Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis kelpaako sulle itsellesi mikään muu ratkaisu kuin alistua ja lainata sille aina vaan rahaa? Sivuutat jokaisen kommentin jossa kyseenalaistetaan tää homma. Selität vaan että pitää lainata tai mies jättää.
Eli aiotko sä itse tehdä mitään asialle?

Ja kun kysyt mitä tekisin niin en lainaisi senttiäkään millekään kiristäjälle, joka kiukuttelee! Ei tipu! Jos ei suhde sitä kestä niin saa loppuakin!

Anteeksi, ei ollut tarkoitus ohittaa.
Olen kallistumassa siihen etten enää lainaa. Tuollainen tapa hoitaa raha-asioita on vieras minulle ja järjestäen kokemukseni tuon tyyppisistä rahanlainaamisista ovat olleet tavalla tai toisella negatiivisia. Veljelle lainasin 2000€, joka maksoi mulle koron kanssa takaisin. Halusi maksaa koron, joka olis mennyt muuten pankille.
Muiden kohdalla pikavippaus on ollut sitä, että joko eivät ole maksaneet takaisin, tai on joutunut kysellä rahojen perään tai miehen kohdalla äkäisyys jo ennen kuin on kysynyt lainaa.

Vierailija

Pelottavan kuuloinen mies. Pelkäisin että tuollainen alkaa vielä lyömään joku päivä. Jos nyt jo huutaa sulle ja paiskoo tavaroita tai ovia kun ei saa jotain sulle kuuluvaa, tai kun koetat pitää puoliasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joo mäki aina huudan, kiljun ja uhkaan avioerolla jos mies ei tee kaikkea kuten haluan. Omaa tahtoa yrittää joskus näyttää, mutta sillon mä paiskon astioita ja huudan vielä kovempaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo mäki aina huudan, kiljun ja uhkaan avioerolla jos mies ei tee kaikkea kuten haluan. Omaa tahtoa yrittää joskus näyttää, mutta sillon mä paiskon astioita ja huudan vielä kovempaa.

😂

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mies uhkaa erolla ellet lainaa rahaa, onko hän kanssasi ainostaan rahan vuoksi?

On sekin käynyt mielessä, vaikken edes ole rikas. Erään riidan päätteeksi sanoin päivittäneeni testamenttiani niin, että muutamalle kaverille menee muutama tonni, jos kuolisin(epäilys vakavasta sairaudesta). Mies raivostui tästä, että enpä tietystikään hänelle anna rahaa.
Mielestäni reaktio oli karmea ottaen huomioon, että oli epäilys vakavasta sairaudesta. Rakastava ihminen olisi mielestäni sanonut, riidan aikana tuossa kohtaa, ettei raha kiinnosta, vaan se toisen terveys.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitäs ap nyt miettii asiasta?

Mietin, että mies on raivoissaan edelleen, kun ei ole viitsinyt vastata edes viestiin.
En kehtaa kaikkea edes tänne kirjoittaa, koska juttu kuulostaa entistä kamalammalta.

En minäkään ihan puhdas pulmunen ole! Kyllä mäkin suutun hänelle ja sanon rumia asioita. Ne tulee tilanteissa, kun olen yrittänyt puhua rauhallisesti ja toinen huutaa kotonani ja saa hävetä, kun naapurit kuulee. Sillon mulla lopulta kiehahtaa ja sanon painokelvotonta tekstiä...

Hän olisi toivonut meille perheenlisäystä. Lopulta lämpenin asiaan.
Minulla ikää jo sen verran, että menen tutkimukseen asian suhteen syksyllä.
Hoidot ovat kalliita. Sanoin hänelle voivani ne maksaa, koska hänellä on omia lapsia ja menoeriä niin paljon. Toivoin vain henkistä tukea. Sen hän lupasi.

No nyt tuli tämä rahanlainaus riita. Sanoin hänelle, että miksi hän isotulosempana pitää mua jonain itsestäänselvänä automaattina, että eikö hän tajua, että mun pitää laskea tarkkaan omat finanssit ja säästää riskien varalle, enkä mä häntä velvoita lainaamaan mulle, vaan pyrin pärjäämään itse. Kysyin häneltä, että meinaako maksaa mun mahdollisista hoidoista, kun ne maksut saattaa nousta tuhansiin, kun vaikuttaa siltä, että mun pitää toimia jonain automaattina hänelle. Ja jos asia noin, niin hän maksakoot puolet. Siihen mies sanoi, että irtisanoutuu koko lapsiasiasta.
Raha saa hänessä aikaiseksi reaktioita ja hänen tulisi olla aina saamapuolella.

Kysyin josko hoitaisimme omat raha-asiat niin ettei hän kyselisi multa vippejä ja mä en kyselis siihen lapsiasiaan rahaa. Ei käynyt, väittää mua kiusaajaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Peliriippuvuus.

Hän ei pelaa. Hänellä on mielenkiinnonkohde, jota harrastaa... se vie rahat vissiinkin suurimmaksi osaksi. En voi täällä kertoa asiasta sen enempää. Kysyin häneltä mitä meinaa niillä kaikilla tehdä pidemmän päälle. Ei vastannut ja suuttui itseasiassa kysymyksestä.
Voimakas ekko, vaikka ei ole täysin asperger. No onneksi osa niistä on mahdollista myydä ja mielestäni hänen pitäisikin myydä mieluummin kuin lainata muilta rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sinä olet hänen kanssaan? Ja meinaat vielä lapsenkin tehdä?! En tajua.

Hyvät hetket ovat hyviä ja hirveät hirveämpiä kuin ikinä. Meillä oli tosi kiva sunnuntai ja itseasiassa tuli lauantaina 22 jälkeen, niin ehdittiin illalla jutella. Kaikki mukavuus loppui kun hän meni sunnuntaina 19 jälkeen vaikeaksi. Jouduin kysellä mikä on. Raha-asiahan sieltä paljastui. Todella ikävä tunne tuli. Sanoin lainaavani rahat ja ukolle palasi Naantalin aurinko kasvoille. Sanoinkin hänelle, että näköjään hänen kasvoille pitää ostaa hymy.... Eilisen illan jälkeen en ole kuullut hänestä. 

Vierailija

Hankalaa uskoa että noin sokeita ihmisiä on oikeasti olemassa kuin ap. No, mies käyttä henkistä väkivaltaa ja ap on turtunut siihen niin, ettei sitä edes tunnista. Tai sitten ap on provo. Ihan miten vaan, yksi oikea ratkaisu tilanteeeseen on ja tiedät sen itsekin. Omavalinta jäätkö vai jätätkö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma, että tätä yritystä ja harrastusta edes on olemassa? Mulla on kaveri, joka esiintyy menestyvänä yritysjohtajana, mitään yritystä ei tosin ole, mutta rahat menee peleihin ja alkoholiin, mikään ei säästy yhtä päivää pitemmälle.

Samaa epäilen minä. Tapailin hetken (muutaman kerran)mahtailevaa tyyppiä joka valehteli kaiken paitsi nimensä. Jotenkin epäilytti ja selvitin vähän asioita.

Rahaa ei yrittänyt lainannut, ei ehtinyt. Tuskin jättää sua heti rauhaan, vaan tällaiset tyypit pitää kierroksessa useita naisia joilta saavat rahaa ja seksiä. Toivottavasti tulet järkiisi ja lopetat suhteen. Tuollaiset tyypit ovat pelottavia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan varma, että tätä yritystä ja harrastusta edes on olemassa? Mulla on kaveri, joka esiintyy menestyvänä yritysjohtajana, mitään yritystä ei tosin ole, mutta rahat menee peleihin ja alkoholiin, mikään ei säästy yhtä päivää pitemmälle.

Samaa epäilen minä. Tapailin hetken (muutaman kerran)mahtailevaa tyyppiä joka valehteli kaiken paitsi nimensä. Jotenkin epäilytti ja selvitin vähän asioita.

Rahaa ei yrittänyt lainannut, ei ehtinyt. Tuskin jättää sua heti rauhaan, vaan tällaiset tyypit pitää kierroksessa useita naisia joilta saavat rahaa ja seksiä. Toivottavasti tulet järkiisi ja lopetat suhteen. Tuollaiset tyypit ovat pelottavia.

Ollaan seurusteltu 2 vuotta.
Luotan siihen ettei kuitenkaan petä. Mutta rahan kiristäminen on hyvin väärin. Sitähän tuo on.

Vierailija

Mua lähinnä suututtaa että sä kehtaat suunnitella lasta tuollaiseen suhteeseen. Ei se ole mikään nukke joka vaan hankitaan ja se on sit voi voi jos perhe-elåmä on henkistä väkivaltaa ja huutamista ja kiristämistä.
Ja sitten riidellään lapseen liittyvistä maksuista, kurahaalareista ja harrastuksista. Kyllä se lapsi ton ymmärtää, oppii oman arvonsa siinä samalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua lähinnä suututtaa että sä kehtaat suunnitella lasta tuollaiseen suhteeseen. Ei se ole mikään nukke joka vaan hankitaan ja se on sit voi voi jos perhe-elåmä on henkistä väkivaltaa ja huutamista ja kiristämistä.
Ja sitten riidellään lapseen liittyvistä maksuista, kurahaalareista ja harrastuksista. Kyllä se lapsi ton ymmärtää, oppii oman arvonsa siinä samalla.

Noniin jatkan vähän rauhoituttuani.. keitti vaan yli nää sun kuvaukset, jotka kuulostaa aivan karmeilta. Ja sitten että lasta suunnittelette ja sekin heitetään riidassa pöydälle ja miestä ei kiinnosta... jessus.
Silti liian jyrkkää multa tuomita tuntemattomien lapsihaaveita näillä tiedoilla, pahoittelen aiemman viestin sävyä.
Josko tekisitte ennen enempiä lapsisuunnitelmia yhteisen "vauvabudjetin" ja sopisitte miten maksut hoituu missäkin tilanteessa, eroissa ja muissa.. ja sanoit että näihin et sitten lainaa penniäkään, vaan valintatilanteessa lapsen tarpeet menee harrastuskokoelman edelle. Jos on tarve ostaa talvihaalari niin silloin myydään jo haalittua tavaraa, ei lainata rahaa ja osteta lisää harrastuskamaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos ap meinaa maksaa hoidot itse, varmaan sillä on rahaa maksaa lapsen kulut muutenkin ihan itse. Varmaan paras ratkaisu on ero, jos tilanne jatkuu vielä. Ehkä tuolla yrittäjällä on jotakin stressiä. Ap pitää olla tiukka, jos lapsen hankkii. Lapsi pois tilanteesta, jossa minkäänlaitsa väkivaltaa.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat