Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaako teitä miinustetut kommentit?

Vierailija
30.06.2020 |

Olen masentunut ja niinkin pieni asia välillä vaikuttaa. Vaikkei viestissäni ole mitään ilkeää, siihen tulee miinuksia. Sen tarkoituksena on viestittää, että olet arvoton ja tyhmä. Juuri tällä tavalla maailman koen herkästi muutenkin.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyl masenna,sanontakin on toinen tykkää äiristä toine tyttärestä.Jokaisel omat jutut..Elämässäkin, et sä kaikesta voi pitää..Erilaisuus on rikkaus,mutta sitä en ymmärrä kun aletaa haukkuu netis varsinki,tehdä johtopäätöksiä ihmisistä näkemättä ,se suututtaa!!Politiikka varsinki valhetta propaa niin hel..i .Jos ei mee niinko joku taho haluu heti syytellään sieltäkö malli kansalle tulee.Valehtelukin.Pienet piirit kansa,niin ..tv ikkunasta ulos.Älä usko kaikkee mitä luet...

Vierailija
42/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

just alapeukutin jokaista kommenttia  lukematta niitä. myös omaani.

miks sun pitäis ottaa se henilökohtasesti, tää on internetti eikä tätä tarvii ottaa nii vakavasti

Ottaa vakavasti? Keskustella voi eri ilmiöistä ja trendeistä, todella ikävistä ja epämiellyttävistäkin, ottamatta niitä mitenkään kuoleman vakavasti. Eivät tule uniini, enkä itke päiväkirjalleni. Huumorilla mennään.

Kun käyn päivällä täällä höpisemässä ja saan tapani mukaan 59 alanuolta, voin senkin jälkeen ihan hienosti ja illalla meillä vaikka grillaillaan iloisesti ystävien kanssa ja kivaa on. En todellakaan muistele päivän käyntiäni täällä.

Miksi joitain voi noin suuresti "huolettaa" mistä muut juttelevat? Kyse oli siitä, mitkä syyt ovat miinustamiseen. Kiva tietää mitä ajatellaan, ja mikä saa reagoimaan. Joku tekee vielä gradun tästä. AV ois todellinen aarreaitta tähän tarkoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä huvittaa faktoihin laitetut miinustukset, joku on tosiasiasta eri mieltä.

Sanoisin että tämä vähän riippuu tapauksesta. Vaikka esittää johonkin asiaan liittyvän faktan myös se merkitsee kuinka asian esittää.

Joskus olen itsekin harmistunut kun jonkin faktan esilletuonti on saanut niin surkean vastaanoton. Jälkikäteen asiaa mietittyä kuitenkin usein löydän ihan järkeviä syitä sille miksi vastaanotto on huono. Olen esimerkiksi saattanut jättää mainitsematta että kyseinen fakta ei ole todellakaan ilmiön ainoa syy tai muuta vastaavaa. Olisi tietysti kiva elää maailmassa jossa ihmiset tajuaisivat tällaiset asiat erikseen mainitsemattakin ja faktat otettaisiin vastaan vain totuuden palasina, mutta ihan realismia lienee hyväksyä että kirjoitusasu ja se millä tavalla asiat tuo ilmi merkitsevät paljon. Kirjoittaminen ei tosiaan ole mikään helppo laji.

Vierailija
44/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa. Olen toki masentunut muutenkin, mutta jotenkin alapeukut saa olon vielä kurjemmaksi. Pitäisi lopettaa täällä kommentoiti ja varmaan käynti kokonaan. Minulla vaan ei ole kavereita, joten tämä on ainoa paikka jossa kommunikoin jollain tavalla.

Vierailija
45/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä huvittaa faktoihin laitetut miinustukset, joku on tosiasiasta eri mieltä.

Sanoisin että tämä vähän riippuu tapauksesta. Vaikka esittää johonkin asiaan liittyvän faktan myös se merkitsee kuinka asian esittää.

Joskus olen itsekin harmistunut kun jonkin faktan esilletuonti on saanut niin surkean vastaanoton. Jälkikäteen asiaa mietittyä kuitenkin usein löydän ihan järkeviä syitä sille miksi vastaanotto on huono. Olen esimerkiksi saattanut jättää mainitsematta että kyseinen fakta ei ole todellakaan ilmiön ainoa syy tai muuta vastaavaa. Olisi tietysti kiva elää maailmassa jossa ihmiset tajuaisivat tällaiset asiat erikseen mainitsemattakin ja faktat otettaisiin vastaan vain totuuden palasina, mutta ihan realismia lienee hyväksyä että kirjoitusasu ja se millä tavalla asiat tuo ilmi merkitsevät paljon. Kirjoittaminen ei tosiaan ole mikään helppo laji.

Tämä on totta. Myöskään tekstistä ei näe ihmistä sen takana. Joskus täällä saa alapeukkujen lisäksi myös inhottavia vastauksia, ja silloin vain mietin, että jos olisimme keskustelleet kasvotusten, ei vastapuoli niin inhottava olisi ja keskustelu voisi olla hauskakin.

Vierailija
46/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ehdoton miinus on tälle "Syö vähemmän kuin kulutat" -neuvolle (vaikka se onkin paikkansa pitävä), mikä löytyy jokaisesta laihdutusketjusta n. 7 kertaa, ja eri muodoissaan. Joku kysyy neuvoja ja nimenomaan sanoo, että itsehillintää ei ole, iltasyöminen on se pahin ja liikuntakaan ei onnistu. Mikä avuksi? Ja moni vastaa, että nyt itseä niskasta kiinni, syö vähemmän ja liiku enemmän.

Tadaa, ja vuoden päästä palstalle palailee runsaasti hoikistunut av-mamma.

Vierailija
47/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku alapeukuttaa mun kommentin, minä alapeukutan kaikki muut. Nyt en jaksa, koska tiedän että tähän tulee alapeukkuja. Yritän kyllä ajatella niin, että alapeukkukin on reaktio, eli ihan hyvä juttu.

Vierailija
48/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläpeukutan kun totean mielessäni 'olipas hyvin sanottu' ja alapeukutan kun 'olipas törkeästi sanottu' tai kyseessä harhaan johtava viesti.

Vierailija
49/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa sellaisten aiheiden kohdalla jotka menevät syvälle tunteisiin. Esimerkki:

"Läskiä naista ei voi kukaan oikeasti rakastaa ja haluta" + Sille tyyliin 50 yläpeukkua ja pari alapeukkua.

Silloin katson hiljaa miestäni samassa huoneessa ja tunnen että jotain sisällä hajoaa.

Vierailija
50/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kirjoittele sellaista, johon tulisi alapeukkuja, joten ei. Paitsi tähän nyt tietenkin varmaan tulee. Ihanaa vaihtelua.

Vierailija
51/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muualla paitsi terveisketjussa. En yleensä edes käy katsomassa muissa ketjuissa että onko vastausta miinustettu. Yleensä unohdan käydä edes katsomassa miten keskustelu on jatkunut ja onko joku vastannut mulle. Harvemmin kun vastailen mihinkään. Terveisketjussa sen sijaan seuraan oman viestin peukkuja ja heti kun tulee alapeukku, niin alan masennella että se on mun kaivatulta ja se inhoaa mua.

Vierailija
52/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä kirjoittele sellaista, johon tulisi alapeukkuja, joten ei. Paitsi tähän nyt tietenkin varmaan tulee. Ihanaa vaihtelua.

En minäkään kirjoittele ehdoin tahdoin mitään sellaista mitä alapeukutettaisi, mutta niin vain olen niitä saanut. Myönnän joskus oikeasti pahoittaneeni mieleni, kun kirjoitin omasta inhottavasta kokemuksestani, ja sain alanuolia. Etenkin tuolloin olisin kaivannut perusteluja, että miksi niin.

Vierailija
53/85 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa sellaisten aiheiden kohdalla jotka menevät syvälle tunteisiin. Esimerkki:

"Läskiä naista ei voi kukaan oikeasti rakastaa ja haluta" + Sille tyyliin 50 yläpeukkua ja pari alapeukkua.

Silloin katson hiljaa miestäni samassa huoneessa ja tunnen että jotain sisällä hajoaa.

Tuollaiset keskustelut pitää jättää täysin omaan arvoonsa! Niihin kerääntyy vain inhottavia vastauksia ja haukkuja, eikä niihin sen takia halua kukaan eri mieltä oleva edes alapeukuttaa saati kommentoida mitään!

Vierailija
54/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vaan keskustelupalsta, johon anonyymisti kirjoitetaan, joten kenenkään ei tule ottaa tätä vakavasti.

Itse käyn täällä lukemassa hauskoja hyvän mielen keskusteluja, esim kasarikakku on mielestäni tosi mukava, kun väännetään niin turhanpäiväisestä asiasta pitkä keskustelu.

Lähes jokaisessa keskustelussa on epäasiallista kommentointia, mutta ne kannattaa vaan sivuuttaa.

Alapeukutan jos olen eri mieltä, tai viesti on epäasiallinen, esim kiroilua, haukkumista jne.

Vierailija
55/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sentään masenna mutta välillä tulee yksinäinen olo oman mielipiteensä kanssa. Vaikka kyllähän mä sen tiedänkin, ettei mun tavoin ajattelevia niin montaa ole.

Ja kyllähän sen jo tietää mitä pitäisi kirjoittaa, että tykkäyksiä satelisi. Mutten tiedä senkään järjellisyyttä jos en oikeasti ole sitä mieltä yhtään.

Vierailija
56/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos fakta on epämiellyttävä?

Vierailija
57/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ne samat miinustaa jotka pyytää apua. 

Vierailija
58/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miinustan, se ei tarkoita, että pitäisin kirjoittajaa tyhmänä tai arvottomana. Olen vain erimieltä asiasta. Harvoin edes laitan miinusta, jos pidän kommentoijaa ”tyhmänä”. Skippaan vaan koko kommentin.

Entäs jos laittaisit vaikka kommentin jossa kerrot mistä olet eri mieltä? Näissä miinuksissa on se että aloittaja ei tiedä mistä syystä ne tulee jos kukaan miinustaja ei kommentoi mistä oli eri mieltä.

Kylläpä kommenttisi on saanut alapeukkuja - ilman perusteluja tietenkin :D olen kyllä samaa mieltä. Ei nyt aina tarvita perusteluja jos jonkun kommentti on vaan yleisesti ottaen ilkeä tai mauton mutta muuten tykkään kyllä itse tarjota omaa vastinettani jos huomaan jonkun kommentissa jotain esim. väärää tietoa tai typeriä oletuksia tai yleistyksiä. Hyvähän se vaan on, että keskustelua syntyy. Harmi vaan että se menee monilla jankkaamiseksi joka pilaa koko keskustelun.

Vierailija
59/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kiinnostaisi tietää miksi alapeukutetaan. Tarkoittaako, että fakta on epämiellyttävä ja että sen pitäisi olla toisin? Jos postauksessa on monta asiaa, tarkoittaako peukutus niistä yhtä vai enemmistöä?

Vierailija
60/85 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa, yksikin alapeukku niin pitää lähteä hermosauhuille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän