Vierailija

Miehellä on ulosotossa noin 75 000€. Hän maksaa siitä kuukausittain lyhennystä. Pyrkii pääsemään velkasaneeraukseen, koska osa veloista on muiden aiheuttamia. Luottotiedot on ollut poissa 7 vuotta.

Mies sanoo liiketoimintansa sujuvan loistavasti.
Pyytää kerran kuussa tai kahdessa minulta 30-500€ lainaa viikoksi tai pariksi. Miehellä on harrastus, johon tuhlaa ja jättämällä ostamatta siihen liittyviä asioita, ei tarvitsisi lainata minulta.

Minulla on pienet tulot, miehellä on isot tulot.

Minulla on luottotiedot ja hoidan asiani niin ettei tarvitse pyydellä lainaksi. Asuntolainaa minulla on 190 000€, eli olen enemmän veloissani kun tuo mies. Hoidan itse velkani, koska oman kodin hankinta on ollut minulle tärkeä. En ostele mitään ylimääräistä.

Nyt on asianlaita niin, että päätin lopettaa rahan vippaamisen miehelle, että oppii käyttämään tulojensa mukaan sitä. Hän raivostui minulle ja olen kuulemma kiusaaja, kun en hänelle rahaa lainaa. Annoin 30€.
Saan tuosta rahan lainaamisesta sen kuvan ettei hänellä ole asiat hallinnassa, vaikka väittää kaiken olevan loistavasti.
Huusi minulle kuinka parisuhteelle ei ole aikaa, jos en hänelle lainaile. Nähtiin 19.6. ja sen jälkeen 28.6., eli parisuhde ei vie paljon aikaa. Hän tekee töitä aamusta iltaan ja välillä ehtii onneksi lapsiaan hoitaa.

Olen tarjoutunut auttamaan häntä kartoittamaan tilanteen esim excelin avulla, että missä mättää, että rahat ovat loppu. Ei kelpaa, koska hänellä on kaikki selkeänä päässä. Minä en kuulemma ymmärrä, koska en ole yrittäjä. Olen kouluttautunut maisteriksi, hän on ylioppilas. Vaikka en ole yrittäjä ymmärrän siihen liittyviä asioita ja ymmärrän numeroiden päälle. Hänen mielestään en.

Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Lainaisotteko miehelle?

Mitä mieltä olette hänen erouhksoluista, kun lopetin rahan lainaamisen?
Osasyy lopettamiseen oli se, että hän ei ikinä pyytänyt lainaa nätisti, vaan alkoi kummallinen äkäisyys ja mun haukkuminen ja lopulta tajusin kaavan ja ymmärsin, tilanteen sattuessa, että taas on rahaa vailla.

Hän sanoo tienaavansa 500€ päivässä. On kuulemma rahan hukkaa nähdä minua.
Minä tienaan 100€-125€ päivässä. Olen vain arkidon töissä.

Lainaisitteko miehelle rahaa?
En
En
97.3%
Kyllä
Kyllä
1.4%
Muu, mikä?
Muu, mikä?
1.1%
Ääniä yhteensä: 345

Sivut

Kommentit (69)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lapsia hoitaa ja järjestää heille aikaa kuten olen pyytänyt. Yhteishuoltajuus lasten äidin kanssa, vaikka on etä, toinen lapsi enemmän isällä ja toinen äidillä. Isä tekee lasten kanssa kodin ulkopuolella kaikenlaista. Se on hyvä.

Eiköhän hänellä ole tarkoitus maksaa velkoja, kun on joku suunnitelma.

Vierailija

Kuulostaa vähän vinoutuneelta suhteelta. Olen sillä tavalla vastaavassa tilanteessa, että miesystäväni (meillä on erilliset kodit ja taloudet) on talousvaikeuksissa, ulosottoa jne ja toisinaan pyytää rahaa lainaan. Mutta ensinnäkään hän ei koskaan oleta, että lainaisin enkä tietenkään aina voikaan. Toiseksikin hän ei koskaan kiristä tai syyllistä tai ylipäätään kieltäytymisestäni ei koidu minulle mitään ikäviä seurauksia tai jotain sellaista, että hän kohtelisi minua eri tavalla. Ja tiedän, että hän välttää pyytämistä viimeiseen asti ja menee ennemmin ruokajonoon, kuin pyytää minulta rahaa. Silti se tilanne silloin tällöin tulee. 

Tsemppiä! Hyvä, kun kirjoittelit tänne ja ehkä sun kannattaisi ihan puhua jollekulle ulkopuoliselle tuosta asiasta. Syyllistäminen ja uhkailu MISTÄÄN SYYSTÄ ei kuulu hyvään ja rakkaudelliseen suhteeseen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsia hoitaa ja järjestää heille aikaa kuten olen pyytänyt. Yhteishuoltajuus lasten äidin kanssa, vaikka on etä, toinen lapsi enemmän isällä ja toinen äidillä. Isä tekee lasten kanssa kodin ulkopuolella kaikenlaista. Se on hyvä.

Eiköhän hänellä ole tarkoitus maksaa velkoja, kun on joku suunnitelma.

Eli joka kerta kun tapaatte hän ”lainaa” sulta 30-500€, joista yhtäkään velkaa ei ole maksanut vielä takaisin? Joo, lainaa vaan. Ota pikkusen lisälainaa omiin nimiisi pankista, että ei miesparan tarvitse kahden viikon välein olla ruinaamassa.

Vierailija

Jos miehen mielestä kaikki on ok ja hoitaa raha-asiat hyvin, niin miksi kuitenkin haluaa  lainaa sinulta?

En luottaisi mieheen varsinkin kun selkeästi kiristää seurustelun nimissä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos miehen mielestä kaikki on ok ja hoitaa raha-asiat hyvin, niin miksi kuitenkin haluaa  lainaa sinulta?

En luottaisi mieheen varsinkin kun selkeästi kiristää seurustelun nimissä. 

Hän käyttää kaiken mikä tulee. Linkkasin hänelle tietoa puskuritahastossa ja hän sanoi:
"Vitit.Oon sanonut, että aika ei riitä parisuhteelle. Jos pitää olla jotain puskurirahastoja niin me ei ehditä näkemään."

Vierailija

tapaisin miestä enää siinä toivossa, että maksaisi velkansa takaisin. Tuskinpa maksaa. Teittekö velkakirjan? kannattaa pyytää niitä rahoja takaisin listan kanssa, kun siinä on joku miehen kaveri vieressä.

Vierailija

*Vitut eikä vitit.
Hän on joskus kyydinnyt minua viemään kissaani hoitoon. Minä teen hänelle ruokaa josta ei maksa.
Sanoin, että voin maksaa vastaisuudessa näistä kyydeistä. Sekin oli vitut... vaan rahaa on saatava lainaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
tapaisin miestä enää siinä toivossa, että maksaisi velkansa takaisin. Tuskinpa maksaa. Teittekö velkakirjan? kannattaa pyytää niitä rahoja takaisin listan kanssa, kun siinä on joku miehen kaveri vieressä.

On hän maksanut ne.
1,5 viikoa sitten pyysi 500€ ja eilen 30.
500€ en lainannut ja eilen annoin, mutta painotin ettei näin voi jatkaa.
Lähti kotoani ovet paukkuen. Ovi lennähti takaisin auki, koska heitti sen kiinni niin voimalla.

Vierailija

En lainaisi ihmiselle, jolla on velkoja ulosotossa, ja joka laittaa omia rahojaan harrastukseen.

En lainaisi ihmiselle, joka on lainannut ennenkin, eikä ole maksanut velkoja takaisin.

En tapaisi  miestä, joka uhkailee erolla, jos en lainaa. En ole kenenkään rahapussi.

Ulosottoon vain ne sinultakin lainatut rahat!

Vierailija

Tuossa on jo sata asiaa joita en hyväksyisi. Jatkuva rahan lainaaminen, raivoaminen, kiroileminen, nimittely, uhkailu. Mitä niin ihanaa tuossa miehessä on, että haluat sen elämääsi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On hän maksanut ne.
1,5 viikoa sitten pyysi 500€ ja eilen 30.
500€ en lainannut ja eilen annoin, mutta painotin ettei näin voi jatkaa.
Lähti kotoani ovet paukkuen. Ovi lennähti takaisin auki, koska heitti sen kiinni niin voimalla.

No, tapaisin vain sen kerran, kun maksiasi sen 30 euroa. Sitten en ottaisi enää yhteyttä, enkä vastaisi miehen yhteydenpitoon. Ainoa poikkeus: yhden kerran tapaisin niin, että hyvästelisin lapset, ja toivottaisin heille kaikkea hyvää. Antaisin puhelinnumeroni, jos haluaisivat pitää yhteyttä.

Vierailija

Ei lainaa. Perusteluksi riittäå pelkästään se, ettei suostu tilanteen kartoittamiseen Excelin avulla, vaikka tilanne on jatkuva.

Epäilyjä lisää se, että liiketoimet sujuvat loistavasti ja että osa veloista on muiden aiheuttamia. Eli selityksiä löytyy, mutta niiden luotettavuus on kyseenalainen.

Vierailija

Minusta olennaista on millaisen parisuhteen haluat?

Jos haaveilet yhteisestä kodista, lapsista ym niin eroa heti. Rahaongelmat, uhkailu, kiristys ym ei kuulu normaaliin parisuhteeseen.

Jos mies on hyvä sängyssä ja haluat jatkaa sen takia niin voithan vaikka maksaa seksistä sille. Erilliset asunnot, erillinen talous ja otat vain sen mistä hyödyt. Mutta en kyllä kutsuisi sitä parisuhteeksi.

Mitä hyvää saat tuosta teidän suhteesta nykyisellään?

Vierailija

Onks sulla tosi huono itsetunto? Onko sut joskus hylätty tai koetko ettei vanhemmat huomioineet sua tai antaneet rakkautta?
Sä tavallaan ihan itse hyväksikäytät ja alistat itseäsi. Ehkä koet että olet silloin hyvä ja rakastettava, kun uhraat ja annat hirveästi, etkä pyydä mitään. Jos jotain niin muutut sitten marttyyriksi, ja saat huomion sitä kautta kun olet niin väärinymmärretty ja kaltoinkohdeltu.
Ja anteeksi mä en oikeasti tarkoita tällä haukkua ja loukata. Toivoisin vain että heräisit ja myöntäisit itsellesi, ettei siitä saa mitään pisteitä elämässä että kärsii mahdollisimman paljon ja laittaa itsensä vikalle sijalle. Sä varmaan tiedät sen jollain tasolla. Ymmärrät ettei tää mies rakasta sua siten kuin haluaisit ja että suhteen tarkoitus on teidän molempien käyttää sua ja kuluttaa sut loppuun. Koska vain sitä kautta voit olla arvokas.
Ja se on kaikki hevonkukkua! Irtaudu myrkyistä ja itseinhosta. Jätä se mies ja laula ja tanssi ja iloitse kun oot vapaa!! Toivottavasti saat myös keskusteluapua.. oikeestaan ne rahat mitä oon ennen lainannut kannattais nyt laittaa terapiaan ja löytää se rakkaus itseä kohtaan, jonka ansaitset.

Vierailija

Mies tienaa siis 4:ssä viikossa 10 000€, jos työskentelee vain arkipäivinä.

Miten hänellä ei ole puskurirahastoa, miten hänellä on ulosotossa velkoja, miksi hän noilla tuloilla vippailee sinulta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies tienaa siis 4:ssä viikossa 10 000€, jos työskentelee vain arkipäivinä.

Miten hänellä ei ole puskurirahastoa, miten hänellä on ulosotossa velkoja, miksi hän noilla tuloilla vippailee sinulta?

Se on hyvä kysymys.
Ainakin 1 syy tuohon vääristyneeseen tapaan ilmoittaa tulot, on se että ajattelee päässään virheellisesti, että alv on hänen palkkaa, vaikka se vaan menee yrityksen tilin kautta valtiolle.
Siitäkin sanoin hänelle, että laittaa yritykselle tilin, johon laittaa aina 24% sivuun alv tilitystä varten... ei käy... Tekee niska limassa töitä sitten kun kirjanpitäjä vahvistaa paljonko maksettavaa on.
Minä en kuulemma ymmärrä... Mielestäni hän on väärässä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat