Salasuhteesta ja sen pelisäännöistä
Aivan aluksi, kaipaan oikeasti näkökulmaa ja mielipidettä asiaani, kenties jonkun omakohtaisen kokemuksen kautta. Moralisoijat voivat siis hypätä tämän aloituksen yli!
Minulla on ollut reilun vuoden mittainen salasuhde erääseen mieheen. Itse olen naimisissa, mies nykyään sinkku. Olemme ihastuneet kovasti toisiimme, alusta asti välillämme on ollut aivan käsittämätön yhteys niin monella tasolla, että kumpikin on ollut aivan ihmeissään. Näemme toisiamme n. pari kertaa kuussa ja ä´näiden tapaamisten välillä ikävä on kova. Muuten sitten kirjoittelemme päivittäin.
Tänään minulle selvisi kuitenkin, että mies on joku aika sitten tavannut erään sinkkunaisen. Tavannut siis kerran vain kuulemma, käyneet kahvilla ja jutelleet. Kuulemma mitään säpinän tapaistakaan ei ollut, ja nainen ei kuulemma ollut millään tavalla miehen mieleen. Korkeintaan joissain asioissa erinomainen keskustelija.
Loukkaannuin tästä todella paljon. En itsekään oikein tiedä että miksi. Jotenkin kai kuvittelin, että koska meillä on niin ainutlaatuinen suhde, ansaitsisin kuulla, jos hän suunnittelee jonkun kanssa kahvittelua yms.Mies itse sanoi, ettei tapaamisessa todellakaan ollut mitään ja vertasi vain naista minuun. Onko minulla oikeutta olla loukkaantunut? Yritän välttää termiä mustasukkaisuus viimeiseen asti.
Niin tai näin, luulen että minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa suhde, koska jotenkin käsitykseni koko ihmisestä on muuttunut ja olen vain todella surullinen.
Kommentit (8)
Ai että sinulla on oikeus pitää kahta miestä ja hänellä ei kahta naista. Ja en kyllä usko ollenkaan tuohon, ettei olisi kiinnostunut toisesta naisesta. Eihän hän voi sinua mitenkään vakavana suhteena pitää, koska sinulla on kuitenkin puolisosi.
Ei ole sinulla oikeutta olla loukkaantunut.
Valheessa eläessä on hyvä tottua siihen, että se kylmä ja märkä rätti osuu omaankin naamaan joskus.
Luuletko oikeasti tai oletko luullut että tälle miehelle riittäisi vain sinä ja salasuhde? Miksi pitäisikään koska sinullakin on miehesi.
Uskomatonta logiikkaa sulla.
Sori, ei heru sympatiaa. Niiin makaa kuin petaa. Ja sitä saa mitä tilaa... oliko muuta mitä halusit kuulla?
No kyllä loukkaantuisin jos salakultani treffaisin jotakuta toista. Eihän ihminen ole mikään robotti, vailla tunteita. Varsinkin jos ei kerro toiselle aikeistaan. joten kyllä, minä olisin hyvinkin loukkaantunut
Miksi sulla olisi oikeus olla loukkaantunut siitä, että miehellä on toinen, onhan sullakin?
Jos suhteenne on niin ainutlaatuinen niin miksi olet naimisissa toisen kanssa ja vain salaa tämän ainutlaatuisen kanssa?
Siis onko teillä pelisäännöt vai ei?
Et voi kysyä meiltä, vierailta ihmisiltä, mitkä ovat sinun suhteesi pelisäännöt. Ne pitää sopia sen ihmisen kanssa, jonka kanssa suhdekin on. Omasta mielestäni olisi kohtuutonta sinulta vaatia, että mies ei tapaile ketään muuta, koska itse olet "muun" kanssa avioiliitossa.
On ihan selvää, että mies oli kiinnostunut tästä toisesta naisesta. Voi olla, ettei heistä olisi tullut sen enempää, mutta mies antoi naiselle mahdollisuuden. Tietenkin antoi, koska sinulla ja hänellä ei ole tulevaisuutta.
Vai onko muka? Siitä päätätte tietysti te. Mutta et voi olettaa, että mitään pelisääntöjä on, ellei niistä ole päätetty.
Pahoittaisin mieleni jos olisin salasuhteessa. Silti ajattelisin, ettei minulla ole oikeutta estaa hanta luomasta suhdetta johonkuhun toiseen.
Miksi se olisi sun suhteen jotenkin tosissaan kun et ole itsekään.Koska jos olisit niin olisit itsekin sinkku.