Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koiran hankinta kaduttanut? Jos, niin miksi?

Vierailija
29.06.2020 |

Terv. nimim. Pentu tulossa loppuviikosta ja jotenkin hirvittää

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä lukee, niin tuntuu, että ei todellakaan ole varaa hankkia koiraa. Miten noita koiria sitten on tässä maassa niin paljon? Ja todellakin kaiken maailman porukoilla, joilla ei tosiaan taida olla mitään tonnin, parin puskurirahastoa karvakuonolle.....

Vierailija
42/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan hoitajan puute tarvittaessa harmittaa. Hyvää hoitajaa ei tahdo löytyä maksuakaan vastaan. Parhaat hoitajat on olleet nuoria tai perheitä, jotka on ottaneetkin vähän ajan päästä oman koiran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentuaika on stressaavaa... Unettomat yöt alkuun, sisäsiisteysrumba jne.

Maailma on täynnä aikuisia kodintarpeessa olevia koiria. Kolmen koiran kokemuksella voin sanoa, että niiden potentiaalia monesti ylenkatsotaan ja lisäksi ihan turha tehtailla liikaa koiria maailmaan, olivat ne sitten rotukoiria tai vahinkoja. 

Vierailija
44/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua yllätti rahanmeno. Olin varautunut kuluihin, mutta välillä.niitä tulee liikaa. Yksi kapikuuri ja lasinsiru tassussa samaan aikaan, niin rahaa palaa.

Ja huomaan etten voi tarjota koiralle tarpeeksi ulkoilua. Mielestäni kolme pissatusta päivässä ei ole tarpeeksi. Valitsisin rodun jota voi kuljettaa mukana töissä ja kaikissa mahdollisissa paikoissa. Koira joutuu olemaan liikaa yksin kotona tai liian suuri osa päivästä ja yöstä.menee makoiluun.

Ei mitään koiraa voi viedä töihin, jos siellä on muita.

Vierailija
45/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli täysin terve koira. Ei tullut eläinlääkärikuluja.

Vierailija
46/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadutti siihen asti kunnes koira oppi kaikki tärkeät perusjutut mitä koulutukseen kuuluu. Sen jälkeen on ollut oikein mukavaa yhteiselo.

Vierailija
47/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei toistaiseksi ole vielä isoja kuluja koirasta koitunut, koska pysynyt terveenä eikä ole loukannut itseään. Lähinnä siis vain ruokiin ja rokotuksiin mennyt rahaa. Pieni koira kyseessä, alle 10 kiloinen, eli ruokaan ei tuhottomasti mene rahaa.

On kuitenkin välillä kaduttanut silloin, kun koira oli ihan pikku pentu. Sisäsiisteydestä ei meinannut tulla mitään, joten aloin käyttämään koiralla vaippoja. Vaippojen myötä oppi sisäsiistiksi todella nopeasti kakkaamisen osalta, koska ei halunnut kakkia vaippaan yhden kerran ja pyllyn pesun jälkeen :D huomasi, että ulkona lähtee vaipat aina. Käytettiin toki tiheään ulkona vaipoista huolimatta, jotta koira oppisi tekemään tarpeensa ulos mutta, että ei tarvii menettää hermojaan lätäköiden ja kakkojen takia sisätiloissa.

Yksin olemisen opettelu meni meillä todella hyvin. Aloitin siitä, että menin eri huoneeseen ja laitoin oven kiinni. Ekana päivänä vinkui pari kertaa perään, mutta avasin oven vasta, kun oli ollut vähintään 10 sekuntia hiljaa. Sitten jäi yksin kauppareissujen ajaksi ja pikku hiljaa pidennettiin. Meillä tosin koiran ei ole vielä tarvinnut olla yksin neljää tuntia pidempiä aikoja, sillä vanhin lapsista tullut aina koulusta kotiin 13.30 mennessä, ja viikonloppuisin ja lomilla ei juuri yksin tarvitse jättää. Helppo ottaa mukaan tuollainen pieni seurakoira.

Yhden koulutuksen olen laiminlyönyt, nimittäin toisen koiran kohtaamisen lenkillä. Hirveä vetäminen ja haukkuminen alkaa, eikä millään saa huomiota pois. Asutaan sen verran syrjässä, että ei ole paljoa koiria vastaan tullut. Kuitenkin kun vien paikkaan, missä koiria, ja saa olla ilman hihnaa nii leikkiä haluaa, ei siis ole vihainen.

Meillä onneksi tukiverkkoa, joka voi ottaa koiran hoitoon jos ei johonkin voida mukaan ottaa ja kyseessä pidempi reissu.

On nuo koirat kyllä ihan hirveä työmaa verrattuna kissoihin. Itse olenkin enemmän kissa ihmisiä, mutta mies ja toinen lapsista halusi ehdottomasti koiran.

Kiva kaveri, mutta tulisin toimeen ilmankin. Kissoja voisin omistaa vaikka kymmenen.

Vierailija
48/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaduttanut ikinä, koiria on ollut meillä jo yli 30 vuotta! Parhaimmillaan meillä oli yhteensä viisi koiraa, nyt vain yksi. Vakuutusta ei ole ollut yhdelläkään koiralla, ja olemme säästäneet sievoisen summan. Tuuria on toki ollut, että koirat eivät ole juuri sairastelleet - pikkuterrierit ovat melko terveitä rotuja.

Vierailija
49/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua yllätti rahanmeno. Olin varautunut kuluihin, mutta välillä.niitä tulee liikaa. Yksi kapikuuri ja lasinsiru tassussa samaan aikaan, niin rahaa palaa.

Ja huomaan etten voi tarjota koiralle tarpeeksi ulkoilua. Mielestäni kolme pissatusta päivässä ei ole tarpeeksi. Valitsisin rodun jota voi kuljettaa mukana töissä ja kaikissa mahdollisissa paikoissa. Koira joutuu olemaan liikaa yksin kotona tai liian suuri osa päivästä ja yöstä.menee makoiluun.

Ihanko keksit oman säännön?!?

Vierailija
50/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on allergisia.

Vierailija
51/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on allergisia.

No ei välttämättä. Tiedän koiria, jotka ovat työpaikalla mukana. 

Vierailija
52/52 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut parissa työpaikassa koira mukana. Toinen niistä oli peruskoulu. Kyllä se monissa työpaikoissa on ihan mahdollista ja jopa toivottua, esimerkiksi monissa vanhainkodeissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän