Inhoan näitä yhteiskuntaluokka/wt-keskustelua täällä
Eikö teillä ole parempaa tekemistä? Ihmisen määrittely wt:ksi kertoo kyllä eniten siitä määrittelijästä itsestään.
T. akateeminen pyöräilijä
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 20:03"]
31, minusta se ainakin on ihan ok nimimerkki.
30 puolestaan saa ihan rauhassa kirjoittaa diipadaapa-aloituksiaan, mutta hänellä ei ole lihaksia julistaa, mitä muut kirjoittajat täällä kaipaavat tai eivät kaipaa.
Minä ainakin henkilökohtaisesti kaipaan juuri hiukan tasoa ja sivistystä näihin keskusteluihin. Mikä ei sulje pois sitä, että huumorialoituksiakin saa tehdä, minulle vain joku wt-tursottelu ei ole mitään huumoria, vaan typerää suunsoittoa.
-4-
[/quote]
Voithan aina tyrkkiä meidät pois täältä.
Joo, niin minäkin inhoan. Mutta kun pieni ihminen ei osaa hahmottaa isoa maailmaa muuten, niin pitää pähkäillä, että onko toinen itseä parempi vai huonompi ja millä perusteilla. Inhimillistähän se on, varsinkin kun Suomi on ollut tasa-arvoinen maa vasta pienen hetken. Jotkut ei vaan vielä osaa olla tasavertaisia muiden kanssa.
Diilistäkin Trump heitti kerran pihalle yhden kilpailijan, joka käytti muistaakseni itsestään wt-termiä huumorilla.
Samaa mieltä.
Sinänsä olen yhteiskuntatieteilijänä kiinnostunut yhteiskuntaluokista, mutta av-palstalla niistä ei osata keskustella fiksusti, vaan typerällä tavalla vain käytetään jotain anglisismia muiden mollaamiseen.
Niin minäkin inhoan. En juurikaan pidä sellaisista ihmisistä, vaikka näenkin kristallinkirkkaasti mistä se heillä kumpuaa...
Pyydän anteeksi, mutta mistä laitoksesta tulee "akateeminen pyöräilijä" ? Siis jonkinlainen pyöräilytieteiden tohtori/maisteri/kandi vai mikä ? Tilanteessa on mielestäni perusteltua käyttää ilmaisua WTF !
Tämä on hyvä ketju. Irvailua wt-haukkujille, tai ainakin niin minä sen ymmärän.:D
http://www.vauva.fi/keskustelu/1761401/ketju/kauppareissut_nykyaan_kauheita_kun_joka_kulman_tak
Niin ja vielä se että minusta tuo wt-sanan viljely on eräs varma pikkusieluisuuden merkki henkilössä (turn off big time), eli mulle se on yhtä kuin signaali juokse pois. Olen kyllä tullut muutenkin siihen tulokseen, että harvassa ovat ne ihmiset jotka päästän iholleni, tässä asiayhteydessä siis ensisijaisesti henkisesti ajateltuna. Joku wt:tä huoletta käyttelevä henkilö kiinnostaa minua ihmisenä yhtä paljon kuin litattu harmaa purkkapallo bussikatoksen seinässä. 5
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 13:41"]
Joo, niin minäkin inhoan. Mutta kun pieni ihminen ei osaa hahmottaa isoa maailmaa muuten, niin pitää pähkäillä, että onko toinen itseä parempi vai huonompi ja millä perusteilla. Inhimillistähän se on, varsinkin kun Suomi on ollut tasa-arvoinen maa vasta pienen hetken. Jotkut ei vaan vielä osaa olla tasavertaisia muiden kanssa.
[/quote]
No mutta ei ihmisen luokittelu wt:ksi kerro mitään siitä pitääkö luokittelija wt:tä huonona asiana. Tämä, että wt on huonompi jotakin toista, on sinun itsesi mielipide.
Wt on kätevä käsite kuvaamaan tiettyä elämäntapaa ja -asennetta. Samoin kuin vaikkapa kukkahattutäti, maahanmuuttokriitikko tai av-mamma. Se pitäävtkö itse luokittelu paikkaansa jonkun tietyn yksilön kohdalla on taas aivan eri kysymys. Ehkä se loukkaavuus on siinä, että se osuu ja uppoaa?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 14:19"]
[/quote]
No mutta ei ihmisen luokittelu wt:ksi kerro mitään siitä pitääkö luokittelija wt:tä huonona asiana. Tämä, että wt on huonompi jotakin toista, on sinun itsesi mielipide.
Wt on kätevä käsite kuvaamaan tiettyä elämäntapaa ja -asennetta. Samoin kuin vaikkapa kukkahattutäti, maahanmuuttokriitikko tai av-mamma. Se pitäävtkö itse luokittelu paikkaansa jonkun tietyn yksilön kohdalla on taas aivan eri kysymys. Ehkä se loukkaavuus on siinä, että se osuu ja uppoaa?
[/quote]
Höpöhöpö. Kukkahattutäti tai "valkoinen ROSKAväki" eivät ole todellakaan mitään myönteisiä ja arvostavia termejä. Mistä lähtien roskaväki on ollut neutraali ilmaus, hmmm?
Inhoan tuollaista koulukiusaaja-asennetta, että jos joku loukkaantuu vittuilustasi, se on muka merkki siitä, että vittuilu osuu oikeaan. Entäpä, jos se on vaan merkki siitä, että joku pitää ilkeilyäsi asiattomana ja sinua henkisesti köyhänä tyyppinä!
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
Höpöhöpö. Kukkahattutäti tai "valkoinen ROSKAväki" eivät ole todellakaan mitään myönteisiä ja arvostavia termejä. Mistä lähtien roskaväki on ollut neutraali ilmaus, hmmm?
Inhoan tuollaista koulukiusaaja-asennetta, että jos joku loukkaantuu vittuilustasi, se on muka merkki siitä, että vittuilu osuu oikeaan. Entäpä, jos se on vaan merkki siitä, että joku pitää ilkeilyäsi asiattomana ja sinua henkisesti köyhänä tyyppinä!
[/quote]
Kukkahattutädit ja valkoinen roskaväki kuitenkin pitävät omaa elämäntapaansa sen verran arvossa, että elävät niin. Miksi se siis loukkaa? Jos minä valitsen itselleni parhaiten sopivan elämäntavan, niin minua ei loukkaa se, että joku sanoo minun olevan juuri sellainen. Eikä loukkaa sekään ettei joku toinen elämäntapaani arvosta.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kukkahattutädit ja valkoinen roskaväki kuitenkin pitävät omaa elämäntapaansa sen verran arvossa, että elävät niin. Miksi se siis loukkaa? Jos minä valitsen itselleni parhaiten sopivan elämäntavan, niin minua ei loukkaa se, että joku sanoo minun olevan juuri sellainen. Eikä loukkaa sekään ettei joku toinen elämäntapaani arvosta.
[/quote]
Se, että joku pitää sinua huonona ja alempiarvoisena, koska olettaa sinun olevan jonkunlainen - se siinä loukkaa.
Jos minä kutsun sinua idiootiksi, ilkeäksi ja sivistymättömäksi, miksi sekään siis loukkaisi sinua...? Tämä siis oli sinun logiikkaasi, ei minun.
31, minusta se ainakin on ihan ok nimimerkki.
30 puolestaan saa ihan rauhassa kirjoittaa diipadaapa-aloituksiaan, mutta hänellä ei ole lihaksia julistaa, mitä muut kirjoittajat täällä kaipaavat tai eivät kaipaa.
Minä ainakin henkilökohtaisesti kaipaan juuri hiukan tasoa ja sivistystä näihin keskusteluihin. Mikä ei sulje pois sitä, että huumorialoituksiakin saa tehdä, minulle vain joku wt-tursottelu ei ole mitään huumoria, vaan typerää suunsoittoa.
-4-