Ihmisten sairastelut aina työnantajan piikkiin!
Joka puolella pitäis säästää ja nyt sit tulee tää idioottimainen lakimuutos, että lomaa saa siirtää samantien, jos sairastuu. Jo nyt on perkele, kun heti menee työnantajan piikkiin, kun työntekijä yskäsee. Ennen sitä kutsuttiin huonoksi tuuriksi, jos lomalla sairastui. Nyt mennää saikkulappu kourassa firman kassan kautta takas kotiin potemaan.
Ja en ole yrittäjä, ihan työntekijä itse, mutta vituttaa nää saikuttelijat muutenkin. Tuntuu, että toisilla se kynnys jäädä pois töistä on hirveän alhainen ja se kostautuu muille ja nää samat on sit siirtelemässä lomiaan heti, kun kurkkua aristaa. Jostain nää rahat on sit pois, se on yks mikä on varma. Ei ne yrittäjätkään sitä rahaa pasko.
Kommentit (4)
Mä meinasin tukehtua kahviini kun luin lakialoitteesta. Miten Kokoomus on voinut antaa tuollaisen mennä läpi?! Se on typerintä ikinä.
Liika hyvinvointi tekee ahneeksi ja kun kaikki perusihmisoikeudet jo on, niin pitää alkaa keksiä tyhjästä näitä "vääryyksiä". Kyllä tämä on ihme, että meni läpi.
Jos halutaan minimoida kaikki yksilön riskit, olisi tämä mielestäni syytä tehdä valtion varoilla. Ja samaten tuoda yrittäjällekin oikeus kela-päivärahaan jo ensimmäisestä sairaspäivästä (koska hän ei voi saada sairausajan palkkaa itseltään).
Olen yrittäjä, joka saisi helposti työllistettyä 1-6 henkeä, mutta en uskalla, koska kyseessä on ala, jossa työ syntyy vain ihmisvoimin tekemällä. Työskentelen siis käytännön 'pakosta' yksin.
Samaa mieltä. Karenssiaika olis paikallaan.