Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka käytät täällä ilmauksia "kulta pieni", "kultaseni" ym....

Vierailija
12.04.2013 |

Millaisena koet itsesi? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välistä aika vanhaksi ja kokeneeksi moneen innokkaaseen kohkaajaan nähden...

Eikö se ole kumminkin parempi muotoilla asia noin kuin että haukkuisi jotakin hemmetin lapselliseksi vouhottajaksi?

Vierailija
2/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:09"]

Eikö se ole kumminkin parempi muotoilla asia noin kuin että haukkuisi jotakin hemmetin lapselliseksi vouhottajaksi?

[/quote]

Joo eli ylemmyyttä täytyy joka tapauksessa osoittaa, jos kerran vaihtoehdot ovat ylimielinen "no kuules kultaseni" tai haukkuminen. Ymmärrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on niin hellusia inttäessään

Vierailija
4/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:12"]

[/quote]

Joo eli ylemmyyttä täytyy joka tapauksessa osoittaa, jos kerran vaihtoehdot ovat ylimielinen "no kuules kultaseni" tai haukkuminen. Ymmärrän.

[/quote]

Ei ylemmyyttä ihmisenä, ainoastaan lievää ylemmyyttä jonkun mielipiteen suhteen. Tosiasia kuitenkin on, että aina osa kommenteista ON aika kärjistettyjä ja mustavalkoisia.

Vierailija
5/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Ei ylemmyyttä ihmisenä, ainoastaan lievää ylemmyyttä jonkun mielipiteen suhteen. Tosiasia kuitenkin on, että aina osa kommenteista ON aika kärjistettyjä ja mustavalkoisia.

[/quote]

Jos se on ylemmyyttä mielipiteen suhteen, niin miksi sitten käyttää henkilöönmenevää "kultaseni"-ilmausta?

Viimeksi tänään yhdessä pukeutumisketjussa joku dorka tuli kullittelemaan aloittajalle asiassa, jossa hän itse oli kaiken lisäksi ihan ulalla mutta ilmeisesti koki itse olevansa juuri erittäin vanha ja viisas ja kokenut. Sehän tuossa ilmaisutavassa niin ärsyttääkin, se kuviteltu ylemmyys. Toisin kuin kullittelija itse ehkä kuvittelee, niin hänen kommunikointityylinsä ei todellakaan anna hänestä "vanhaa ja viisasta" vaikutelmaa vaan pikemminkin säälittävän ja pätemisenhaluisen vaikutelman. Tarve tuntea ylemmyyttä ja vielä tuoda se esiin sille "alemmalle" kertoo aina enemmän siitä ylemmyydentuntoisesta kuin siitä, jonka hän kuvittelee olevan alempana.

Vierailija
6/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos se on ylemmyyttä mielipiteen suhteen, niin miksi sitten käyttää henkilöönmenevää "kultaseni"-ilmausta?

Viimeksi tänään yhdessä pukeutumisketjussa joku dorka tuli kullittelemaan aloittajalle asiassa, jossa hän itse oli kaiken lisäksi ihan ulalla mutta ilmeisesti koki itse olevansa juuri erittäin vanha ja viisas ja kokenut. Sehän tuossa ilmaisutavassa niin ärsyttääkin, se kuviteltu ylemmyys. Toisin kuin kullittelija itse ehkä kuvittelee, niin hänen kommunikointityylinsä ei todellakaan anna hänestä "vanhaa ja viisasta" vaikutelmaa vaan pikemminkin säälittävän ja pätemisenhaluisen vaikutelman. Tarve tuntea ylemmyyttä ja vielä tuoda se esiin sille "alemmalle" kertoo aina enemmän siitä ylemmyydentuntoisesta kuin siitä, jonka hän kuvittelee olevan alempana.

[/quote]

En ota vastuuta nyt kenenkään muun kommentoinnista, joten ihan turhaan siellä kultaseni kiukuttelet. Jos joku on väärässä, osoitat sen vasta-argumenteilla hänelle, kaiketi.

Enkä myöskään kommentoi henkilöä negatiivisesti, vaan suorastaan hellästi, tarkoituksena rauhoitella kiukkua, joka vaikuttaa lapselliselta purskaukselta. Minkä lisäksi ainakin minä aina myös perustelen kantani siitä, miksi tuo kommentoija mielestäni on väärässä.

Vierailija
7/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneempana kuin sinä, ap. Mistä tämä itkupotkuraivari? Jäitkö alakynteen kiistassa?

Vierailija
8/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kannan perustelemisen lisäksi täytyy muistaa alentaa toinen "kultaseksi"? En usko, että olet niin naiivi, että oikeasti uskoisit nettikullittelun jotenkin rauhoittelevan kenenkään kiukkua. Heh.

Vierailija
9/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:23"]

Kokeneempana kuin sinä, ap. Mistä tämä itkupotkuraivari? Jäitkö alakynteen kiistassa?

[/quote]

Ylemmyydentuntoko se siellä saa sut kuvittelemaan, että mulla on itkupotkuraivari? Mulla on ihan normaali olotila. Tuokin on hyvin tyypillistä kullittelijalle, olla niin varma omasta tietämisestään ja erinomaisuudestaan, että oletetaan toisista asioita. Varmasti nyt se, että korjaan väärän olettamuksesi vain vahvistaa kuvitelmaasi itkupotkuraivarista, koska sellaiseenhan sulla on tarve uskoa.

ap

Vierailija
10/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en oleta. Mutta joskus katsos se on se päällimmäinen tunne, kun joku on oikein naiivi ja kiukuissaan, että huokaus, voi lutukkaa....

Ymmärrän kyllä, että sinua se nyppii. Muistan itsekin nuorena, että kyrsi, jos joku vanhempi kiistan tiimellyksessä alkoi kommentoida tyyliin "sä olet niin nuori, ettet vielä tätä vaan oikein ymmärrä..." Mutta se tiedätkös vaan ON välillä niin, eikä kaikkea jaksa alkaa selittää juurta jaksaen, kun tajuaa, että toisella ei vielä ole selkeästi välineitä ymmärtää asiaa.

Sen verran hyvin muistan kuitenkin tuon nuoruuden tunteen, että en koskaan jätä perustelematta kantaani ja heitä PELKKÄÄ kultasta peliin.

-2-

Vierailija
11/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:23"]

[/quote]

Ylemmyydentuntoko se siellä saa sut kuvittelemaan, että mulla on itkupotkuraivari? Mulla on ihan normaali olotila. Tuokin on hyvin tyypillistä kullittelijalle, olla niin varma omasta tietämisestään ja erinomaisuudestaan, että oletetaan toisista asioita. Varmasti nyt se, että korjaan väärän olettamuksesi vain vahvistaa kuvitelmaasi itkupotkuraivarista, koska sellaiseenhan sulla on tarve uskoa.

ap

[/quote]

hahaha, kuule, ei, se sun kiukkusi näkyy kaikista kommenteistasi

Vierailija
12/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, sain kyllä erittäin hyvin vastauksen juuri siihen, mitä aloituksella hain. Eli että kullittelijoilla on tarve päteä. Oikeasti fiksu, filmaattinen, kypsä ja keskustelutaitoinen ihminen pystyy esittämään asiansa ilman alentuvaa suhtautumistakin.

Hassua on myös tuo minun tunkeminen "nuoren" muotiin, tietämättä ikääni ollenkaan (joka todellisuudessa kolkuttelee keski-iän alarajaa). Tietenkin myös sana "katsos"  sinne sujahti mukavasti tekstiin, kenties ihan tarkoituksella ja ärsyttämisen vuoksi. Pahoittelen, mutta ärsyttäminen ei nyt onnistu, etkä myöskään vakuuta minua omasta ylemmyydestäsi. Itseäsi sen sijaan kovasti ainakin näyt yrittävän vakuuttaa, sanavalinnoistasi päätellen.

Näin psykologiselta kannalta aika hauska reaktio oikeastaan, tuollainen pätemisen ja pönkityksen turbovaihde päälle, kun joku kehtaa kritisoida alentuvuutta.

ap

Vierailija
13/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:40"]

Kiitos, sain kyllä erittäin hyvin vastauksen juuri siihen, mitä aloituksella hain. Eli että kullittelijoilla on tarve päteä. Oikeasti fiksu, filmaattinen, kypsä ja keskustelutaitoinen ihminen pystyy esittämään asiansa ilman alentuvaa suhtautumistakin.

Hassua on myös tuo minun tunkeminen "nuoren" muotiin, tietämättä ikääni ollenkaan (joka todellisuudessa kolkuttelee keski-iän alarajaa). Tietenkin myös sana "katsos"  sinne sujahti mukavasti tekstiin, kenties ihan tarkoituksella ja ärsyttämisen vuoksi. Pahoittelen, mutta ärsyttäminen ei nyt onnistu, etkä myöskään vakuuta minua omasta ylemmyydestäsi. Itseäsi sen sijaan kovasti ainakin näyt yrittävän vakuuttaa, sanavalinnoistasi päätellen.

Näin psykologiselta kannalta aika hauska reaktio oikeastaan, tuollainen pätemisen ja pönkityksen turbovaihde päälle, kun joku kehtaa kritisoida alentuvuutta.

ap

[/quote]

En nyt tiedä, kenelle puhut, mutta kannattaa suhtautua tosiaan asiaan huumorilla, joka ei tosin kovasti kommenteissasi kuulla lävitse.

Ihan sinä itsekin ilkeilet joka kommentissasi, joten vähänkö hassua, että syytät siitä  meitä "kullittelijoita". En minä ketään kultaseksi kutsu, jollei hän ole ensin aggressiivisesti haukkunut muita ja kohkannut.

-2-

Vierailija
14/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhah, jos tosiaan haluaa saada asiansa läpi ja jonkin jutun ymmärretyksi, niin tuo kultaseni on varmaan viimeinen ilmaisu, jota kannattaa käyttää! Uskomatonta, että yritätte perustella, että se kuuluisi normaaliin keskusteluun.. Ei nimittäin anna mitään vanhaa ja kypsää kuvaa kenestäkään. Vaikutatte siltä, että itsellänne on niin mustavalkoiset mielipiteet, että toisen sanomaa ei edes kuunnella hänen oletetun nuoruutensa takia. Toivon kuitenkin, että olette oikeasti provoja te kullittelijat.

Vierailija
15/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:40"]

ap

[/quote]

En nyt tiedä, kenelle puhut, mutta kannattaa suhtautua tosiaan asiaan huumorilla, joka ei tosin kovasti kommenteissasi kuulla lävitse.

Ihan sinä itsekin ilkeilet joka kommentissasi, joten vähänkö hassua, että syytät siitä  meitä "kullittelijoita". En minä ketään kultaseksi kutsu, jollei hän ole ensin aggressiivisesti haukkunut muita ja kohkannut.

-2-

[/quote]

Mä kiinnitän ihan työkseni huomiota vuorovaikutuksen keinoihin ja tapoihin, kohkaamisenakin sen kai voi sitten nähdä jos kirjoittaa asiasta vähän vähemmän "akateemiseen" tyyliin keskustelupalstalle. Sulla on nyt niin sinnikäs uskomus, että en mä ala sen kanssa sen enempää kisaamaan. Kun ihmisellä on riittävän suuri tarve uskoa jotakin, niin ei sitä uskomusta oikein saa muutettua millään. Eikä ehkä tarvitsekaan, mä sain jo kuitenkin alkuperäiseen kysymykseeni vastauksen.

ap

Vierailija
16/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:49"]

Ahhah, jos tosiaan haluaa saada asiansa läpi ja jonkin jutun ymmärretyksi, niin tuo kultaseni on varmaan viimeinen ilmaisu, jota kannattaa käyttää! Uskomatonta, että yritätte perustella, että se kuuluisi normaaliin keskusteluun.. Ei nimittäin anna mitään vanhaa ja kypsää kuvaa kenestäkään. Vaikutatte siltä, että itsellänne on niin mustavalkoiset mielipiteet, että toisen sanomaa ei edes kuunnella hänen oletetun nuoruutensa takia. Toivon kuitenkin, että olette oikeasti provoja te kullittelijat.

[/quote]

Eiköhän siinä pikkuisen ainakin ole tahallista ärsytysyritystä mukana...

Mutta kiva, että joku muukin on tehnyt samanlaisia havaintoja ja ajattelee samoin. Etten ihan yksinäni täällä näiden "kypsien ja kokeneiden" kanssa keskustele ;)

ap

Vierailija
17/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:22"]

Enkä myöskään kommentoi henkilöä negatiivisesti, vaan suorastaan hellästi, tarkoituksena rauhoitella kiukkua, joka vaikuttaa lapselliselta purskaukselta. Minkä lisäksi ainakin minä aina myös perustelen kantani siitä, miksi tuo kommentoija mielestäni on väärässä.

[/quote]

Sulla on aika huonot sosiaaliset taidot jos luulet että toi "kultaseni" jotenkin rauhottaa :D Tekopyhää pätemistä...

Vierailija
18/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaseni, miksi sinua häiritsee tämä niin kovin paljon? Koita päästä ärsytyksestäsi yli kultaseni, kulta, rakas.

Vierailija
19/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla sitä käytetään ärsyttävällä tavalla. Sen sijaan kasvotusten käytettynä se harvoin ärsyttää, se on enemmän sellainen:"pidän sinusta silti vaikka olemmekin eri mieltä".

Vierailija
20/37 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan henkilöön menevään argumentointiin tai muuten ala-arvoiseen nimittelyyn paskalla argumentoinnilla, koska 1) näitä tekstejä suoltavat eivät muuta ansaitse, ja 2) koska heidän kanssaan ei voi normaalisti keskustella, saa heistä näin ainakin jotain hupia irti. Pyrin toki käyttämään vähän mielikuvituksellisempia ilmaisuja kuin "kultaseni". Miten olis vaikka pikku rusinakeksini?

"Millaisena koet itsesi?" on vähän liian laaja kysymys näin yhteen viestiin, tarkennatko vähän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan