Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen masentunut ja niinkin pieni asia välillä vaikuttaa. Vaikkei viestissäni ole mitään ilkeää, siihen tulee miinuksia. Sen tarkoituksena on viestittää, että olet arvoton ja tyhmä. Juuri tällä tavalla maailman koen herkästi muutenkin.

Sivut

Kommentit (85)

Vierailija

Harvemmin masentaa, useammin ketuttaa jos laitan asiani tueksi useamman lähteen ja tutkimuksen mutta aihe on niin tunteisiin käyvä että saan pelkkiä miinuksia ja vastauksia "en viitsi lukea koska tiedän jo että olen oikeassa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei masenna, en tänne kirjoittelisi, jos noin tosissani tämän ottaisin.
Usein jo tietää, mitkä kommentit keräävät yläpeukkuja/alapeukkuja.
Joskus taas jakaantuu tasaisemmin, riippuu aiheesta.

Vierailija

No kyllä sillon vähän masentaa kun tiedän että minulla on oikea pointti (siis ei mikään mielipide vaan tutkimusta/data-analyysiä) jossain tunteita herättävässä asiassa. On masentavaa ettei ihmiset ole avoimia tiedolle. Mihin me ikinä kehitytään.

Vierailija

Jos on kovin herkkä, niin tänne ei kyllä kannata mitään kommentoida. Myös minä otan välillä itseeni alapeukuista, mutta eiväthän ne sinällään kerro mitään ilman perusteluita (jotkut trollaukset tms. perseilyt toki erikseen).

Vierailija

Jos miinustan, se ei tarkoita, että pitäisin kirjoittajaa tyhmänä tai arvottomana. Olen vain erimieltä asiasta. Harvoin edes laitan miinusta, jos pidän kommentoijaa ”tyhmänä”. Skippaan vaan koko kommentin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lähinnä huvittaa faktoihin laitetut miinustukset, joku on tosiasiasta eri mieltä.

Tämä. Ja oli sulla sitten faktan todisteena vaikka minkä alan lääkärin, tai minkä muun spesialistin tahansa sanomiset tai tekemiset linkkeineen, niin ei ei, hommahan ei mene niin, vaan se menee kuules näin!

Ja kun aikasi väännät, ja alkaa näyttää siltä, että miinustajalla menee kaurat ja ohrat sekaisin, alkaa henkilökohtaisuuksiin meneminen sekä kirjoitusvirheiden rääppiminen. Siitä tietää, että jollain ei oikeasti ole yhtään mitään väitteidensä tueksi. Jotain vaan harmittaa niin kovasti, kun toinen tietää asian paremmin, tai jollain on uudempaa tietoa tai tutkimustuloksia näyttää. Lopulta huomaat olleesi "heikkolahjaisen" tai esim. masentuneen seurassa energiaasi tuhlaamassa, sen laatuista törkyä rupeaa tulemaan.

Vierailija

En vaan ymmärrä niitä alapeukkuja, miten voi jonkun esim. toisen kokemusta alapeukuttaa. Eli en ihan hirveesti noista välittäisi, tämä palsta nyt on mikä on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos miinustan, se ei tarkoita, että pitäisin kirjoittajaa tyhmänä tai arvottomana. Olen vain erimieltä asiasta. Harvoin edes laitan miinusta, jos pidän kommentoijaa ”tyhmänä”. Skippaan vaan koko kommentin.

Entäs jos laittaisit vaikka kommentin jossa kerrot mistä olet eri mieltä? Näissä miinuksissa on se että aloittaja ei tiedä mistä syystä ne tulee jos kukaan miinustaja ei kommentoi mistä oli eri mieltä.

Vierailija

Ei masenna. Mutta tämä palsta on kyllä nykyään niin epäinspiroiva paikka, että harvoin täällä varsinaisesti hyvälle mielelle tulee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä huvittaa faktoihin laitetut miinustukset, joku on tosiasiasta eri mieltä.

Tämä. Ja oli sulla sitten faktan todisteena vaikka minkä alan lääkärin, tai minkä muun spesialistin tahansa sanomiset tai tekemiset linkkeineen, niin ei ei, hommahan ei mene niin, vaan se menee kuules näin!

Ja kun aikasi väännät, ja alkaa näyttää siltä, että miinustajalla menee kaurat ja ohrat sekaisin, alkaa henkilökohtaisuuksiin meneminen sekä kirjoitusvirheiden rääppiminen. Siitä tietää, että jollain ei oikeasti ole yhtään mitään väitteidensä tueksi. Jotain vaan harmittaa niin kovasti, kun toinen tietää asian paremmin, tai jollain on uudempaa tietoa tai tutkimustuloksia näyttää. Lopulta huomaat olleesi "heikkolahjaisen" tai esim. masentuneen seurassa energiaasi tuhlaamassa, sen laatuista törkyä rupeaa tulemaan.

Ei masennus kyllä mitään tuollaista aiheuta, kyllä taustalla on joku muu.

Vierailija

Njaa, yritän olla välittämättä mutta valehtelisin jos sanoisin etteivät ne vaikuta minuun.

Välillä olisi ihan hauskaa keskustella jossain ilman näitä rasittavia internetpisteitä jotka on nykyisin valitettavasti vähän kaikkialla internetissä. Ehkä ihmiset eivät enää edes osaa kirjoitella ilman että joku pistemäärä ensin kertoo heille mitkä kommentit ovat lukemisen arvoisia ja mitkä eivät, mitkä herättävät mielipiteitä jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sillon vähän masentaa kun tiedän että minulla on oikea pointti (siis ei mikään mielipide vaan tutkimusta/data-analyysiä) jossain tunteita herättävässä asiassa. On masentavaa ettei ihmiset ole avoimia tiedolle. Mihin me ikinä kehitytään.

Tämä on naisvaltainen palsta...
Päästöksenteko perustuu tunteisiin.

Miehet eivät ole yhtään vähemmän tunteellisia internetissä. Se aggression, ylpeyden ja trollauksen määrä on jopa ihan huomattava.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä on naisvaltainen palsta...
Päästöksenteko perustuu tunteisiin.

Miehet eivät ole yhtään vähemmän tunteellisia internetissä. Se aggression, ylpeyden ja trollauksen määrä on jopa ihan huomattava.

Tämä on kyllä aivan totta. Sanoisin että miehet ovat jopa netissä paljon tunteellisempia, ei niiden kanssa meinaa saada mitään järkevää keskustelua aikaiseksi naiset edes joskus kirjoittavat jotain järkeviä tekstejä. t mies

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat