Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Liittyy rahan lainaamiseen.

Vierailija
29.06.2020 |

Miehellä on ulosotossa noin 75 000€. Hän maksaa siitä kuukausittain lyhennystä. Pyrkii pääsemään velkasaneeraukseen, koska osa veloista on muiden aiheuttamia. Luottotiedot on ollut poissa 7 vuotta.

Mies sanoo liiketoimintansa sujuvan loistavasti.
Pyytää kerran kuussa tai kahdessa minulta 30-500€ lainaa viikoksi tai pariksi. Miehellä on harrastus, johon tuhlaa ja jättämällä ostamatta siihen liittyviä asioita, ei tarvitsisi lainata minulta.

Minulla on pienet tulot, miehellä on isot tulot.

Minulla on luottotiedot ja hoidan asiani niin ettei tarvitse pyydellä lainaksi. Asuntolainaa minulla on 190 000€, eli olen enemmän veloissani kun tuo mies. Hoidan itse velkani, koska oman kodin hankinta on ollut minulle tärkeä. En ostele mitään ylimääräistä.

Nyt on asianlaita niin, että päätin lopettaa rahan vippaamisen miehelle, että oppii käyttämään tulojensa mukaan sitä. Hän raivostui minulle ja olen kuulemma kiusaaja, kun en hänelle rahaa lainaa. Annoin 30€.
Saan tuosta rahan lainaamisesta sen kuvan ettei hänellä ole asiat hallinnassa, vaikka väittää kaiken olevan loistavasti.
Huusi minulle kuinka parisuhteelle ei ole aikaa, jos en hänelle lainaile. Nähtiin 19.6. ja sen jälkeen 28.6., eli parisuhde ei vie paljon aikaa. Hän tekee töitä aamusta iltaan ja välillä ehtii onneksi lapsiaan hoitaa.

Olen tarjoutunut auttamaan häntä kartoittamaan tilanteen esim excelin avulla, että missä mättää, että rahat ovat loppu. Ei kelpaa, koska hänellä on kaikki selkeänä päässä. Minä en kuulemma ymmärrä, koska en ole yrittäjä. Olen kouluttautunut maisteriksi, hän on ylioppilas. Vaikka en ole yrittäjä ymmärrän siihen liittyviä asioita ja ymmärrän numeroiden päälle. Hänen mielestään en.

Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Lainaisotteko miehelle?

Mitä mieltä olette hänen erouhksoluista, kun lopetin rahan lainaamisen?
Osasyy lopettamiseen oli se, että hän ei ikinä pyytänyt lainaa nätisti, vaan alkoi kummallinen äkäisyys ja mun haukkuminen ja lopulta tajusin kaavan ja ymmärsin, tilanteen sattuessa, että taas on rahaa vailla.

Hän sanoo tienaavansa 500€ päivässä. On kuulemma rahan hukkaa nähdä minua.
Minä tienaan 100€-125€ päivässä. Olen vain arkidon töissä.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Liittyy rahan lainaamiseen.

Vaihtoehdot

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lainaa. Perusteluksi riittäå pelkästään se, ettei suostu tilanteen kartoittamiseen Excelin avulla, vaikka tilanne on jatkuva.

Epäilyjä lisää se, että liiketoimet sujuvat loistavasti ja että osa veloista on muiden aiheuttamia. Eli selityksiä löytyy, mutta niiden luotettavuus on kyseenalainen.

Juuri näin. Se jonka rahankäyttö on holtitonta tai on rahavaikeuksissa pitää nöyrästi kuunnella mitä fiksumpi sanoo. Jos tämä ei onnistu on se parisuhteen loppu. Aivan väistämättä. En katsoisi tuollaista.

Vierailija
62/76 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi sinä olet hänen kanssaan? Ja meinaat vielä lapsenkin tehdä?! En tajua.

Hyvät hetket ovat hyviä ja hirveät hirveämpiä kuin ikinä. Meillä oli tosi kiva sunnuntai ja itseasiassa tuli lauantaina 22 jälkeen, niin ehdittiin illalla jutella. Kaikki mukavuus loppui kun hän meni sunnuntaina 19 jälkeen vaikeaksi. Jouduin kysellä mikä on. Raha-asiahan sieltä paljastui. Todella ikävä tunne tuli. Sanoin lainaavani rahat ja ukolle palasi Naantalin aurinko kasvoille. Sanoinkin hänelle, että näköjään hänen kasvoille pitää ostaa hymy.... Eilisen illan jälkeen en ole kuullut hänestä. 

Ymmärräthän ap, että sinä maksat miehelle suhteesta ns. seurustelurahaa? Maksat tämän rahan ns. ilmaisena jatkuvana korottomana lainana. Jos lopetat rahan lainaamisen, suhteenne loppuu. Et ehkä uskalla kokeilla olla lainaamatta, koska sittenhän suhde loppuu. Yhteinen lapsi sitoisi sinut loppuelämäksesi tähän kuvioon, ymmärräthän senkin.

Moni maksaa eri tavoin, ettei tarvitsisi olla yksin. Ei siinä ole mitään tuomittavaa, se pitää vain tiedostaa (jos kestää kuulla totuuden).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mitä touhua... Lapsi vielä tuohon. Milloin se mies ehtisi lapsen kanssa olla? Ette asu yhdessä? Kannattaa miettiä mitä yhteenmuutto tarkoittaisi. Kuka mahtaisi maksaa kaiken? Eron tullen tappelua rahasta ja jos lapsi, niin kaikista lapsen kuluista. Epäilyttää, että tienaako mies edes niin paljon kuin uskottelee...

Vierailija
64/76 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tai siis muu: JSS

Vierailija
65/76 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miksi miksi miksi edes kysytte tämmösiä????

Vierailija
66/76 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja mitä touhua... Lapsi vielä tuohon. Milloin se mies ehtisi lapsen kanssa olla? Ette asu yhdessä? Kannattaa miettiä mitä yhteenmuutto tarkoittaisi. Kuka mahtaisi maksaa kaiken? Eron tullen tappelua rahasta ja jos lapsi, niin kaikista lapsen kuluista. Epäilyttää, että tienaako mies edes niin paljon kuin uskottelee...

Hyvä luoja, en tosiaan ymmärrä kuinka epätoivoisia ovat naiset, jotka haluavat lapsen aiemmat lapsensa unohtavan miehen kanssa. Itse en ole eronnut, mutta hyi.. jos omat isäni olisi alkanut vaan pykäämään uutta perhettä itselleen äidin kyllästyttyä perseilyyn. Uusi nainen olisi uskonut kaiken "eksä oli paha, sinun kanssa onnistuu mikä vain kun oot ihana".. lol

Vierailija
67/76 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo

Vierailija
68/76 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi enkä jäisi suhteeseen. Raha-asiat ovat oma ongelmansa, mutta ennen kaikkea mies ei näytä kunnioittavan sinua.

69/76 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei tule muuttumaan, paitsi alkaa pyytää vielä suurempia summia.

Kuinka voit antaa tuollaisen raivopään paiskia ovia kodissasi ? Jos sinä et siitä häiriinny, niin kyllä naapurit ja ennenkaikkea kissa pelkää.

Nyt se on vielä ovien paiskomista, pian heittelee sinua ja kissaa pitkin seiniä.

Kuulut edunvalvontaan, kun olet noin hyväksikäytettävissä.

Vierailija
70/76 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riidat eskaloituivat niin ikäväksi, että nyt tuli mitta täyteen. Ei tunnu edes pahalta, että loppui. Ajatus loppuelämästä lapsen tasolle jääneen sekopääraivoajan kanssa tuntui 3 päivän kiukuttelusession jälkeen ylitsepääsemättömältä ja toistaiseksi on helpottunut olo.

Vierailija
71/76 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä taitaa olla useampiki nainen jonka luona käy tekemässä ihan samaa.

Vierailija
72/76 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista :o

Vierailija
73/76 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään lainaa!

Miksi olet sellaisen kanssa, joka kiristää sinulta rahaa parisuhdetta vastaan? Ajatteletko, että olisi rakkautta? Tiedoksi että ei todellakaan ole rakkautta tuollainen.

Vierailija
74/76 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on maksullinen mies. Jos rahantulo loppuu, erolla uhkailu alkaa. Päätä se suhde itse, penniäkään ei varmasti maksa sinulle takaisin ja mitä pitempään jäät, sitä enemmän menetät.

Vierailija
75/76 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riidat eskaloituivat niin ikäväksi, että nyt tuli mitta täyteen. Ei tunnu edes pahalta, että loppui. Ajatus loppuelämästä lapsen tasolle jääneen sekopääraivoajan kanssa tuntui 3 päivän kiukuttelusession jälkeen ylitsepääsemättömältä ja toistaiseksi on helpottunut olo.

Onneksi olkoon, taisit päästä loisesta eroon. Parempaa syksyn jatkoa, kyllä se olo paranee kun et ole mokoman raha/energiasyöpön kanssa tekemisissä.

Vierailija
76/76 |
17.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi miehelle rahaa, enkä kyllä jatkaisi suhdettakaan noiden erouhkailujen jälkeen. Mitäpä sitä suotta miestä kiusaamaan, jos olisin hänelle pelkkää ajan ja rahan tuhlausta. Suosittelen sinuakin miettimään, että mitä sinä saat tuosta suhteesta. Saatko rakkautta, välittämistä, miellyttävää yhdessäoloa? Vai saatko sittenkin valitusta, huutoa, kiukuttelua, rahan kerjäämistä ja uhkailua?