hiuspuuteri vai kuivashamppoo
Onko kenelläkään kokemuksia kuivashamppoosta tai hiuspuuterista? Ostin juuri hiuspuuterin ja nyt mietityttää sopiiko se edes tummahiuksiselle? Minulla hiukset rasvoittuvat todella nopeasti, ja pakko pestä hiukset päivittäin. Haluaisin päästä tilanteeseen että hiukset tarvitsee pestä 2-3 päivän välein. Minulla on olkapäille ulettuvat ohuet hiukset ja jos pidän vapaana ne niin kulkee päätä myöden.
Kommentit (17)
Googlella löysin tälläisen, jossa on kuvakin miten samppoo vaikuttaa todella tummiin hiuksiin
http://timangy.blogspot.fi/2010/03/klippoteket-kuivashampoo-klippoteket.html
2
Tummille hiuksille on olemassa tummaa/mustaa hiuspuuteria, joka ei tee tukkaa harmahtavaksi. Hiuspuuteri kuitenkin tekee omat hiukseni jotenkin tahmeiksi ja raskaiksi, likaisen tuntuisiksi ja ainakin mun hennolle tukalle tuuheuttamaan ja ns. tokapäiväksi pesuväliä pidentämään sopii paremmin kuivashampoo.
Viviscal Volyymikuitu on minusta parasta. Sitä on erikseen tummalle ja vaalealle tukalle. Minä käytän sitä tumman tukan versiota, kun on mustanruskea tukka, ja värittömät hiuspuuterit ja kuivashampoot tekee samean ja harmaan näköiseksi. Ja kohottaakin kyllä ihan eri tavalla tuo Volyymikuitu kuin tavalliset hiuspuuterit.
Hiuspuuteri on käsittääkseni muotoilutuote, jota voi käyttää esimerkiksi hiusgeelin tai vahan sijasta. Se ei ole missään nimessä sama asia kuin kuivashampoo ja hiuspuuteria tulee laittaa aina puhtaisiin hiuksiin. Omaan tummaan tukkaan hiuspuuteri on kyllä naamioitunut oikein hyvin.
Suosittelen sitä pesemistä. Voiko ällöttävämpää olla kuin likainen tukka, jota on yritetty naamioida jollain puuterilla? Mikä siinä pesemisessä on niin vaikeaa että sitä pitää lykätä mahdollisimman pitkään? Lykkäätkö muutakin peseytymistä monta päivää ja yrität piilottaa sen jollain tuotteilla?
Mä pesen hiukset samalla kun käyn aamuisin suihkussa. En näe siinä mitään vaivaa. Kiva olla puhdas kauttaaltaan.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:33"]
Hiuspuuteri on käsittääkseni muotoilutuote, jota voi käyttää esimerkiksi hiusgeelin tai vahan sijasta. Se ei ole missään nimessä sama asia kuin kuivashampoo ja hiuspuuteria tulee laittaa aina puhtaisiin hiuksiin. Omaan tummaan tukkaan hiuspuuteri on kyllä naamioitunut oikein hyvin.
[/quote]
Mutta hiuspuuteri myös estää rasvoittumista aika tehokkaasti, koska se nostaa hiukset irti päänahasta. Mulla ainakin jos en käytä hiuspuuteria, on pakko pestä joka päivä, hiuspuuteria käyttämällä riittää joka kolmas päivä. Eli hiuspuuteri ei pese, mutta ennaltaehkäisee rasvoittumista mikä on käsittääkseni juuri se mitä ap kaipaakin.
Kaikkien iho ja hiukset ei kestä päivittäistä pesua, kuivuvat liikaa. Esim. vaalennettu, käsitelty hius rapisee päivittäisistä pesuista ja käsittelyistä latvastaan todella nopeasti. Toisaalta joillain on sen verran pidempi tukka tai pitkää laittamista vaativa hiusmalli tai hiuslaatu, että joka-aamuinen suihku ja hiustenpesu ei välttämättä mitenkään toimi omaan aikatauluun sovitettuna. En itsekään jaksaisi herätä aamuviideltää suihkuun ja tukkaa laittamaan, jotta ehtisin tekemään omat ja lasten aamutoimet ja ehtisin ajoissa töihin. Se, että päivittäinen pesu sopii sinulle, ei kerro kuin sinulle sopivan mallin toimia. Et tiedä toisten tilanteesta mitään, joten ei kannata toitottaa omaa tyyliään ainoana oikeana.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:37"]
Suosittelen sitä pesemistä. Voiko ällöttävämpää olla kuin likainen tukka, jota on yritetty naamioida jollain puuterilla? Mikä siinä pesemisessä on niin vaikeaa että sitä pitää lykätä mahdollisimman pitkään? Lykkäätkö muutakin peseytymistä monta päivää ja yrität piilottaa sen jollain tuotteilla?
Mä pesen hiukset samalla kun käyn aamuisin suihkussa. En näe siinä mitään vaivaa. Kiva olla puhdas kauttaaltaan.
[/quote]
Sulla on varmaan lyhyet hiukset? Mulla on vyötäröön asti pitkä paksu tukka, joten aika hiton aikaisin saisi herätä jos haluaisi että sen tukan ehtii myös kuivata ennen töihinlähtöä...
Mä pesen hiukset talvisinn vain kerran viikossa ja kesällä kaksi kertaa viikossa. Eikä ne ole koskaan likaisen näköiset. Useimmat ihmiset voi totuttautua harvempaan pesuun, ihan kaikki ei. Usein juuri tiheät pesut ylläpitää sitä että päänahka tuottaa yhä enemmän rasvaa. Se huomaa pintakerroksen kuivaksi kun shampoilla on pesty kaikki päänahan rasva pois, ja tuottaa tilalle uutta rasvaa, minkä seurauksena ihminen tihentää pesua, ja päänahka taas lisää rasvantuotantoa, ja noidankehä on valmis.
Itse 'keksin' juuri hiuspuuterin nerokkuuden. En halua/ehdi pestä hiuksia joka päivä, vaan olen pessyt joka toinen päivä, jolloin joka toinen päivä tukka on tuntunut vähän rasvaiselta ja lättänältä. Hiuspuuterin kanssa tukka sekä asettuu tosi pienellä vaivalla hyvin että jotenkin häivyttää rasvaisuuden tunteen. Tummassa tukassa ainakaan Dermosilin hiuspuuteri ei näy.
Hiuspuuteri on hiusten muotoiluun, ei puhdistukseen. Sitä kannattaa käyttää suht puhtaisiin hiuksiin, jos haluaa volyymiä. Kuiva shampoo on parempi rasvaisuuden poistaja! Ja tuotteissa lukee yleensä mikäli sopivat myös tummille hiuksille. :) Kannattaa kuitenkin varmistaa kampaajalta/myyjältä sopivuus, koska niissä ei aina lue sitä. :) Itselläni ruskeat hiukset ja olen todennut hyväksi ihan perus marketti kuivashampoot, esim. biotzell (varma valinta tummalle tukalle) sekä herbina, joka sopii ainakin tälläisille hieman vaalean ruskeille. :) Hiuspuutereista olen käyttänyt got"ben volume juttua lilasta purkista ja on toiminut niin mustaan kuin vaaleanruskeaan tukkaan.
Mä suosittelen kyllä suihkutettavaa kuivashampoota!
Hiusten muotoiluun puuteri on varmasti parempi, mutta ainakin minulla hiuspuuteri tekee hiuksista harmaat (luonnostani blondi) ja todella raskaat ja tahmeat. Jos joku tekee tukan likaisen oloiseksi niin juurikin puuteri.
Sitä puuteria laitetaan vain vähän tyveen, jolloin se sekä kohottaa että tekee puhtaamman tuntuiseksi. Vaikka varmaan riippuu hiuslaadustakin.
Miten terveellisiä nämä suihkutettavat shampoot on? Minua ainakin yskityttää ne ja mietin, että meneeköhän sitä keuhkoihin ja sehä ei ole hyvä. Ja en siis mitenkään ylettömästi suihki, ihan vaan vähän tyveen. Ja entäs, jos on raskaana, pitäsikö välttää kokonaan kuivashampoota kuten hiuslakkaakin?
Itse olin samassa tilanteessa noin vuosisitten, että jouduin pesemään tukkaani joka päivä. Sitten ostin kuiva shampoota jonka avulla pystyin nippa nappa pidentämää väliä kahteen päivään. Siitä ei mennyt kuin muutama kuukausi kun tukka alkoi pysymään hyvin puhtaana 2-3 päivää ilman kuivashampootakin. Eli liika peseminen rasvoittaa tukkaa.
Kehottaisin tuohon samaan. Alussa se vähän risoo mutta pidä tukkaa joka toinen päivä kiinni.
Itse olin samassa tilanteessa noin vuosisitten, että jouduin pesemään tukkaani joka päivä. Sitten ostin kuiva shampoota jonka avulla pystyin nippa nappa pidentämää väliä kahteen päivään. Siitä ei mennyt kuin muutama kuukausi kun tukka alkoi pysymään hyvin puhtaana 2-3 päivää ilman kuivashampootakin. Eli liika peseminen rasvoittaa tukkaa.
Kehottaisin tuohon samaan. Alussa se vähän risoo mutta pidä tukkaa joka toinen päivä kiinni.
Kannattaa myös siirtyä miedompaan shampooseen. Itse olen siirtynyt käyttämään sulfaatitonta shampoota ja hiuspohja ei rasvoitu enää kuten ennen, koska en myöskään pese sitä liian puhtaaksi.
Prismasta ostin Urtekramin shampoota ja hoitoainetta edullisesti.
Joo.
Mulla on kans tummat hiukset ja markettikuivasamppoot teki juuren harmaan näköiseksi. Kaverin suosittelusta ostin Stockalta vaaleanpunaisessa pullossa olevaa kuivasamppoota ja kun sitä laittaa vähän ja harjaa kunnolla niin on tosi hyvä. Tietenkin aine tekee juuren vähän matan näköiseksi, mutta se kai onkin tarkoitus.