Huijattu olo, mies ei haluakaan lasta ja kihlatkin purki
Olemme +30v pariskunta. Itsellä ollut nuoresta pitäen haave äitiydestä ja mies tietoinen tästä. Olemme seurustelleet 3 vuotta. Miehellä aiemmasta liitosta tytär, joka asuu meidän kanssa vuoroviikot ja uusperhe-elämä rullaa mukavasti. Mies ennen aina sanonut, että olisin mahtava äiti. Itselläni ei ole lapsia.
Alkuvuodesta menimme kihloihin ja ensi kesälle suunnittelimme häitä. Miehen vanhemmat eivät suhdetta hyväksy, eivät ole koskaan hyväksyneet ja mies purki kihlat siitä syystä aika pian. Tämä tuntui jo itsessään pahalta, mutta hyväksyin asian vielä.
Alkuvuodesta mies myös oma-aloitteisesti alkoi puhua vauvasta ja olin onneni kukkuloilla. Jopa lastenvaunuja katselimme ja nimiä suunnittelimme puolileikillämme. Ja tässä kohtaa painotan, että ajatus lähti miehestä, en ole painostanut, vain onnellinen olin, kun tätä ehdotti ja luonnollisesti äitiys toiveena innoissani ja odottavainen asian suhteen.
Muutaman kuukauden olimme ilman ehkäisyä, kunnes mies yhtäkkiä vaati ehkäisyn takaisin ja sanoi, että ei haluakaan enempää lapsia, oma ainoansa riittää. Aivan hirveä olo, jotenkin huijattukin. Ensiksi luodaan toivoa ja kuin matto olisi vetäisty jalkojen alta.
Seksin jälkeen tunne, että purskahtaa itkuun. Tyhjä syli ikuisesti. Saman katon alla häntä kutsutaan isäksi, minua ei ikinä äidiksi.
Rakastan miestä, mutta niin järkyttävän paha ja loukattu olo. Ei ole enää sormusta eikä toivoakaan omasta vauvasta. Ehkäisykierukasta vielä tänään viimeksi mainitsi, että pitäisikö sille nyt varata jo se aika. Todella katkera olo, mennyt into kaikkeen ja tuntuu, että suhteessa otettu vain askelia taakse päin.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa. Mun eksä lupaili avioliitosta (jonka jälkeen lapset olisivat olleet hänen mielestään tervetulleita) aina säännöllisin väliajoin, sanoi vaikka että mennään naimisiin kun on vakityöt, säästetään vielä pari vuotta, pitäisikö minun ostaa sinulle sormus jouluksi... kunnes viiden vuoden jälkeen tajusin että se on pelkkää puhetta, eikä mies koskaan halua naimisiin eikä lapsia. Minun piti viedä hänet sormuskaupoille ennen kuin hän sai sanottua ettei oikeasti koskaan halunnut noita asioita.
Ei siinä, ap hyvä, auta muu kuin ero. Pidät mielessä tärkeimmän tavoitteen eli perheen ja sen voimalla eteenpäin ja tapailemaan uusia miehiä. Nyt kun eroat, ehdit vielä löytää hyvän miehen perheen perustamiseen. Älä missään nimessä jää sen miehen kanssa yhteen.
En tajua mitä järkeä on tuollaisessa. Miksei voi vaan rehdisti tuoda ilmi, että en halua naimisiin enkä halua lapsia? Mitä hän sai sinua huijaamalla? Hyvän elintason, katon päänsä päälle?
Nainen on todennäköisesti ollut hyvä seksikumppani. Mies on lupaillut ummet ja lammet, jotta tilanne ei muuttuisi.
Kyllä on aika heikossa jamassa elämä, jos joku seksi on noin tärkeää, että voi vuosia vedättää toista. Kyllä siinä jotain muutakin hyötymistä on.
Kotipiika, pimpppi ja läheisyys. Se, että säästää rahaa, kun toinen tietenkin maksaa 50 prosenttia kaikesta. Nämä ne syyt on.
Miehet ovat perusluonteeltaan todella mukavuudenhaluisia ja laiskoja ja ovat mieluummin ihan ok:n naisen kanssa vaikka vuosikausia kuin yksin.
Naisilla on velvollisuus huolehtia omasta onnestaan. Ei saa olla sinisilmäinen. Mitään lupauksia ja sanoja ei pidä uskoa, jos teot eivät niitä vastaa. Ja jos itse haluaa naimisiin tai lapsia, niin ei pidä jäädä vuosikausiksi odottamaan.
Aikuinen mies tietää yleensä jo muutamassa kuukaudessa, haluaako naimisiin seurustelukumppanin kanssa vai ei. Ei ole mitenkään harvinaista, että mies, joka on yhdelle naiselle sanonut, ettei koskaan halua lapsia tai naimisiin, menee hyvin pian eron jälkeen naimisiin uuden naisen kanssa ja saa vielä lapsenkin.
Vierailija kirjoitti:
No nyt vaan otat asian ihan vakavissaan puheeksi miehen kanssa. Kerrot miltä sinusta tuntuu ja ettet voi jatkaa suhdetta näin. Etkä usko mitään "no katsotaan sitten joskus" puhetta, vaan vaadit saada tietää onko mies oikeasti tosissaan kanssasi vai ei. Älä jää odottamaan pitkäksi aikaa, mitä nopeammin lähdet suhteesta, sitä nopeammin sinulla on mahdollisuus löytää mies, joka on oikeasti halukas perheen perustamiseen. Mutta anna kuitenkin miehelle vielä mahdollisuus miettiä, haluaako hän taipua vanhempiensa tahtoon vai elää omaa elämäänsä ja päättää itse parisuhteestaan.
Kyllähän se tahto on jo tullut selväksi. Ei pidä olla tyhmä tai nöyryyttää itseään tarpeettomasti. Ap, älä ala enää vaatia mitään vastauksia mieheltä. Hän on jo teoillaan osoittanut, ettei hän sinua halua elämänkumppanikseen.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa. Mun eksä lupaili avioliitosta (jonka jälkeen lapset olisivat olleet hänen mielestään tervetulleita) aina säännöllisin väliajoin, sanoi vaikka että mennään naimisiin kun on vakityöt, säästetään vielä pari vuotta, pitäisikö minun ostaa sinulle sormus jouluksi... kunnes viiden vuoden jälkeen tajusin että se on pelkkää puhetta, eikä mies koskaan halua naimisiin eikä lapsia. Minun piti viedä hänet sormuskaupoille ennen kuin hän sai sanottua ettei oikeasti koskaan halunnut noita asioita.
Ei siinä, ap hyvä, auta muu kuin ero. Pidät mielessä tärkeimmän tavoitteen eli perheen ja sen voimalla eteenpäin ja tapailemaan uusia miehiä. Nyt kun eroat, ehdit vielä löytää hyvän miehen perheen perustamiseen. Älä missään nimessä jää sen miehen kanssa yhteen.
Tuossa jahkailussa saattaa tosiaan vierähtää aikaa, vuosia😞, perheenperustamisen kannalta tämä on naisen kannalta kuitenkin oleellista. Mies ei tohdi myöntää ennenkuin tosipaikan tullen. Mies voi jahkailla ja vielä onnistuu perheen perustaminen myöhemminkin. Ei minultakaan tämän suhteen jatkamiseen kannatusta tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika
ja nai joku kunnollinen MikaKultti-Mika odottaa sinua.
Mika, Vekaranjärvi
*Kiltti-Mika
*kulli-Mika
Sun palkki on pumpattu loppuun.
Seuraava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä järkeä on tuollaisessa. Miksei voi vaan rehdisti tuoda ilmi, että en halua naimisiin enkä halua lapsia? Mitä hän sai sinua huijaamalla? Hyvän elintason, katon päänsä päälle?
Nainen on todennäköisesti ollut hyvä seksikumppani. Mies on lupaillut ummet ja lammet, jotta tilanne ei muuttuisi.
Kyllä on aika heikossa jamassa elämä, jos joku seksi on noin tärkeää, että voi vuosia vedättää toista. Kyllä siinä jotain muutakin hyötymistä on.
Tällaista voi sattua ja olen jopa miettinyt, että miten yleistä tällainen [tahaton] vedätys jopa on. Ilmeisesti jotkut miehet lupailevat kaikenlaista hetken mielijohteesta, koska juuri sillä hetkellä tuntuu siltä, vaikka eivät sitten kuitenkaan aio toteuttaa lupauksiaan. Eivät myöskään ymmärrä miten tärkeästä asiasta siinä on kyse sille suhteen toiselle osapuolelle.
Olen päätynyt suhteeseen kolmen tällaisen lupailijan kanssa. Älä kysy miten onnistuin. Yksi kesti 5 vuotta, toinen 6 vuotta ja viimeisin yritys onneksi loppui jo 4 kk jälkeen, kun mies tajusi ensihuuman haihduttua, että ei pysty tarjoamaan mulle sitä mitä haluan eli perheen (hänellä oli siis lapset tehty jne.). Olen ollut kummallinen lapanen ja vain jäänyt suhteisiin odottamaan, koska mies päättää toteuttaa lupauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotipiika, pimpppi ja läheisyys. Se, että säästää rahaa, kun toinen tietenkin maksaa 50 prosenttia kaikesta. Nämä ne syyt on.
Miehet ovat perusluonteeltaan todella mukavuudenhaluisia ja laiskoja ja ovat mieluummin ihan ok:n naisen kanssa vaikka vuosikausia kuin yksin.
Naisilla on velvollisuus huolehtia omasta onnestaan. Ei saa olla sinisilmäinen. Mitään lupauksia ja sanoja ei pidä uskoa, jos teot eivät niitä vastaa. Ja jos itse haluaa naimisiin tai lapsia, niin ei pidä jäädä vuosikausiksi odottamaan.
Aikuinen mies tietää yleensä jo muutamassa kuukaudessa, haluaako naimisiin seurustelukumppanin kanssa vai ei. Ei ole mitenkään harvinaista, että mies, joka on yhdelle naiselle sanonut, ettei koskaan halua lapsia tai naimisiin, menee hyvin pian eron jälkeen naimisiin uuden naisen kanssa ja saa vielä lapsenkin.
Luulen, että tuo rahan säästäminen on tärkein. Ihan sama kuka siellä samassa taloudessa asuu, kunhan maksaa ainakin puolet kustannuksista ja saa silloin tällöin tarpeitakin tyydytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua ole huijattu. Ei ihmisellä ole velvollisuutta mennä naimisiin tai hankkia lapsia vain siksi, että jossain vaiheessa se tuntui hyvältä ajatukselta.
Alapeukuttajat voisivat kertoa, miksi heidän mielestään kihlausta ei saa purkaa? Entä sitten avioeron ottaminen, sehän on vielä pahempi huijaus? Tunteet voivat kuolla ja te luulette että silloin teitä on huijattu.
Kihlaus on lupaus naimisiinmenosta. Tottakai sen voi purkaa, mutta sitten rikkoo toiselle antamansa lupauksen. Mutta ehkä suoraselkäisyys ja rehtiys eivät sitten ole mitään arvoja nykypäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle miehelle riittäisi parisuhde, jossa saa säännöllisesti hyvää seksiä. Nämän lasten hankinnat ja avioliitot on sitten monesti naisten vaatimuksia, johon mies sitten jossain vaiheessa suostuu tai antaa olettaa suostuvansa.
Muijalle aika kierukanlaittoon? Mieluummin ukko vasektomiaan! Miksi muijan pitäisi aina kärsiä ehkäisyriesat? Etenkin silloin, kun nainen haluaa lapsen, mutta mies ei?!
Tällaista voi sattua ja olen jopa miettinyt, että miten yleistä tällainen [tahaton] vedätys jopa on. Ilmeisesti jotkut miehet lupailevat kaikenlaista hetken mielijohteesta, koska juuri sillä hetkellä tuntuu siltä, vaikka eivät sitten kuitenkaan aio toteuttaa lupauksiaan. Eivät myöskään ymmärrä miten tärkeästä asiasta siinä on kyse sille suhteen toiselle osapuolelle.
Olen päätynyt suhteeseen kolmen tällaisen lupailijan kanssa. Älä kysy miten onnistuin. Yksi kesti 5 vuotta, toinen 6 vuotta ja viimeisin yritys onneksi loppui jo 4 kk jälkeen, kun mies tajusi ensihuuman haihduttua, että ei pysty tarjoamaan mulle sitä mitä haluan eli perheen (hänellä oli siis lapset tehty jne.). Olen ollut kummallinen lapanen ja vain jäänyt suhteisiin odottamaan, koska mies päättää toteuttaa lupauksensa.[/quote]
Älä nyt ole kuitenkaan liian ankarakaan itsellesi, ei niitä lapsia tyypillisesti ole paras hankkia parin kuukauden tuntemisenkaan perusteella. Mitä taas aloittajaan tulee niin mieti kuinka paljon nämä miehesi vanhemmat kontrolloisivat elämäänne mikäli teillä olisi yhteinen lapsi jos meno on nyt jo aivan kuin viktoriaanisesta romaanista? Ihan ennenkuulumantonta että isovanhemmat sanelisivat koska aikuinen lapsi saa sitoutua. Ehdit vielä hyvin äidiksi ja ansaitset kumppanin joka on luottamuksesi arvoinen.
Kihlojen purku on perinteisesti ero. Kai ymmärsit että tämä myös sisältää yhteisestä tulevaisuudesta luopumisen? Lisäksi miehesi toiminta kuulostaa siltä, että siellä on joku muu katsottuna jonka kanssa elämä halutaan, ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Muijalle aika kierukanlaittoon? Mieluummin ukko vasektomiaan! Miksi muijan pitäisi aina kärsiä ehkäisyriesat? Etenkin silloin, kun nainen haluaa lapsen, mutta mies ei?!
Siis nyt avaa mulle tätä logiikkaasi. Jos nainen haluaa lapsen, niin miten miehen vasektomia voi olla vaihtoehto? Eikös siinä sit samalla todeta, että toinen mies siittää naiselle lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Olen päätynyt suhteeseen kolmen tällaisen lupailijan kanssa. Älä kysy miten onnistuin. Yksi kesti 5 vuotta, toinen 6 vuotta ja viimeisin yritys onneksi loppui jo 4 kk jälkeen, kun mies tajusi ensihuuman haihduttua, että ei pysty tarjoamaan mulle sitä mitä haluan eli perheen (hänellä oli siis lapset tehty jne.). Olen ollut kummallinen lapanen ja vain jäänyt suhteisiin odottamaan, koska mies päättää toteuttaa lupauksensa.
Älä nyt ole kuitenkaan liian ankarakaan itsellesi, ei niitä lapsia tyypillisesti ole paras hankkia parin kuukauden tuntemisenkaan perusteella. Mitä taas aloittajaan tulee niin mieti kuinka paljon nämä miehesi vanhemmat kontrolloisivat elämäänne mikäli teillä olisi yhteinen lapsi jos meno on nyt jo aivan kuin viktoriaanisesta romaanista? Ihan ennenkuulumantonta että isovanhemmat sanelisivat koska aikuinen lapsi saa sitoutua. Ehdit vielä hyvin äidiksi ja ansaitset kumppanin joka on luottamuksesi arvoinen.
Siis ihan normijuttuhan toi 4 kk oli. Siinä vain oli se sama tuuliviiriefekti, että ensin mies haluaa tosissaan yhtä ja sitten toista. Siksi nostin sen tässä esille esimerkkinä. Kyllä melkein nelikymppisen pitää tietää haluaako vielä lisääntyä tai perhe-elämää tai miten asuu jne., kun lähtee suhteeseen toisen kanssa.
Tuttu kävi Virossa inseminaatiossa. Matkustuskulujen ja ovulaation ajankohdan arvioimisesta Suomessa syntyneiden kulujen lisäksi hinta 520€. Ei ikinä riesaa ja russutusta miehestä, ihana iso perhe ja suku valmiiksi ympärillä, hyvä työ ja vakaa onnellinen elämä. Jos en ois omia lapsia jo saanut, tekisin saman. Ei tollasia vedättäviä kekkuliukkoja tarvi mihinkään. Voimia ap, elämä kantaa ja sinä kannat itsesi!
Lähde äkkiä, nyt heti! Vielä joitakin hyviä lapsentekovuosia jäljellä. Äitiys on liian iso asia riskeerattavaksi tuollaiseen jahkailuun. Vaikka pääsisitte naimisiin, lapsentekolupaa ei appivanhemmilta heruisi 😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua ole huijattu. Ei ihmisellä ole velvollisuutta mennä naimisiin tai hankkia lapsia vain siksi, että jossain vaiheessa se tuntui hyvältä ajatukselta.
Alapeukuttajat voisivat kertoa, miksi heidän mielestään kihlausta ei saa purkaa? Entä sitten avioeron ottaminen, sehän on vielä pahempi huijaus? Tunteet voivat kuolla ja te luulette että silloin teitä on huijattu.
Kihlaus on lupaus naimisiinmenosta. Tottakai sen voi purkaa, mutta sitten rikkoo toiselle antamansa lupauksen. Mutta ehkä suoraselkäisyys ja rehtiys eivät sitten ole mitään arvoja nykypäivänä.
Juu, ei niitä arvosteta. Kunhan on kivaa ja hauskaa oma aikansa, ni se on pääasia.
Kaikkea te naiset jaksatte katsella????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle miehelle riittäisi parisuhde, jossa saa säännöllisesti hyvää seksiä. Nämän lasten hankinnat ja avioliitot on sitten monesti naisten vaatimuksia, johon mies sitten jossain vaiheessa suostuu tai antaa olettaa suostuvansa.
Minun huijari ex ei kyllä seksistäkään välittänyt. Eniten häntä kiinnosti se, että saatiin asua vuokralla aika hulppeassa kolmiossa, johon hänellä ei yksin ollut varaa.
No nyt vaan otat asian ihan vakavissaan puheeksi miehen kanssa. Kerrot miltä sinusta tuntuu ja ettet voi jatkaa suhdetta näin. Etkä usko mitään "no katsotaan sitten joskus" puhetta, vaan vaadit saada tietää onko mies oikeasti tosissaan kanssasi vai ei. Älä jää odottamaan pitkäksi aikaa, mitä nopeammin lähdet suhteesta, sitä nopeammin sinulla on mahdollisuus löytää mies, joka on oikeasti halukas perheen perustamiseen. Mutta anna kuitenkin miehelle vielä mahdollisuus miettiä, haluaako hän taipua vanhempiensa tahtoon vai elää omaa elämäänsä ja päättää itse parisuhteestaan.