Masentaako teitä miinustetut kommentit?
Olen masentunut ja niinkin pieni asia välillä vaikuttaa. Vaikkei viestissäni ole mitään ilkeää, siihen tulee miinuksia. Sen tarkoituksena on viestittää, että olet arvoton ja tyhmä. Juuri tällä tavalla maailman koen herkästi muutenkin.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
En masennu ollenkaan, eihän niitä kannata ottaa vakavasti. Kuuluu vaan asiaan, että ollaan eri mieltä.
Herkille tämä palsta ei taida olla hyvä paikka.
Peukkuihinhan se, jos ollaan eri mieltä ei liity, vaan sen osoittamiseen, että sen toisen mielipide on tyhmä tms. Luuletko lapsellisesti, että ihmiset noin keskimääein eivät ole asioista eri mieltä? Niin, kyllä ovat. Se, että nuolista voi tulla paha mieli ei siis liity siihen, etteikö hyväksy, että joku on eri mieltä. Luulisi sinun käsittävän sen.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En masennu ollenkaan, eihän niitä kannata ottaa vakavasti. Kuuluu vaan asiaan, että ollaan eri mieltä.
Herkille tämä palsta ei taida olla hyvä paikka.Peukkuihinhan se, jos ollaan eri mieltä ei liity, vaan sen osoittamiseen, että sen toisen mielipide on tyhmä tms. Luuletko lapsellisesti, että ihmiset noin keskimääein eivät ole asioista eri mieltä? Niin, kyllä ovat. Se, että nuolista voi tulla paha mieli ei siis liity siihen, etteikö hyväksy, että joku on eri mieltä. Luulisi sinun käsittävän sen.
t.kristallikissa
Jos olen jonkin kirjoittajan kanssa täysin eri mieltä jostain asiasta, napsautan alanuolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herkille tämä palsta ei taida olla hyvä paikka.Peukkuihinhan se, jos ollaan eri mieltä ei liity, vaan sen osoittamiseen, että sen toisen mielipide on tyhmä tms. Luuletko lapsellisesti, että ihmiset noin keskimääein eivät ole asioista eri mieltä? Niin, kyllä ovat. Se, että nuolista voi tulla paha mieli ei siis liity siihen, etteikö hyväksy, että joku on eri mieltä. Luulisi sinun käsittävän sen.
t.kristallikissa
Alapeukutuksiin on monia syitä, myös se, että on eri mieltä.
Ei todellakaan masenna. Tämähän on hupia koko palsta. Sitäpaitsi minulla on niin mukava elämä, että tiedän, että useimmat palstalaiset kadehtisivat sitä. Joskus vaan kulutan aikaani täällä, kun ei viitsi tehdä mitään ja haluan hupia toisten kirjoituksista ja kommenteista.
Ottaako joku tosiaan tämän palstan vakavasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miinustan, se ei tarkoita, että pitäisin kirjoittajaa tyhmänä tai arvottomana. Olen vain erimieltä asiasta. Harvoin edes laitan miinusta, jos pidän kommentoijaa ”tyhmänä”. Skippaan vaan koko kommentin.
Entäs jos laittaisit vaikka kommentin jossa kerrot mistä olet eri mieltä? Näissä miinuksissa on se että aloittaja ei tiedä mistä syystä ne tulee jos kukaan miinustaja ei kommentoi mistä oli eri mieltä.
En kommentoi miinustani jos joku muu on jo kommentoinut ja olen sen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, silloin yläpeukutan sitä kommenttia. Ettei ketjut menisi turhan pitkiksi, yleensä en enää viitsi lukea pari sivua pidemmälle, sen jälkeen ketju menee jo jankkaamiseksi.
Voi hyvät ihmiset älkää masentuko pelkistä alanuolista! Sehän on vaan yksi sormen painallus. Moni painaa sen enempää miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just noin alapeukuttajat....lyökää vaan lyötyä, niinhän te teette elävässä elämässäkin.
Niin, tämä. Minua ei masenna, mutta mietin, kuka kehtaa laittaa tähän aloitukseen alanuolen? Joku psykopaatti-narsisti? Kun ap juuri sanoi, että ne aikaansaavat hänessä pahan olon. Onko tavoitteenanne siis aiheuttaa muille pahaa oloa? Kamalaa.
t.kristallikissa
Ei, vaan ap sanoi että miinuksen tarkoituksena on viestittää että hän on arvoton ja tyhmä. EI OLE, miinustin koska olen eri mieltä. Jos miinuksista pahoittaa mieltään kannattaa myös miettiä tarkkaan miten asiaa tuo esille tai pysyä poissa palstalta.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sillon vähän masentaa kun tiedän että minulla on oikea pointti (siis ei mikään mielipide vaan tutkimusta/data-analyysiä) jossain tunteita herättävässä asiassa. On masentavaa ettei ihmiset ole avoimia tiedolle. Mihin me ikinä kehitytään.
Oletko Flat Earther? Heillähän on aina "tutkimuksia" ja "data-analyysia" väitteidensä tueksi. Tutkimuksen laadulla ja validiteetilla ei sitten niin ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kiinnostaisi tietää miksi alapeukutetaan. Tarkoittaako, että fakta on epämiellyttävä ja että sen pitäisi olla toisin? Jos postauksessa on monta asiaa, tarkoittaako peukutus niistä yhtä vai enemmistöä?
Tämä on kyllä joskus ärsyttävää. Etenkin jos on hieman panostanut omaan tekstiinsä ja mieluusti voisi sitten vaikka vastaillakin niille joilla on jotain kysyttävää/täsmennettävää/erimielisyyttä.
Jos taas kirjoittaa jonkun kommentin jonka kirjoittamiseen ei juurikaan näe vaivaa niin sillä ei ole sen suurempaa merkitystä tuleeko siihen mitä nuolia.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 100 alapeukkua on ihan yhtä tyydyttävää kuin 100 yläpeukkua. Vain määrä ratkaisee.
Eikös tämä ole vähän nykypäivän trendi että ei sillä tekstin laadulla niin väliä, tärkeintä että herättää tunteita puoleen tai toiseen.
Ei masenna lainkaan. Olen mielipiteineni ja kokemuksineni useimmiten valtavirtaa vastaan sekä täällä että IRL, joten olen tottunut alapeukkuihin ja muuhun negailuun. Onneksi oikeassa elämässä on pari ihmistä, joiden kanssa jaan samanlaisen ajatusmaailman, tiedän siis etten ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miinustan, se ei tarkoita, että pitäisin kirjoittajaa tyhmänä tai arvottomana. Olen vain erimieltä asiasta. Harvoin edes laitan miinusta, jos pidän kommentoijaa ”tyhmänä”. Skippaan vaan koko kommentin.
Entäs jos laittaisit vaikka kommentin jossa kerrot mistä olet eri mieltä? Näissä miinuksissa on se että aloittaja ei tiedä mistä syystä ne tulee jos kukaan miinustaja ei kommentoi mistä oli eri mieltä.
En kommentoi miinustani jos joku muu on jo kommentoinut ja olen sen kirjoittajan kanssa samaa mieltä, silloin yläpeukutan sitä kommenttia. Ettei ketjut menisi turhan pitkiksi, yleensä en enää viitsi lukea pari sivua pidemmälle, sen jälkeen ketju menee jo jankkaamiseksi.
Itse en kommentoi alapeukkua viitseliäisyyssyistä. En välttämättä palaa ketjuun enää, kiinnostun jostain muusta kommentista/ketjusta tai laitan puhelimen pois. Jos naputan puhelinta bussimatkalla ja nousen kyydistä, se voi olla sen päivän tai viikon tai kuukauden viimeinen kerta tällä sivulla. Nettikeskustelu ei ole niin merkittävä ajanviettotapa, että siihen huvittaisi panostaa kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä huvittaa faktoihin laitetut miinustukset, joku on tosiasiasta eri mieltä.
Ehkä joissain asioissa faktoista ollaan eri mieltä, koska käsitykset vaihtelevat paljon (esimerkiksi ravintoasioissa on paljon eri uskomuksia), mutta jos kyse on jostain ilmiselvästä faktasta ja saat silti alapeukkuja, niin eivät ne alapeukut silloin johdu siitä, että oltaisiin faktasta eri mieltä. Vaan ollaan eri mieltä sinun kanssasi muuten - siitä mielipiteestä, jonka voi lukea rivien välistä.
Vaikka et sanoisi mielipidettäsi suoraan, voi sen päätellä aika hyvin, jos tuot esiin sellaisia faktoja, joita tietyllä tavalla ajattelevat valikoivat korostettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just noin alapeukuttajat....lyökää vaan lyötyä, niinhän te teette elävässä elämässäkin.
Niin, tämä. Minua ei masenna, mutta mietin, kuka kehtaa laittaa tähän aloitukseen alanuolen? Joku psykopaatti-narsisti? Kun ap juuri sanoi, että ne aikaansaavat hänessä pahan olon. Onko tavoitteenanne siis aiheuttaa muille pahaa oloa? Kamalaa.
t.kristallikissaEi, vaan ap sanoi että miinuksen tarkoituksena on viestittää että hän on arvoton ja tyhmä. EI OLE, miinustin koska olen eri mieltä. Jos miinuksista pahoittaa mieltään kannattaa myös miettiä tarkkaan miten asiaa tuo esille tai pysyä poissa palstalta.
Minä taas annoin ap:lle yläpeukkua myötätunnosta ja tsempiksi, vaikka olinkin eri mieltä siitä miten hän hahmottaa peukut. Ja en voinut ymmärtää, että niin moni julkesi antaa ap:lle alapeukun, vaikka TIESI hänen ottavan sen herkästi. Mutta tosiaan, ihmisillä on erilaisia syitä ja suhtautumisia peukutuksiin. T. eri
Eniten masentaa (tai no ahdistaa, ihmetyttää, järkyttää), kun vihamieliset kommentit saavat paljon yläpeukkua. Silloin toivon, että ne ovat lähinnä multipeukuttavilta trolleilta.
Eikö tunnu muka missään, jos saat kommentillesi johon kovasti uskoit niin vain pari plussaa ja miinuksia tyyliin 150 ?
Huhhuh tämä on kyllä ihan kusettajien ketju, joka toinen vähintään toistellut sitä ettei ole mitään väliä montako peukkua mihinkin suuntaan saa. Uskoo ken tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tunnu muka missään, jos saat kommentillesi johon kovasti uskoit niin vain pari plussaa ja miinuksia tyyliin 150 ?
Tokihan tollanen nyt vähän kirpasee mutta hyvin harvoin tollasia tilanteita tulee eteen ainakaan itelle. Saa olla jo vähän taitoakin jos noin pahasti miinustetun kommentin saa aikaseksi eikä plussia tule samalla juuri yhtään, yleensä tollanen on tehty sitten jo ihan tarkotuksella esim. provo mielessä ja kirjottaja jo sen todennäkösesti itekin tietää että alapeukkuja tulee ropisemaan oikein roimasti.
Ei sillä todistaa että sen kertainen provoni uponnut tai muutoin vain ovat hyvinkin eri mieltä kanssani mikä positiivinen asia.
t.kristallikissa