilla? Ei voi mitenkään tietää oliko sillä vaikutusta lopputulokseen vai ei.
Miksei voi juosta? Eikö siltä amputoitu vain jalkaterät?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 23:20"]
ei voi juosta eikä elää tavallista huoletonta elämää. Toivottavasti tämä virhe vainoaa tuota päivystäjää loppuelämän.
[/quote]
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/231972-hatakeskus-myontaa-virheensa-pikku-laran-tapauksessa
Tyttö olisi pitänyt viedä jo keskellä yötä sairaalaan keinolla millä hyvänsä, lapsi oli veltto ja jalat eivät kantaneet ja laski alleen. Tyttö saatiin sairaalaan noin klo 8 aamulla.
Voihan sitä syyttää vaikka sitten hätäkeskusta, mutta miten on mahdollista, ettei vanhemmat itse vieneet lastaan sairaalaan, jos kerran näkivät, että lapsi on noin huonossa kunnossa?
En kertakaikkiaan tajua, että voi odottaa ja soitella puhelimella, jos mitään ei tapahdu. Ei mulla hermot kestäisi, olisin vienyt lapsen vaikka väksin hoitoon.
en muista enää, jossain keskustelussa se kai vilahti.
Minua oksettaa tapa jolla törkeitä ammatillisia virheitä tehneitä ammattilaisia hyysätään ja suojellaan julkisuudelta kun he ovat välinpitämättömyydellään aiheuttaneet noin karmeita seurauksia. Millainen päivystäjä lyö hysteeriselle isälle luurin korvaan?!
Se pikkutyttö ei vammojensa takia tule koskaan elämään normaalia lapsuutta, nuoruutta tai aikuisuutta, ei ehkä voi hankkia lapsia, ei voi juosta eikä elää tavallista huoletonta elämää. Toivottavasti tämä virhe vainoaa tuota päivystäjää loppuelämän.