60 euron lahjakortti kangaskauppaan mutten keksi ostettavaa...
Meillä ei ole ompelukonetta eikä ketään vapaaehtoista mummoa tms ompelemaan. Tyhmää on jättää lahjakortti käyttämättä mutta tehmää myös ostaa kaappeihin jotain "varmuuden vuoksi" kun tietää, että sinne jää pölyyntymään. Tai keksiskö joku palstalainen minulle jotain muuta fiksua ostettavaa tuolta?
Kommentit (15)
Itse ostaisin just jotain kangasta, mistä voisi tehdä verhot, pöytäliinan, tyynyliinoja tms. ja veisin kankaat ompelijalle.
Osta vaikka kerniliina; sitä ei tarvitse ommella ja toimii hyvin pöydän suojana lasten askarrellessa. Silitettäviä paikkoja ostaisin ehkä myös. Meillä ainakin menee heti lasten housut polvesta puhki.
Kangaskaupassa on yleensä myös ompelupalvelu, jolloin voi tietysti tilata vaikka verhot ja maksaa sitten tarvittaessa lisää.
Muovitettua froteeta kotiin tai lastenistuinten alle autoon, fleeceä eri kokoisiksi huoviksi, reikäkuminauhaa haalareiden jalkalenksuiksi, tylliä tms sellaisenaan tytyöille prinsessaleikkeihin, nauhoja, nappeja ja kankaita askarteluun....
Eipä taida lahjakortista paljoakaan jäädä rahaa itse kankaaseen, jos aikoo myös ompelutyötä ostaa sillä 60 eurolla. Tuntiveloitus ompelupalvelusta on noin 30 euroa ainakin täälläpäin missä itse asun. Myös laadukkaammat kankaat, esim. kunnollinen puuvilla ja pellava maksavat 20-30 euroa metri. Pellavaisen pöytäliinan tuolla summalla saisi ehkä teetettyä ja juuri sellaiseen itse varmasti päätyisinkin. Isompiin ompelutöihin, kuten laskosverhoihin tuo summa ei kyllä riitä.[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 15:59"]
Osta verho-tai pöytäliinakangas ja ompeluta siinä samassa kangaskaupassa. En tiedä yhtään kangaskauppaa, jossa ei olisi ompelupalvelua. Osta sen hintainen kangas, että lahjakortista jää siihen ompeluunkin, jos et halua käyttää yhtään omaa rahaa.
[/quote]
Vaihtoehtoisesti koitat myydä lahjakortin eteenpäin esim. Huuto.netissä... Laitat lähtohinnaksi esim. 30€...
Osta vaikka lankaa, neuloja, nappeja, kuminauhaa, heijastinnauhaa, paikkatarroja, pitsiä ym. sellaista tilpehööriä, jota voit käyttää ilman ompelukonettakin.
Osta just noita muita tarvikkeita - tosin ne ei ole kangaskaupassa halvimmillaan:
silitettäviä paikkoja, mustaa ja valkoista ompelulankaa käsinompeluun, "karhulankaa" vahvempaa lankaa vaativiin paikkoihin, kuminauhaa (jolla voit korjata jonkun virahtaneen pyjamanhousun vyötärön) ja pyydät lopusta pienemmän lahjakortin, jonka voit antaa vaikka jollekin kaverille synttärilahjaksi.
Mihin kangaskauppaan korttisi on? Voisin maksaa siitä 50% jos olet jossain pks:lla.
Kiitos vinkeistä! Lahjakortti on Eurokankaaseen, taidan mennä heräteostelemaan kaikkea hyödyllistä. Uusi kerniliina olisi kiva jos löytyisi sellaista ohutta materiaalia, jota voi huoletta pestä koneessa ja viikata.
Eurokankaassa on usein ilmainen verhojen ompelu. Osta verhokankaat silloin! Sieltä saa myös askarteluhuopia!
Mä tarjoan 35 euroa sulle siitä lahjakortista.
Onpa kallista ompelua, jos maksaa 30 eur/h! Mutta totta; enpä minäkään miettinyt loppuun saakka, kun kehotin ostamaan verhokangasta ja ompeluttamaan. Ehkä ajattelin enemmänkin sitä pöytäliinaa!
Usein juuri Eurokankaassa on ilmainen verhojen ompelu, mutta ap on saanut monia muita hyviä vihjeitä lahjakortin käyttämiseen.
voisiko sen toimittaa johonkin sossuun tai diakonille, jotta toimittaisi eteenpäin jollekin tarvitsevalle?
Entä voisitko antaa kortin lahjana eteenpäin ? Olisko kellään sopivia juhlia tiedossa ?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:53"]
Onpa kallista ompelua, jos maksaa 30 eur/h! Mutta totta; enpä minäkään miettinyt loppuun saakka, kun kehotin ostamaan verhokangasta ja ompeluttamaan. Ehkä ajattelin enemmänkin sitä pöytäliinaa!
Usein juuri Eurokankaassa on ilmainen verhojen ompelu, mutta ap on saanut monia muita hyviä vihjeitä lahjakortin käyttämiseen.
[/quote]
Ei se 30eur/h nyt niin paljon ole. Ota huomioon, että siitä nappaa oman osansa kangaskauppa, ja lopusta yksityisyrittäjänä toimiva alihankintaompelija maksaa verot ja omat kulunsa, ei siitä paljon palkkaa jää.
Eurokankaan ilmainen verho-ompelu muuten tarkoittaa ainoastaan suorien verhojen ylä- ja alakäänteiden ompelua, eli ei koske sivuja (verhossa jää kankaan hulpio näkyviin.
Osta verho-tai pöytäliinakangas ja ompeluta siinä samassa kangaskaupassa. En tiedä yhtään kangaskauppaa, jossa ei olisi ompelupalvelua. Osta sen hintainen kangas, että lahjakortista jää siihen ompeluunkin, jos et halua käyttää yhtään omaa rahaa.