Suoramarkkinointi Mega ja asiakasneuvottelijan palkka
Kuinka paljon tuolla Megassa mahtaa olla tuo takuupalkka + provisio?
Kommentit (11)
Onko ihan laillista, että takuupalkka on alle minimipalkan??
Olin Megalla töissä kun opiskelin eli noin 14 vuotta sitten :D Tuntipalkka oli 25 mk eli 4 euroa, eipä ole siitä näköjään kauheasti noussut :) Ansio jäi kyllä aika pitkälle tuohon, ehkä 30 mk tais olla mun keskiansio tunnilta. Yhden kesän jaksoin, pakkohan se oli, kun ei pienessä kaupungissa (Kouvola) juuri muita kesätyöpaikkoja ollut.
Oon itte täl hetkel Megall töissä opiskelun ohella, ja voin sanoo et jos ahkerast tekee töitä, ni tienaa ihan mukavast. Teen yleensä 3 pv/vko ja palkkaa tulee kuussa se 500-900. Enkä ole edes parhaita myyjiä. Ei oo ollu mitään ongelmia palkkojen tulon kanssa, lomalisätki ilmesty tilille vuoden vaihteessa. Tosi mukavia ihmisiä ainakin meijjän toimistolla. Ja pomo on ihan parhaimmasta päästä. Tosi joustavat työ ajat^^
Aloitin tällä viikolla ja nyt olen kaksi vuoroa (1 vuoro 4,5 h) tehnyt. Toisella vuorolla 7 kauppaa, vaikka kokemusta myyntityöstä ei ollut. Asiakkaatkin ovat olleet mukavia, niinhän sitä sanotaan, että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Mulla n. 70 € jo plakkarissa, lähtee varmaan vieläkin paranee kun harjoittelen. Ei mitään hämäriä pistesysteemejä, kun lähtee illalla niin tietää kuinka paljon on tienannut. Tosiaan tuntipalkka on 5,15 €/ h, mutta jos provikat ylittää tuon summan niin sitten maksetaan vain provikka. Tuon tuntipalkan saa vaikkei myisi mitään. Muutenkin tuntui luotettavalta ja rehdiltä paikalta heti kun astuin sisään.
Mega oli ennen hki samassa rakennuksessa kun mun duuni, megalaisista varmaan 90% veti röökiä, karseeta ramppaamista jatkuvasti.
6:lla kaupunki Kymenlaaksossa, en erittele tarkemmin.
Naurettavaa että puhelinmyyjälle keksitään kaikkia 'hienoja' nimityksiä kuten asiakasneuvottelija, ajanvaraaja tms. Varmasti osittain siksi että harhautetaan ihmisiä hakemaan ko. työtä.
haha. Aika varmaan siksi että jokainen nuista on eri tehtäviä. Ajanvaraaja on nimensö mukaan ajanvaraaja ei myyjä. Asiakasneuvottelia taas on puhelin myyjä. Eli neuvottelee asiakkuuksia =D Ooks iha perillä asioista ? :D
Takuupalkka on 5,15€/ tunti, ei suuri, mutta tarkoitus onkin tienata omalla myynnillä eli provisiolla. Jos et myy niin firmakaan ei tienaa. Hyvät myyjät saavat hyviä tuloja ja huonot taas huonoja tuloja, mutta ansainta siis reilua. Sama kuin tuotantopuolella työskentelevä saisi palkkaa siitä kuinka paljon tekee töitä. Palkat tulevat aina ajallaan ja ei ole mitään hämäriä palkkalaskentoja.