Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huijattu olo, mies ei haluakaan lasta ja kihlatkin purki

Vierailija Ap
30.06.2020 |

Olemme +30v pariskunta. Itsellä ollut nuoresta pitäen haave äitiydestä ja mies tietoinen tästä. Olemme seurustelleet 3 vuotta. Miehellä aiemmasta liitosta tytär, joka asuu meidän kanssa vuoroviikot ja uusperhe-elämä rullaa mukavasti. Mies ennen aina sanonut, että olisin mahtava äiti. Itselläni ei ole lapsia.

Alkuvuodesta menimme kihloihin ja ensi kesälle suunnittelimme häitä. Miehen vanhemmat eivät suhdetta hyväksy, eivät ole koskaan hyväksyneet ja mies purki kihlat siitä syystä aika pian. Tämä tuntui jo itsessään pahalta, mutta hyväksyin asian vielä.

Alkuvuodesta mies myös oma-aloitteisesti alkoi puhua vauvasta ja olin onneni kukkuloilla. Jopa lastenvaunuja katselimme ja nimiä suunnittelimme puolileikillämme. Ja tässä kohtaa painotan, että ajatus lähti miehestä, en ole painostanut, vain onnellinen olin, kun tätä ehdotti ja luonnollisesti äitiys toiveena innoissani ja odottavainen asian suhteen.

Muutaman kuukauden olimme ilman ehkäisyä, kunnes mies yhtäkkiä vaati ehkäisyn takaisin ja sanoi, että ei haluakaan enempää lapsia, oma ainoansa riittää. Aivan hirveä olo, jotenkin huijattukin. Ensiksi luodaan toivoa ja kuin matto olisi vetäisty jalkojen alta.

Seksin jälkeen tunne, että purskahtaa itkuun. Tyhjä syli ikuisesti. Saman katon alla häntä kutsutaan isäksi, minua ei ikinä äidiksi.

Rakastan miestä, mutta niin järkyttävän paha ja loukattu olo. Ei ole enää sormusta eikä toivoakaan omasta vauvasta. Ehkäisykierukasta vielä tänään viimeksi mainitsi, että pitäisikö sille nyt varata jo se aika. Todella katkera olo, mennyt into kaikkeen ja tuntuu, että suhteessa otettu vain askelia taakse päin.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kävi Virossa inseminaatiossa. Matkustuskulujen ja ovulaation ajankohdan arvioimisesta Suomessa syntyneiden kulujen lisäksi hinta 520€. Ei ikinä riesaa ja russutusta miehestä, ihana iso perhe ja suku valmiiksi ympärillä, hyvä työ ja vakaa onnellinen elämä. Jos en ois omia lapsia jo saanut, tekisin saman. Ei tollasia vedättäviä kekkuliukkoja tarvi mihinkään. Voimia ap, elämä kantaa ja sinä kannat itsesi!

Onko tää inseminaatio joku uskonnollinen juttu?

Vierailija
62/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa. Mun eksä lupaili avioliitosta (jonka jälkeen lapset olisivat olleet hänen mielestään tervetulleita) aina säännöllisin väliajoin, sanoi vaikka että mennään naimisiin kun on vakityöt, säästetään vielä pari vuotta, pitäisikö minun ostaa sinulle sormus jouluksi... kunnes viiden vuoden jälkeen tajusin että se on pelkkää puhetta, eikä mies koskaan halua naimisiin eikä lapsia. Minun piti viedä hänet sormuskaupoille ennen kuin hän sai sanottua ettei oikeasti koskaan halunnut noita asioita.

Ei siinä, ap hyvä, auta muu kuin ero. Pidät mielessä tärkeimmän tavoitteen eli perheen ja sen voimalla eteenpäin ja tapailemaan uusia miehiä. Nyt kun eroat, ehdit vielä löytää hyvän miehen perheen perustamiseen. Älä missään nimessä jää sen miehen kanssa yhteen.

En tajua mitä järkeä on tuollaisessa. Miksei voi vaan rehdisti tuoda ilmi, että en halua naimisiin enkä halua lapsia? Mitä hän sai sinua huijaamalla? Hyvän elintason, katon päänsä päälle?

Nainen on todennäköisesti ollut hyvä seksikumppani. Mies on lupaillut ummet ja lammet, jotta tilanne ei muuttuisi.

Kyllä on aika heikossa jamassa elämä, jos joku seksi on noin tärkeää, että voi vuosia vedättää toista. Kyllä siinä jotain muutakin hyötymistä on.

Aika monelle miehelle riittäisi parisuhde, jossa saa säännöllisesti hyvää seksiä. Nämän lasten hankinnat ja avioliitot on sitten monesti naisten vaatimuksia, johon mies sitten jossain vaiheessa suostuu tai antaa olettaa suostuvansa.

Minun huijari ex ei kyllä seksistäkään välittänyt. Eniten häntä kiinnosti se, että saatiin asua vuokralla aika hulppeassa kolmiossa, johon hänellä ei yksin ollut varaa.

Miehet huijaa naisen suhteeseen välillä kyllä uskomattoman hepposten etujen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu kävi Virossa inseminaatiossa. Matkustuskulujen ja ovulaation ajankohdan arvioimisesta Suomessa syntyneiden kulujen lisäksi hinta 520€. Ei ikinä riesaa ja russutusta miehestä, ihana iso perhe ja suku valmiiksi ympärillä, hyvä työ ja vakaa onnellinen elämä. Jos en ois omia lapsia jo saanut, tekisin saman. Ei tollasia vedättäviä kekkuliukkoja tarvi mihinkään. Voimia ap, elämä kantaa ja sinä kannat itsesi!

Google is free.

Vierailija
64/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on ekoteko.

Vierailija
65/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google is free.

Ai on, no sitten ei kiinnosta.

Vierailija
66/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua ole huijattu. Ei ihmisellä ole velvollisuutta mennä naimisiin tai hankkia lapsia vain siksi, että jossain vaiheessa se tuntui hyvältä ajatukselta.

Alapeukuttajat voisivat kertoa, miksi heidän mielestään kihlausta ei saa purkaa? Entä sitten avioeron ottaminen, sehän on vielä pahempi huijaus? Tunteet voivat kuolla ja te luulette että silloin teitä on huijattu.

Kukkuu onko siellä ketään kotona?

Pikkasen eri asia ottaa ero kuin purkaa kihlaus ja jatkaa seurustelua! Ja ensin luvata lapsi ja perua sekin mutta ei vieläköön erota! Pitäs jo miehen tajuta päästää nainen menemään kuin tuhota hänen haaveensa.

Vierailija
67/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ollutkaan vaimomatskua.

Zinc

Kyllä äiti tietää paremmin nämä jutut.

Vierailija
68/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä on kaikenlaisia ja paha sanoa mitään kun en ap:n miestä tunne. Tosin voin vain kuvitella miltä ap:sta itsestään tuntuu, itse varmaan olisin jo lähtenyt suhteesta. Jos kuitenkin mietit vielä jäämistä, niin puhu miehen kanssa, kerro miltä sinusta tuntuu, vaadi vastauksia että miksi hän on tehnyt näin (ja mikään epämääräinen emmää tiiä ei sitten riitä). Miksi miehen vanhemmat eivät sinua hyväksy? Onko syy uskonnollinen vai joku muu? Syyn perusteella voit päätellä että voiko heidän mieli sinun suhteesi muuttua. Minun exäni vanhemmat eivät tahtoneet hyväksyä minua mitenkään, mutta ajan kuluessa lämpenivät jonkin verran. Jos syy on esim uskonnollinen, niin mielipiteet tuskin muuttuvat. Tuntevatko vanhemmat sinut? Sitten on miehen suhde omiin vanhempiinsa... Toisilla oikeasti vanhempien mielipiteet vaikuttavat todella paljon, etenkin jos on jotain uhkailua ja kiristystä ilmassa: "pura kihlaus tai katkaisemme välit". Sellaisia ihmisiä oikeasti on. Ehkä mies oikeasti haluaa lapsen kanssasi, mutta jos avioliitto kanssasi ei sovi hänen vanhemmilleen, niin mitä yhteinen lapsi sitten tekisi? Koittaako mies epätoivoisesti suojella välejään vanhempiinsa? Patistaa sinua varaamaan kierukka-aikaa ettei vaan käy vahinko. Puhumalla se selviää. Ja sitten saatte yhdessä miettiä mitä teette tulevaisuuden suhteen. Mies ei ehkä tajua miltä sinusta tuntuu, miten tärkeitä nämä asiat ovat sinulle. Sitä ajattelee että miten joku muka EI voi ymmärtää asioiden tärkeyttä, mutta jotkut vain eivät voi. Oma mieheni oli eronnut exästään aikoja ennen kuin edes tapasimme, mutta oli vielä naimisissa pitkään eikä todellakaan ymmärtänyt miksi asia hiersi minua niin paljon. Mieti keskustelujenne pohjalta tarkkaan mitä itse haluat. Jos haluat lapsen, jos se on se suurin unelma ikinä, niin sinusta tulee vain katkera jos miehesi ei siihen sitten suostukaan. Älä aja itseäsi tilanteeseen että päädyt olemaan katkera miehellesi jos sinusta ei tulekaan ikinä äitiä hänen takiaan, se viimeistään tuhoaa suhteen ja sitten saattaa olla jo myöhäistä yrittää etsiä uutta kumppania.

Vierailija
69/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinua ole huijattu. Ei ihmisellä ole velvollisuutta mennä naimisiin tai hankkia lapsia vain siksi, että jossain vaiheessa se tuntui hyvältä ajatukselta.

Alapeukuttajat voisivat kertoa, miksi heidän mielestään kihlausta ei saa purkaa? Entä sitten avioeron ottaminen, sehän on vielä pahempi huijaus? Tunteet voivat kuolla ja te luulette että silloin teitä on huijattu.

Kukkuu onko siellä ketään kotona?

Pikkasen eri asia ottaa ero kuin purkaa kihlaus ja jatkaa seurustelua! Ja ensin luvata lapsi ja perua sekin mutta ei vieläköön erota! Pitäs jo miehen tajuta päästää nainen menemään kuin tuhota hänen haaveensa.

Ilmeisesti tää AP on sellainen ihminen, että hänet pitäisi oikeasti taluttaa asunnosta ulos, että tajuaisi lähteä parisuhteesta. Ja sitten siitä ovelta taksi kuljettamaan jonnekin todella kauas, ettei osaisi enää takaisin tulla.

Vierailija
70/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiton hittoa?

"Mennää naimisiin kunnes appivanhemmat hyväksyy"

?!?!?!?

XD anna mun nauraa.

Jos mies oikeasti siis _OIKEASTI_ rakastaisi sinua, hän vähät kuuntelisi vanhempien kiukkua ja olisitte kihloissa.

Nyt tuo ei ole oikeata rakkautta.

Eroa. Kiusaat vaan itseäsi.

Ehdit vielä löytää oikean rakkauden, saada lapsen yms.

Mä luulin että ex oli mun oikea sielunkumppani, oli samantapainen

kunnes erosin ja tapasin oikean miehen joka tekee asioita koska rakastaa mua.

Exä teki asioita kiusatakseen mua, tajusin ettei se exä ollut kuin hyväksikäyttäjä, näin jälkikäteen miettien, silloin se tuntui hyvältä/oikealta.

Jos et jaksa lukea meidän suhteesta sekavaa tekstiä, lopeta lukeminen tähän.

(Exän kanssa suunniteltiin tulevaa, lapsia, kihloja (käytiin sormuksiakin sovittelemassa), häitä kunnes selviää että hän ei noita mitään halua tehdä kuin yhden ihmisen kanssa ja se en ole minä. Hänen ala-aste ihastus, kenestä ei ole yli päässyt vaikkei heillä ollut ikinä mitään ja se tyttö monesti torjui miehen iskuyritykset ja rakkauden tunnustukset. Mies on tosi monen kaa seurustellut pitkiäkin aikoja, mutta ero tulee aina kun hän "vahingossa ihastui taas tuohon ihastukseen"

Mulle hän alussa kertoi kuinka exästään erosi, koska "ihastui kouluihastukseen uudelleen. Mutta älä huoli, en oo nähnyt sitä tyttöö sen jälkeen kun koulusta päästiin, en tiedä hänestä mitään yms."

Eromme jälkeen kertoi että tää tyttö kuuluu siihen heidän kaveriporukkaan jonka kanssa päivittäin tapaavat! Minäkin hengailin heidän kanssaan, aina ihmettelin miks ex pyöri yhden tytön ympärillä kuin ampiainen... Syy selvisi eron jälkeen.

Olis pitänyt kuunnella kavereita, ne näki oikeassa valossa sen miehen. Mä olin vaan niin in löööööv, etten kuunnellut, vaikka mies satutti enemmän kuin teki hyvää minulle. (Jopa miehen kaverit kysy miks oon sen miehen kanssa, kun satuttaa mua niin paljon)

Ehkä olin niin rakkauden kaipuinen, sokea yms kun en nähnyt mitään silloin suhteen aikana. Se oli mun eka vakava suhde.

Esim kun hän päätti riidellä lensi astiat, huusi että näkee joka päivä paremman näkösiö naisia kuin minä. Yms.

En tajua mitä mielihyvää jotkut saa tollaisesta suhteesta.. )

Vierailija
71/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa. Mun eksä lupaili avioliitosta (jonka jälkeen lapset olisivat olleet hänen mielestään tervetulleita) aina säännöllisin väliajoin, sanoi vaikka että mennään naimisiin kun on vakityöt, säästetään vielä pari vuotta, pitäisikö minun ostaa sinulle sormus jouluksi... kunnes viiden vuoden jälkeen tajusin että se on pelkkää puhetta, eikä mies koskaan halua naimisiin eikä lapsia. Minun piti viedä hänet sormuskaupoille ennen kuin hän sai sanottua ettei oikeasti koskaan halunnut noita asioita.

Ei siinä, ap hyvä, auta muu kuin ero. Pidät mielessä tärkeimmän tavoitteen eli perheen ja sen voimalla eteenpäin ja tapailemaan uusia miehiä. Nyt kun eroat, ehdit vielä löytää hyvän miehen perheen perustamiseen. Älä missään nimessä jää sen miehen kanssa yhteen.

En tajua mitä järkeä on tuollaisessa. Miksei voi vaan rehdisti tuoda ilmi, että en halua naimisiin enkä halua lapsia? Mitä hän sai sinua huijaamalla? Hyvän elintason, katon päänsä päälle?

Nainen on todennäköisesti ollut hyvä seksikumppani. Mies on lupaillut ummet ja lammet, jotta tilanne ei muuttuisi.

Kyllä on aika heikossa jamassa elämä, jos joku seksi on noin tärkeää, että voi vuosia vedättää toista. Kyllä siinä jotain muutakin hyötymistä on.

Tällaista voi sattua ja olen jopa miettinyt, että miten yleistä tällainen [tahaton] vedätys jopa on. Ilmeisesti jotkut miehet lupailevat kaikenlaista hetken mielijohteesta, koska juuri sillä hetkellä tuntuu siltä, vaikka eivät sitten kuitenkaan aio toteuttaa lupauksiaan. Eivät myöskään ymmärrä miten tärkeästä asiasta siinä on kyse sille suhteen toiselle osapuolelle.

Olen päätynyt suhteeseen kolmen tällaisen lupailijan kanssa. Älä kysy miten onnistuin. Yksi kesti 5 vuotta, toinen 6 vuotta ja viimeisin yritys onneksi loppui jo 4 kk jälkeen, kun mies tajusi ensihuuman haihduttua, että ei pysty tarjoamaan mulle sitä mitä haluan eli perheen (hänellä oli siis lapset tehty jne.). Olen ollut kummallinen lapanen ja vain jäänyt suhteisiin odottamaan, koska mies päättää toteuttaa lupauksensa.

Itelleni tällainen lupailija vielä suuttui, kun en halunnut olla enää tekemisissä tämän kanssa. Voin kertoa neuvona että jos suhteen alkuvaiheessa kaikki pienetkin asiat on vaan lupailua eikä konkreettisia tekoja, juoskaa ja lujaa. Se jahkailu pikkujutuissa ja tyhjät lepertelyt eivät parane suhteen edetessä.

Vierailija
72/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ei aina todellakaan tiedä. Mies tässä on yksi iso äidin tossu. Halveksin miehiä joilla ei ole omaa ääntä vaan vielä aikuisenakin tekee kuten äiti tahtoo. Sitäpaitsi jokainen normaali hyväsydäminen äiti hyväksyy lapsensa kumppanin jos tämä kumppani on kunnollinen omatunnon omaava ihminen.

Haluatko ap todella tällaisen perheen lapsesi ympärille edes? Sinulla on mahdollisuudet paljon parempaan tulevaisuuteen jonkun toisen miehen ja hänen perheensä kanssa. Hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet ja ottavat perheeseensä avosylin vastaan ❤

Olet vielä nuori, joten lähde nyt tuosta suhteesta hyvä ihminen.

Vierailija
73/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonii, eiköhän tää kesäprovo ollu tässä. Kiitos kaikille osallistujille :D

Vierailija
74/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34797 kirjoitti:

Voiki tässä tilanteessa olla muita vaihtoehtoja kuin ero?

Ei voi ja mitä pikemmin sen parempi.

Vierailija
75/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan klassinen kuvio. Mies on tullut toisiin aatoksiin ja haluaa erota ap:sta, ehkä jo toinen nainen kiikarissa tai muuten vaan ei yhteinen tulevaisuus ap:n kanssa enää kiinnosta. Mutta kun on pelkuri ja ressukka, ei viitsi millään erota suoraan. Se kun on likaista ja ikävää hommaa ja mitä ne vanhemmatkin siihen sanoisi kun taas tulee ero.

Niinpä mies on keksinyt kaikenlaisia typeriä tekosyitä peittääkseen faktan: ei kiinnosta enää. Ja odottaa vaan, että ap havahtuu tilanteeseen ja ottaa eron. Näin kaikki likainen työ on sälytetty muijan harteille ja mies pääsee vielä jälkikäteen syyttämään ex-muikkelia erosta, tämä kun otti ja jätti miehen kuin nallin kalliolle vaikka suunniteltiin jo häitä.

Ap:lle ilmainen vinkki: katso ensi hätään leffa He's just not that into you. Nimittäin miestä ei nyt vaan enää kiinnosta. Eroakin pahempi ja kipeämpi häpeä on jäädä suhteeseen roikkumaan, kun mies on jo käytännössä eronnut.

Vierailija
76/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kihlat piti purkaa, jos häitä vain lykättiin? Kihlojen purkaminen on yhtä kuin ero. "Oho, en haluakaan olla sun kans."

Vierailija
77/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te idiootit jäätte tälläisiin suhteisiin?

Vierailija
78/78 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin kertoa: oltiin kihloissa ja yhteinen tulevaisuus suunnitelmissa, mies lupaili että kun saan tän ja tän työjutun tehtyä vietämme enemmän aikaa yhdessä, vähitellen minulle selvisi ettei sitä yhteistä aikaa tule koskaan. Käytti minua siivoojana ja seuraneitinä silloin harvoin kun oli vapaalla (ei kavereita, kusipää). Kun erottiin naureskeli kun oli maksattanut yhtiönvastikettaan minulla, myin hänelle vanhan sohvani jonka hän myi eteenpäin ja sai myyntivoittoa , irvaili tästäkin minulle (olin tällöin työttömänä ja rahat vähissä). Ei kannata olla sinisilmäinen, teot ratkaisee, ei sanat.