Etä haki tänään lapsen ilman lupaa hoidosta.
Onko tämä ihan ok? Isäviikonloppu oli kyllä nyt, mutta ei oltu sovittu, että etä hakee lapsen hoidosta. Nyt lapsi, 3v, joutui yllättäen isälleen. Aamulla sanoin vaan normaalit heipat.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 19:10"]
päivähoito teki virkavirheen t. lto
[/quote]
Millä perusteella? Meillä on kuitenkin yhteishuoltajuus ja olen ilmoittanut hoitoon, että lapsen isä saattaa välillä hakea lapsen. Nyt en vaan ollut erikseen ilmoittanut pph:lle.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:46"]
Asiasta ei sovittu loppuun asti, koska se jäi kesken minusta riippumattomista syistä! Eksä alkoi työpäivän aikan tällaista ehdottamaan enkä minä töissä ollessani voi tekstailla. Oli sitten vaan hakenut.
Minun mielestä aika ikävä temppu, ennenkaikkea lapsen kannalta.
ap
[/quote]
Siis miten niin sopimatta? Siis tässähän sä just sanot että tekstarilla ilmoitti. Ei sen tarvitse odottaa sun lupaa/hyväksyntää omana isäviikonloppunaan!
Oma äitini on juuri tuollainen. Hän luulee aina että kaikki ajattelevat juuri niin kuin hän itse, eli lapsi saa kauheat traumat, jos isä hakee hänet suoraan päivähoidosta. Sen sijaan jos äiti tahtoo itse hakea lapsen koska vain mistä tahansa, niin eihän lapsi nyt siitä traumatisoidu, vaikka kyseessä olisi täysin samanlainen toiminta, mutta tällä kertaa äidin tekemänä! Silloin sillä sopimisellakaan ei ole niin väliä, äiti kun on päättänyt, että lapsi ajattelee juuri niin kuin hän tahtoo lapsen ajattelevan.
Tuollaiset ihmiset ovat pidemmän päälle todella kuvottavia ja saavat aikaa todellisia sotkuja omilla kuvitelmillaan ja mielihaluillaan.
Ja korostetaan nyt, että rinnastan tähän käytökseen ap:n, en hänen exäänsä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 19:13"]
17: ei missään tapauksessa näin. Lapsi menee moisesta vain enemmän hämilleen. Lapsi vaistoaa herkästi vanhemman tunnetilat, ja kun äiti tässä tapauksessa vaikuttaisi olevan ahdistunut, kun joutuu olemaan lapsestaan erossa, se todennäköisesti tarttuisi lapseenkin.
Parasta antaa lapsen olla rauhassa isällään ja nauttia omasta ajasta alkavana viikonloppuna.
Ilmeisesti ero on aika tuore, kun tällaisista asioista vielä ahdistuu?
[/quote]
No ei ole tuore.
Mutta ihan oikeastiko teitä ei YHTÄÄÄN haittaisi, että kun päivän päätteeksi pääsette puhelimen ääreen ja kysymään hakuaikaa, niin lapsen isä ilmoittaisi, että haki lapsen jo?
Lapsella ja isällä ei ole mitkään kauhean hyvät välit, isä ei esim. soittele lapselle viikonloppujensa välillä puhumattakaan, että ihan livenä näkisi. Aikaisemmin on hakenut hoidosta vain kerran. Lapsi on kuitenkin vielä TOSI pieni!
Soitin lapselle äsken ja sanoin ihan iloisesti terve, lapsi alkoi itkemään ja sanoi, että on ikävä.
ap
Meillä päiväkodissa sovittu ettei lasta luovuteta isälle ilman mun lupaa, yhteishuoltajuus. Lähivanhemmalla on oikeus päättää.
Aika ikävän tempun teit lapsellesi mielestäni, kun soitit. Olisit antanut lapsen olla rauhassa. Noin pieni lapsi elää hetkessä, ja soittaminen nimenomaan synnyttää ikävän, ei lapsi sitä samalla tavalla muuten tuntisi. Ja kontrolloimisesi vaikeuttaa sitä isäsuhteen syntyä. Isä on ihan yhtä paljon lapsen vanhempi kuin sinäkin.
Siis tässä ei oo missään muussa vikaa kuin minussa? :O
Isä ei ole yhtä paljon ainakaan tämän lapsen vanhempi, itse on sanonut, että hän pitää joka toinen vkl lasta ja maksaa elarit eikä tee yhtään enempää. Geenejä tietysti antanut yhtä paljon.
ap
17: ei missään tapauksessa näin. Lapsi menee moisesta vain enemmän hämilleen. Lapsi vaistoaa herkästi vanhemman tunnetilat, ja kun äiti tässä tapauksessa vaikuttaisi olevan ahdistunut, kun joutuu olemaan lapsestaan erossa, se todennäköisesti tarttuisi lapseenkin.
Parasta antaa lapsen olla rauhassa isällään ja nauttia omasta ajasta alkavana viikonloppuna.
Ilmeisesti ero on aika tuore, kun tällaisista asioista vielä ahdistuu?