Ihmiset ovat kauhean kateellisia kotirouvalle
Etenkin tällaiselle joka on hoitanut virallisesti asiansa niin että omistaa puolet miehen omaisuudesta, saa rahaa joka kuukausi ja saa aikanaa eläkettä. Miksi ihmeessä kadehtia?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat rahaa joka kuukausi?
Mieheltäni ja ihan tilille.
En ole kateellinen työttömälle taatusti :D
Vierailija kirjoitti:
En saa työmarkkinatukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös tulevan eläkkeesi?
Jos olet itse tyytyväinen kotirouvana oloon, niin hyvä sulle. Mä tylsyisin pystyyn jos vuosikausia viettäisin vain kotona enkä näe kotirouvan elämässä mitään kadehdittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös tulevan eläkkeesi?
Mulla on vapaaehtoinen eläkevakuutus.
Minun luonteella ei oltaisi päiväkään kotiraouvana. :D Työ on se joka haastaa, jne...
Vierailija kirjoitti:
Aika harva oikeasti nauttii työstään. Onnellisia toki ne jotka nauttivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa työmarkkinatukea.
Eihän se siihen työttömyyteen liity. Et taida olla kovin fiksu?
Vierailija kirjoitti:
En karehdi kotiorjaa.
En mä ole orja. Hyvin vähän teen mitään kotitöitä. On olemassa siivousalan yrityksiä joista voi tilata siivoojan, matot pesetän pesulassa, usein syödään ravintolassa.
Itse olen ollut kotona ja kyllä tällaista valintaa haukuttiin.
Kaikki muut äidit ovat/olivat uranaisia yms.
Jopa oma äitini piti valintaa outona. Hän kun on tehnyt uran kirjanpitäjänä.
Taloudellisesti tämä kirpaisee, mutta tein valintani.
Mitään erityistä tukea en ole saanut esim mieheltäni. Tosin hän joutui tietysti maksamaan perheen kulut. Mutta omat kuluni olen maksanut ihan itse (säästöt yms).
No totta vitussa olen. Sinä saat ilmaisen elätuksen, kun minun pitää joka päivä raataa 8h paskaduunissa. Kotiin tullessani minun täytyy sitten hoitaa kaikki kotityöt vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös tulevan eläkkeesi?
Mulla on vapaaehtoinen eläkevakuutus.
Ei, sinulle ei ole vakuutusta vaan olet valinnut sen kaikista kalleimman säästämisen muodon.
En usko, että kovinkaan moni on kateellinen. On tässä huonotkin puolensa, eläke jää pieneksi (mulla on yrittäjäeläke tulossa) ja asenteet ovat mitä ovat. Minusta ei enää olisikaan työelämään, olen liian vanha.
Olisihan se ihanaa, jos saisi vaikka 20 000 kuukaudessa tarvitsematta käydä töissä. Minulla ei olisi mitään ongelmia saada aikaani kulumaan, mutta en haluaisi olla kotirouvana, jos joutuisin miettimään, mihin rahani riittäisivät.
Mä olisin mielelläni kotirouva, jos vain ei lapsia tarttisi hommata ja mies olisi sen verran rikas, että mun kotirouvailu ei vaikuttaisi talouteen mitenkään. Hoitaisin lemmikkejä, kapsuttaisin puutarhaa ja istuisin kahviloissa. Kyllä mä ihan viihtyisin :D Lapsia hoitavaa kotirouvaa musta ei kyllä saisi.
Kuinka juntti pitää olla jos ajattelee, että kotirouva olisi kotiorja.
Voihan kotirouvaksi jäädä monesta syystä jos taloudellinen tilanne kestää. Rouva voi vaikka myydä yrityksen ja elellä niillä rahoilla.